سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-سئو خاکستری

روی رتبه های اول و دوم کیلیک میکنید و متوجه میشوید که واقعاً سئو را به زبان ساده بیان نکرده اند. که در نهایت باعث می‌شود در میزان ارزشمندی محتواها یک رقابت ایجاد شود. و بسیاری مسائل دیگر که واقعاً جای بحثش در این مقاله نیست و نیاز به یک دوره تخصصی سئو دارد. اینها را گفتم که بدانید، چه مطلبی باید بنویسید، و چه پیش فرض ابتدایی از سئو مطالب سایت و یا چیستی سئو داشته باشید.

  • آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر می‌کند و مهم است دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید حتما بروز شده باشد.
  • لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود.
  • از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید.
  • برای اینکه با انواع روش‌های لینک‌سازی سایت آشنا شوید مقالۀ دیگر وبلاگ نوین را با عنوان «بک لینک نخرید، بک‌لینک بسازید!

کاهش حجم عکس نباید تا آنجایی پیش برود که از کیفیت تصاویر به شدت کاسته شود و محتوای تصاویر بی ارزش شود. با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه‌ مورد نظر را از فهرست شدن توسط ربات‌‌های موتورهای جستجو منع کرده‌اید. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است. بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود.

سئو کلاه سفید:

به طور کلی، گوگل محدودیت های خاصی در فهرست بندی دارد که اغلب هم براساس آدرس های IP هستند. بنابراین، اگر یک IP از یک هاست مشترک زمان زیادی را برای کرولرهای گوگل صرف کند، فهرست بندی یا به روز رسانی سایت شما ممکن است بیشتر طول بکشد. امروزه کارشناسان سئو به شیوه های مختلف برای شرکت های کوچک و بزرگ کار سئوی سایت را انجام می دهند. بسیاری از متخصصان سئو خود دارای یک تیم حرفه ای و شرکتی به منظور انجام خدمات برای متقاضیان هستند. برخی دیگر از سئوکاران به استخدام شرکت ها درمی آیند و گروهی دیگر از کارشناسان این رشته به صورت آزاد یا فریلنسر در این حوزه فعالیت می کنند. از آدرس URL کوتاه استفاده کنید و کلمه کلیدی اصلی را در آن بیاورید.

سئو تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند. به عبارتی صاحبین وب سایت ها بایستی به طور مداوم بر روی وب سایت خود و رتبه آن نظارت کنند. بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد. به این معنی که می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد مراحل بعدی اقدامات خود بگیرید. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. مفیدترین آنها دموگرافیک (سن، جنسیت) و مکان (کشورها) کاربر هستند.

چگونه محتوای عمیق بنویسیم؟

و در نهایت سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت. از میان فاکتورهای بالا، مقدار فضای سرور را می توان مهم تر از موارد دیگر دانست. چرا؟ سرور، جایی است که از همه فایل های سایت شما میزبانی می کند. هر چه فضایی که این فایل ها را در بر گرفته بیشتر باشد، این فایل ها جای مانُور بیشتری دارند.

دانستن این کد‌های وضعیت و نحوه استفاده از آن‌ها، به شما در تشخیص ارور‌های (خطا‌های) سایت کمک کرده تا زمان خرابی سایتتان را به حداقل برسانید. حتی می‌توانید با استفاده از برخی از این کد‌ها (مثل 301)، به موتور‌های جستجو و کاربران کمک کنید تا به سایتتان دسترسی پیدا کنند. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد. منظور از پیمایش وبسایت، حرکت از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر در یک وبسایت است. هر‌چه این جایجایی سهل‌تر و آسان‌تر باشد، گفته می‌شود که وبسایت پیمایش یا ناوبری خوبی دارد.

تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت. در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است. کسب و کارهای سنتی تصور می‌کنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت می‌کند.

صفحات با بک‌لینک بیشتر می‌توانند در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشند. حال بهآموزش الگوریتم های گوگلمی رسید و باید انها را به خوبی یاد بگیرید. زیرا آموزش قوانینی است که گوگل طراحی کرده تا بتواند با توجه به نیاز کاربر سایت مورد نظر را نمایش دهد. با یادگیری بخشی از این قوانین می توانید سایت خود را به درستی بهینه سازی کرده و در ارتقا رتبه سایت تاثیر پذیری آن را شاهد باشید.

بهترین راه برای ایجاد رابطه ای صمیمانه، ارائه محتوای ارزشمند و تجربه ای به یاد ماندنی است. گوگل عاشق محتواست؛ هرچه محتوای سایت شما برای گوگل و دوستان گوگل (جستجوکنندگان) جذاب تر باشد، ارتباط بین سایت شما و گوگل صمیمانه تر می شود. با توجه به تحریم های گوگل برای ایران، امکان تایید مالکیت برای یک موقعیت در نقشه گوگل وجود ندارد.