عوامل کلیدی شامل کیفیت + محبوبیت است


در طی یک جلسه پرسش و پاسخ اخیر در ساعات اداری سئو گوگل، یکی از صاحبان وب سایت نگران کندی فهرست بندی سایت 16000 صفحه ای خود را جویا شد.

عضو تیم روابط جستجوی گوگل، گری ایلیس، پاسخ جامعی به این پرس و جو ارائه کرد و به عوامل مؤثر بر سرعت نمایه سازی پرداخت.

کیفیت و محبوبیت در نمایه سازی مهم است

ایلیز توضیح داد که سرعت نمایه سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عامل است کیفیت از سایت و آن محبوبیت در اینترنت.

ایلیز پیشنهاد کرد که صاحبان وب سایت اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها از بالاترین کیفیت ممکن برای افزایش سرعت نمایه سازی برخوردار است.

محتوای با کیفیت بالا ضروری است زیرا الگوریتم های گوگل آن را در هنگام تعیین اولویت نمایه سازی اولویت بندی می کنند. با این حال، تعریف محتوای باکیفیت فراتر از متن صرف هر مقاله است.

به گفته جان مو، از گوگل، کیفیت محتوا کل وب سایت، از جمله طرح، طراحی، ادغام تصاویر و سرعت صفحه را در بر می گیرد.

این ،اصر به تجربه کاربری مثبت کمک می‌کنند و فاکتورهای کلیدی هستند که Google هنگام ارزیابی کیفیت در نظر می‌گیرد.​

استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش محبوبیت

Illyes همچنین استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی را برای ایجاد تعامل و بحث در مورد وب سایت توصیه می کند.

سرعت ایند، شدن یک سایت به چیزهای مختلفی بستگی دارد، اما مهم‌ترین آنها کیفیت سایت و به دنبال آن محبوبیت آن در اینترنت است. هنگامی که مطمئن شدید که محتوای شما بالاترین کیفیتی است که می تو،د ایجاد کنید، سعی کنید تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا کنید تا مردم را وادار کنید که درباره سایت شما صحبت کنند. این احتمالا کمک خواهد کرد.»

افزایش محبوبیت و دیده شدن آنلاین سایت باعث می شود احتمال اینکه گوگل فهرست بندی آن را در اولویت قرار دهد بیشتر می شود.

اگرچه به صراحت توسط Illyes ذکر نشده است، نقش بک لینک ها را نباید در اینجا نادیده گرفت.

بک لینک ها، پیوندهایی از وب سایت های خارجی به سایت شما، به نمایه سازی سریعتر و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کنند.

وقتی وب‌سایت‌های باکیفیت و معتبر به محتوای شما لینک می‌دهند، به ،وان تأییدیه عمل می‌کند و به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما قابل اعتماد است و حاوی محتوای ارزشمند است.

بک لینک ها همچنین ترافیک ارجاع ایجاد می کنند، آگاهی از برند را افزایش می دهند و به اعتبار و قابل اعتماد بودن وب سایت شما کمک می کنند.

این رویکرد سرعت نمایه سازی را افزایش می دهد و می تواند رتبه بندی کلی وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

SEO فنی: بهینه سازی برای کارایی نمایه سازی

علاوه بر بهبود کیفیت و محبوبیت محتوای یک وب سایت، چندین جنبه فنی بر سرعت نمایه سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

سئوی فنی به بهینه سازی ساختار، کد و سرعت صفحه وب سایت برای برآوردن نیازهای ،یدن و نمایه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد. این نقش حیاتی در بهبود دید وب سایت و آسان ، فهرست بندی محتوا برای موتورهای جستجو دارد.

در مورد نمایه سازی، در اینجا برخی از جنبه های فنی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • ساختار سایت: ساختار منطقی سایت برای کاربران و موتورهای جستجو ضروری است. این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در وب سایت حرکت کنند و به موتورهای جستجو در یافتن و نمایه سازی محتوا کمک می کند.
  • لینک های داخلی: پیوندهای داخلی نقش مهمی در هدایت ،نده های موتورهای جستجو برای کشف صفحات جدید و توزیع رتبه صفحه ایفا می کنند که بر ارزیابی کیفیت یک صفحه تأثیر می گذارد.
  • بهینه سازی URL: بهینه سازی ساختارهای URL برای واضح و توصیفی بودن، تجربه کاربر را افزایش می دهد و درک موتور جستجو از محتوای صفحه را بهبود می بخشد.

به طور خلاصه

صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با ایجاد محتوای با کیفیت بالا و استفاده از رسانه‌های اجتماعی و لینک‌سازی برای افزایش دید سایت، روند نمایه‌سازی را تسریع کنند و رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشند.


منبع: گوگل

تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-indexing-s،d-key-factors-include-quality-popularity/486243/