سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-سئو خاکستری

پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد. برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، می‌توانید به صورت دستی یک نقشه ایجاد کنید. البته بهتر است بعد از ساخت، فایل ایجاد شده را بررسی کنید تا از صحت کارکرد آن اطمینان داشته باشید. برخی از متخصصان سئو عقیده دارند که استفاده از نقشه سایت تنها برای سایت های بزرگ ضروری است. البته بحث سایت مپ بسیار گسترده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم.

ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید. حتماً از دو تگ و در نقشه سایت وب سایتتان XML استفاده کنید.

بعد از این مورد لینک سازی برای سایت شما در سایت های همکار یا دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی میباشد. سایت مپ XML لیستی از صفحات مهم وب سایت را برای موتورهای جستجو آماده می کند. نقشه سایت XML که مخفف Extensible Markup Language است، برای نشان دادن محتویات و صفحات سایت به خزندگان موتورهای جستجو به‌کار می‌رود؛ پس در نتیجه کاربران این فایل را نمی‌بینند. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید برای سایت خود سایت مپ بسازید.

  • این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند.
  • اما خبر خوب این است که شما در وردپرس با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید نقشه سایت ایجاد کنید.
  • این افزونه برای سایت هایی مناسب است که نمی‌خواهند تا یک افزونه سنگین سئو بر روی سایت خود نصب کنند و صرفاً به دنبال ساخت سایت مپ برای سایت خود هستند.
  • • دارای برای هر آدرس به عنوان زیرمجموعه ای از شناسه ی مادر باشد.

برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید. ساخت اون به مراتب ساده تر از یافتن ابزاری برای تبدیل اونها به همدیگست. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم.

تا 70% تخفیف تمامی دوره‌ها و آموزش‌ها

نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید. اول معنی گوگل نیوز را چک کنیم که دقیقا چیست؟ این بخش در سپتامبر 2002 و به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 ایجاد شد. این سرویس برای گوگل و نمایش دهنده تازه ترین و داغ ترین اخبار دنیا است (مثل روزنامه ها).

این محتوا توسط ربات‌های گوگل ایندکس می‌شود و موتورهای جستجو می‌توانند تشخیص دهند که کدام محتوا از بقیه ارزش بیشتری دارد. در نهایت در وب سایتتان می ­توانید چندین فایل نقشه سایت را در یک فایل نقشه سایت قرار هید که اغلب نام نقشه فایل اصلی sitemap-index.xml قرار داده می شود. سپس گزینه Add a new sitemap را انتخاب کنید تا بتوانید یک آدرس جدید برای نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید.

فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید.

در این تب، همان گونه که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، با آپشن های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. اطمینان حاصل کنید که این گزینه در حالت «روشن» قرار دارد و سپس تنظیمات تغییر یافته را ذخیره کنید. حالا دیگر سایت مپ وبسایت شما توسط این افزونه به صورت خودکار تهیه می‌شود. با کلیک بر روی علامت سوال کنار این گزینه، می‌توانید آدرس ذخیره شدن سایت مپ سایت خود را ببینید. افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد.

آموزش گام به گام و رایگان وردپرس​

اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید. این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند. به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود.

یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد. در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است. با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید.