سفر سئوی فریلنسری، چگونه در سئو شروع کنیم


سئو زمینه‌ای است که با فرصت‌هایی برای ایجاد حرفه‌های کامل آماده است، اگرچه هیچ مسیر مشخصی برای شروع وجود ندارد.

برای کار در سئو ا،اماً مدرکی لازم نیست. این باعث می‌شود که بسیاری از تمرین‌کنندگان مشتاق به این فکر کنند که چگونه می‌توانند ثابت کنند که واجد شرایط این شغل هستند.

اگر از ده متخصص سئو بپرسید که چگونه اولین شغل خود را پیدا ،د، احتمالاً ده پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. یک یا چند مورد از این پاسخ ها احتمالاً حول محور فریلنسینگ می چرخد.

کار به ،وان یک پیمانکار مستقل به این م،است که درصد م،ی داری از مردم چگونه شروع به سئو می کنند. برخی از فریلنسینگ به ،وان پله ای برای رسیدن به موقعیت داخلی یا آژانس استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر کل حرفه خود را حول آن می سازند.

با توجه به داده‌های موجود در وضعیت سئوی ما در سال 2022، پزشکان می‌توانند موفقیت چشمگیری در انجام کارهای آزاد پیدا کنند. نزدیک به 45 درصد از پاسخ دهندگان آزاد و قراردادی گزارش دادند که 75000 دلار تا 149000 دلار درآمد داشتند.

در این مقاله، به داده‌های پیرامون این گروه کنجکاو از متخصصان سئو نگاه عمیق‌تری می‌کنیم.

چگونه می توان یک فریلنسر سئو شد؟ یک فریلنسر سئو چه کاری انجام می دهد؟ مهمتر از همه، یک فریلنسر سئو چگونه مشتری جذب می کند؟

این مقاله اطلاعاتی را که در گزارش سالانه وضعیت SEO ما یافت می‌شود، گسترش می‌دهد. برای مشاهده داده های شخص اول، گزارش کامل را دانلود کنید.

بسیاری از متخصصان سئو کار خود را به ،وان فریلنسر شروع می کنند

فریلنسینگ یک انتخاب محبوب برای متخصصان سئو در ابتدای کار است.

وقتی از ما پرسیدیم که متخصصان سئو چه مدت در این زمینه کار می کنند، بیش از 45٪ از پاسخ دهندگان فریلنسر گفتند که کمتر از پنج سال تجربه دارند.

این عدد تعجب آور نیست وقتی بد،د که چرا بسیاری در وهله اول مسیر فریلنسینگ را انتخاب می کنند.

اگر شما یک کهنه کار در صنعت با پورتفولیوی تثبیت شده نیستید، پیدا ، کار تمام وقت در نقش داخلی یا موقعیت آژانس می تواند چالش برانگیز باشد.

در زمینه ای بدون آموزش رسمی، فریلنسر راهی برای ایجاد تجربه ای است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

با این اوصاف، فریلنسینگ منحصراً یک کنسرت حرفه ای در مراحل اولیه نیست. همانطور که داده‌های ما در بخش بعدی نشان می‌دهد، فریلنسرها تمایل دارند حقوقی بالاتر از میانگین دریافت کنند، که آن را به گزینه‌ای من، برای پیگیری طول، مدت تبدیل می‌کند.

فریلنسرها گروه کوچکتری هستند، اما با درآمد متوسط ​​بالاتر

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، 44.5٪ از پاسخ دهندگان آزاد و قراردادی حقوق دریافتی بیش از 75000 دلار در سال را گزارش می دهند.

این عدد به ویژه زم، قابل توجه است که به چند سال تجربه فریلنسرها نگاه می کنید.

  • از مجموع پاسخ دهندگان با کمتر از دو سال سابقه، 9.4 درصد فریلنسر یا مؤسس بودند.
  • از مجموع پاسخ دهندگان با دو تا چهار سال سابقه، 10.1 درصد فریلنسر یا مؤسس بودند.
  • تقریباً نیمی از فریلنسرها و بنیانگذاران (45.6٪) چهار سال یا کمتر تجربه داشتند.

اگرچه فریلنسرها و بنیانگذاران گروه نسبتاً کوچکی در مقایسه با دیگران هستند، اما اغلب می توانند نرخ های بالاتری نسبت به همتایان خود داشته باشند. تنها 6.7 درصد از فریلنسرها و بنیانگذاران حقوقی معادل 34000 دلار یا کمتر دریافت ،د.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که «بنیان‌گذاران» ممکن است برای براکت‌های حقوق بالاتری که در این گروه یافت می‌شوند، به حساب بیایند، به این م،ی که فریلنسرها ممکن است قبل از دریافت بالاترین نرخ‌ها، نیاز به ایجاد یک کتاب تجاری داشته باشند.

چگونه فریلنسرهای سئو کار می کنند و ،ب و کار پیدا می کنند

وقتی از فریلنسرهای سئو پرسیدیم که کدام کانال ها بیشترین ،ب و کار را هدایت می کنند، آنها پاسخ دادند:

  1. ارجاعات شبکه (9.5%).
  2. جستجو (8.9%).
  3. شبکه های شخصی (8.7%).
  4. اجتماعی ارگ،ک (7.7%).
  5. Upwork (7.7%).

همانطور که داده ها نشان می دهد، فریلنسرها در درجه اول به شهرت و دهان به دهان برای ایجاد کار متکی هستند.

این کار متخصصان سئوی جدیدتر را در مضیقه قرار می دهد زیرا احتمال کمتری دارد که تجربه، نمونه کارها یا لیست مشتریان لازم برای یافتن کار را داشته باشند.

اینجاست که جستجوی ارگ،ک و اجتماعی وارد می شود. فریلنسرهای جدیدتر می توانند با بازاریابی خدمات خود با استفاده از یک وب سایت و نمایه های رسانه های اجتماعی، خود را ثابت کنند.

هیئت‌های شغلی فریلنسری مانند Upwork مسیر دیگری را برای فریلنسرها پیشنهاد می‌کنند که در صورت عدم استفاده از شفاهی دهان به کنسرت بعدی خود، آنها را انتخاب کنند.

درصد کمتری از فریلنسرها نیز گزارش می دهند که از کانال های پولی مانند Google Ads (7.5٪) و تبلیغات رسانه های اجتماعی (6.1٪) برای یافتن کار استفاده می کنند.

فریلنسر سئو بودن سخت است، اما با فرصت همراه است

فریلنسینگ برای افراد ضعیف نیست. انتظار می رود فریلنسرها علاوه بر مسئولیت یافتن مشتریان خود، طیف وسیع تری از خدمات را نسبت به سایر متخصصان سئو ارائه دهند.

به ،وان مثال، یک متخصص SEO که با یک تیم داخلی کار می کند ممکن است تنها مسئول ممیزی وب سایت مشتریان جدید باشد. از سوی دیگر، ممکن است از یک فریلنسر انتظار می‌رود که سایت را ممیزی کند، نحوه بهینه‌سازی سایت را برای ارائه نتایج بهتر و سپس اجرای طرح را بیابد.

فریلنسر بودن با مسئولیت قابل توجهی همراه است. با این حال، فرصت های منحصر به فردی در فریلنسینگ وجود دارد که معایب را جبران می کند.

ما حقوق های بالاتر از حد متوسط ​​را ذکر کرده ایم، و از آزادی شغلی که توسط فریلنسینگ ارائه می شود غافل هستیم.

کار در سئو به ،وان یک پیمانکار مستقل به افراد اجازه می دهد تا از خانه کار کنند و ساعات کاری خود را تنظیم کنند. این سطح از انعطاف‌پذیری می‌تواند تعادل کار/زندگی سالم‌تری را در مقایسه با کار در دفتر ایجاد کند، زیرا فریلنسرها به راحتی می‌توانند برای سایر اولویت‌های زندگی وقت بگذارند.

از سوی دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که کار آزاد را دنبال کنید تا متوجه شوید که مزایای آن ارزش معایب را ندارد.

این کاملاً خوب است زیرا تجربه ای که به دست می آورید شما را برای کارفرمایان ارزشمندتر می کند. پس از چند سال فریلنسری، موقعیت بهتری برای انتقال به یک نقش داخلی یا آژانس دارید.

فریلنسرهای سئو می توانند به استخدام تمام وقت تبدیل شوند

فریلنسر سئو بودن یک تعهد مادام العمر نیست. در حالی که برخی در آن شکوفا می شوند، زندگی پیمانکاری برای همه من، نیست.

ایده پیدا ، مشتریان خود، ایجاد حقوق و دستمزد خود، و انجام کار چند نفر به طور قابل درک ترسناک است. این بدان م،ا نیست که ارزش تلاش ، را ندارد.

فریلنسرهای سئو با حتی یک یا دو سال تجربه واجد شرایط منحصر به فرد برای انتقال به شغل تمام وقت هستند.

در اینجا فهرستی از دلایل وجود دارد:

  • انجام طیف گسترده ای از خدمات به شما تجربه کار در نقش های مختلف را می دهد.
  • ایجاد پایگاهی از مشتریان به این م،ی است که شما هنگام درخواست شغل، مراجع استخدامی زیادی در دسترس دارید.
  • ارتباطات شما از طریق فریلنسینگ می تواند منجر به استخدام دائمی در شرکت های دیگر شود.

به طور خلاصه، رفتن به جاده ای که کمتر سفر کرده اید می تواند به فرصت هایی منجر شود که قبلاً در دسترس شما نبودند.

می‌تو،د تمام داده‌های شخص اول ما در مورد مشاغل فریلنسرها، و همچنین متخصصان سئو در موقعیت‌های داخلی و نمایندگی‌ها را در گزارش سالانه وضعیت SEO ما بیابید.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو




منبع: https://www.searchenginejournal.com/freelance-seo-professionals-survey-results/467692/