سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. از جایی که بینگ هم از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهی هوشمندانه برای ذخیره وقت‌تان است. سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند.

  • صفحاتی که کسب رتبه در گوگل در آن صفحات برای شما مهم است.
  • بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.
  • توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند.
  • در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت.
  • باید بهترین و بهینه‌ترین را از نظر زمان و مسافت پیدا کنید.

اینکه دقیقا چه خطایی موجب عدم نمایش نقشه سایت میشود را باید از طریق log سیستم یا فعال کردن حالت debug بدست بیاورید. ولی در حال حاضر همانطور که گوگل نیز اعلام کرده است بخش هایی از نقشه سایت شما به درستی عمل نمیکند. مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود. گاهی با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم میشود.

روش ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

یک نقشه برای سایت به گوگل کمک می‌کند تا زودتر بتواند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول و ایندکس کند. اگر گوگل نتواند تمام سایت شما و محتوای آنرا کراول کند محتواهایتان ایندکس نخواهد شد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید.

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند.

Screaming Frog‌ در نسخه رایگان برای سایت‌هایی که کمتر از 500 صفحه دارند سایت مپ ایجاد می‌کند. چنانچه سایت شما صفحات بیشتری دارد، لازم است این نرم‌افزار را به نسخه پولی ارتقا دهید. به عبارتی می‌توان گفت که Screaming Frog کلیه مراحل بالا را بدون آنکه شما را درگیر کدنویسی کند انجام می‌دهد. کافی است به تب‌های مختلف نرم‌افزار رفته و تغییرات مد نظر خود را انجام دهید، آنگاه تمامی کدهای فایل سایت مپ شما به طور خودکار تغییر می‌کنند. غالباً برای ساخت سایت مپ در وبسایت‌های وردپرسی، به افزونه‌های مخصوص این کار نیاز داریم.

آموزش ساخت نقشه سایت

اگه نیاز می بینین، فایل زیپ سایت مپ ساخته شده رو بفرستم تا دقیق بگین چیکار کنم. نقشه سایت سازه رایگانی هست که همه آدرسها رو پیدا کنه حتی آدرس عکسهارو ؟ من هرکاری میکنم یا تعداد 500 نهایت 6000 هزار آدرس رو پیدا میکنه اما بدون آدرس عکس ها. آدرس yoursite.com/sitemap.xml در مرورگز برای من قابل نمایش نیست و حتما باید پسوندش عوض بشه تا بتونم نقشه رو تو مرورگر ببینم و به این شکل تغییر میدم تا قابل نمایش بشه youesite.com/sitmap.html. بنظرتون افزونه yoast حرفه ای تر هستش یا Google XML ؟ ممنون میشم دلیل تون رو هم بدونم.

حال که به اهمیت تک‌تک صفحات سایت پی برده و آن را در ساختار سایت جایگذاری کرده‌اید، نوبت کدنویسی URLهای سایت است. اطمینان یافتن از صحت انجام این مرحله، نیازمند صرف وقت و دقت کافی است. برای این منظور بایستی هر URL سایت را در قالب تگ‌های XML قرار دهید. اگر با کدنویسی HTML آشنا باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و یا می‌توانید با یک برنامه ویرایشگر متن ‌ مانند Sublime Text یک فایل XML بسازید.