ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا-سئو خاکستری

وقتی این درخواست‌ها از حد توان سرور سایت ما خارج شوند اتفاق از دسترس خارج شدن سایت رخ می‌دهد. پیشنهاد می کنم ببینی این ارور 404 از وردپرس میاد یا از سمت وب سرور. البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده.

  • به عنوان مثال اگر دامنه شما Example.com است به ادرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید.
  • این فایل به خوبی می تواند از ایندکس شدن صفحات و دایرکتوری های حساس مانند ادمین، صفحات ورود، سبدهای تجارت الکترونیک و موارد مشابه جلوگیری کند.
  • همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند.
  • به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می توانند فایل های robots.txt معتبر ایجاد کنند.
  • در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد.

بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید. سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که این فایل در کجا قرار دارد. یا بهتر است بگوییم در کجا باید بدنبال این فایل بگردیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید.

سوال تکراری: آیا باید به سایت مپ در فایل ربات لینک دهیم؟

در حال حاضر لایسنس برنامه، تک کاربره بوده و تنها میتوان بر روی 1 کامپیوتر (یا سرور) از آن استفاده کرد. اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید. دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. راضی و وفادار از سراسر دنیا مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی توضیح بیشتر…

چگونه فایل Robots.txt سایت خود را تست کنیم؟

در این مقاله چند نمونه سایت فروشگاهی موفق که توسط تیم مه ویژن طراحی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. در روش اول می‌بایست فایل HTML را دانلود کرده و در پوشه Public_html هاست خود آپلود کنید. پس از وارد شدن به ابزار سرچ کنسول صفحه اصلی آن مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از چندین دستورالعمل به URLهای خاصی اجازه فعالیت دهید یا آن‌ها را ممنوع و مسدود کنید، همچنین امکان افزودن چند نقشه به سایت را برای شما فراهم می‌کند. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. در زمینه کلمات کلیدی حتما این نکته رو هم در نظر داشته باشین که هیچ وقت نمیشه تو کلمات کلیدی که رقابت شدیدی توشون وجود داره به سادگی اومد توی صفحات اولیه گوگل.

به تصویر فوق دقت کنید، واقعاً حتی برای خود بنده هم جالب است. در این فایل طبق گفته خودشان هیچ چیز را بلاک نکرده اند و به جستجوگرها این اجازه را داده اند تا به همه چیز دسترسی داشته باشند. کارشاس یوآست می گوید، ما حتی دایرکتوری wp-admin را هم بلاک نمی کنیم. همیشه بهتر است پس از ساخت فایل robots.txt آن را تست نموده از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. ابزارهای بسیار زیادی برای تست فایل robots.txt وجود دارند اما استفاده از ابزار Google Search Console را برای این کار توصیه می‌کنیم. در نهایتهمینطور که سئوی سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید.

اطلاعات و نکاتی که باید در خصوص فایل Robots.txt بدانید:

برای کرال کردن سایت‌ها، موتورهای جستجو لینک‌ها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند. پس از ورود به یک وب‌سایت، ربات گوگل به دنبال یک فایل robots.txt می‎گردد. اگر بتواند آن را پیدا کند، قبل از ادامه کرال صفحه ابتدا آن فایل را می‌خواند. از آنجا که فایل robots.txt حاوی اطلاعاتی درباره چگونگی خزیدن موتور جستجو است، اطلاعات موجود در این فایل، دستورالعمل‌های بیشتری را در اختیار ربات خزنده قرار می‌دهد. اگر فایل robots.txt فاقد دستورالعمل‎‌هایی باشد که فعالیت user-agent را مجاز نمی‌داند (یا مثلا اگر سایت، فایل robots.txt نداشته باشد)، به جستجوی سایر اطلاعات در سایت ادامه می‌دهد.