صفحات بدون ایندکس بر بودجه خزیدن تاثیری ندارند


تیم روابط جستجوی گوگل تایید می کند که صفحات بدون فهرست بندی تاثیر منفی بر بودجه ،یدن وب سایت ندارند، مهم نیست که یک سایت چقدر باشد.

این موضوع نه یک بار بلکه سه بار در جلسه پرسش و پاسخ ساعت اداری SEO در نوامبر 2022 مورد بررسی قرار گرفته است.

جان مو، و گری ایلیز، م،عان جستجوی گوگل، به ،ت به سه سوال مشابه از افرادی که نگران هستند صفحات بدون فهرست بندی زیادی در سایت خود دارند، پاسخ می دهند.

از پاسخ‌های مو، و ایلیز، متوجه می‌شویم که صفحه‌های نمایه‌شده «بیش از حد» وجود ندارد. علاوه بر این، مگر اینکه وب سایت شما بیش از یک میلیون صفحه داشته باشد، نیازی به نگر، در مورد بودجه ،یدن نیست.

در اینجا خلاصه ای سریع از هر سوال و پاسخ آورده شده است.

سوال 1: صفحات نمایه شده بیش از حد

در ساعت 8:23 در ساعات اداری نوامبر 2022 گوگل، ایلیز به سوالی می پرسد که آیا تعداد “بیش از حد” صفحات نمایه شده مشکلی برای کشف یا نمایه سازی است.

Illyes می گوید noindex ابزاری است که به وب سایت ها کمک می کند محتوا را از موتورهای جستجو دور نگه دارند. گوگل استفاده از تگ noindex را در مواقع ضروری تشویق می کند و به همین دلیل، هیچ گونه عوارض جانبی مرتبط با آن وجود ندارد.

Noindex ابزار بسیار قدرتمندی است که موتورهای جستجو از آن پشتیب، می کنند تا به شما، صاحب سایت، کمک کند تا محتوا را از فهرست های خود دور نگه دارید. به همین دلیل، وقتی صحبت از ،یدن و نمایه سازی به میان می آید، هیچ اثر ناخواسته ای ندارد. به ،وان مثال، داشتن صفحات زیاد با noindex تاثیری در ،یدن و نمایه سازی سایت شما توسط گوگل ندارد.

سوال 2: نسبت صفحات ایند، شده/بدون نمایه

سوال زیر در نقطه 10:22 مطرح می شود:

“آیا باید نسبت بین صفحات ایند، شده و غیر ایند، شده را در Search Console مراقب باشیم تا بتو،م بودجه ،یدن احتمالی تلف شده را در صفحات غیر نمایه شده بهتر تشخیص دهیم؟”

مو، این را رد می کند که وب سایت ها باید سعی کنند بین صفحات نمایه شده و غیر نمایه شده خود تعادل ایجاد کنند.

برای این منظور، بودجه ،یدن عاملی است که تعداد کمی از سایت ها باید به آن فکر کنند. مو، می گوید:

«نه، هیچ نسبت جادویی وجود ندارد که باید مراقب آن بود. همچنین، برای سایتی که غول پیکر نیست، با کمتر از یک میلیون صفحه، شاید واقعاً نیازی به نگر، در مورد بودجه ،یدن وب سایت خود نداشته باشید. حذف لینک های داخلی غیرضروری خوب است، اما برای سایت های کوچک تا متوسط، این موضوع بیشتر یک موضوع بهداشتی سایت است تا یک موضوع سئو.

سوال 3: صفحات بدون ایند، لینک شده از سایت های اسپم

در نقطه 11:26، یک سوال در مورد هیچ صفحه نمایه شده ای مطرح می شود که کمی با دو صفحه قبلی متفاوت است.

در سوال آمده است:

بسیاری از سئوکاران از داشتن میلیون‌ها آدرس اینترنتی که توسط noindex در کنسول جستجوی گوگل حذف شده‌اند، شکایت دارند. همه به صفحات جستجوی داخلی مز،ف که از سایت های هر،مه لینک شده اند. آیا این مشکلی برای بودجه ،یدن است؟»

Ilyes نکته قبلی را در مورد noindex بودن ابزاری برای سایت‌ها برای استفاده در صورت ،وم تکرار می‌کند.

با فرض اینکه صفحات به طور عمدی ایند، نشده اند، نیازی به نگر، در مورد پرچم گذاری آن ها توسط کنسول جستجو وجود ندارد. این بدان م،ا نیست که شما کار اشتباهی انجام می دهید.

ایلیز می گوید:

Noindex وجود دارد تا به شما کمک کند تا چیزها را از شاخص دور نگه دارید، و همانطور که قبلاً گفتیم با اثرات منفی ناخواسته همراه نیست. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آن صفحات یا آدرس‌های اینترنتی آن‌ها، به طور خاص، در فهرست گوگل قرار نمی‌گیرند، به استفاده از noindex ادامه دهید و نگران بودجه ،یدن نباشید.


منبع: گوگل




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-noindexed-pages-do-not-impact-crawl-budget/472870/