سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-سئو خاکستری

این سایت مپ ها از لحاظ سئو، ارزش چندانی ندارند، ولی با این حال می‌توانند کمی به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک کنند. سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند. به طور مثال نباید قسمتی از آدرس ها با WWW و قسمتی از آنها بدون این پروتکل ثبت شوند. اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد.

  • نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد.
  • در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید.
  • در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.
  • درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیر‌گذار در ساخت یک سایت را به شما بگوییم. اگر تا کنون سایت مپی را برای وب سایت خود نساخته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید. همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، وجود یک نقشه سبب می‌شود تا محتوای موجود در صفحات شما دقیق‌تر بررسی شده و هنگام خزیدن ربات‌های گوگل بهتر در نتایج جستجو ایندکس شوند. همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد.

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.

فایل XML یا نقشه سایت

در اینجا بایست اطمینان حاصل کنید گه گزینه نقشه سایت XML بر روی فعال قرار دارد. مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم. در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند.

انجام سئو برای سایت

ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست. ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است. به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند.

مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند. سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند.

نقشه سایت یا sitemap در واقع یک نقشه راه برای وبسایت شماست که موتورهای جست و جو به کمک آن صفحات مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند، محتوای آن را بررسی می‌کنند و سپس در فهرست ایندکس خود قرار می‌دهند. همچنین از طریق نقشه سایت می‌توان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است.