فایل robots txt و اهمیت آن در سئو وبلاگ برتینا-سئو خاکستری

و احتمال وقوع فاجعه کمتری وجود دارد (مانند مسدود کردن کل سایت شما). همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد. اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید.

  • استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN یک راه مقابله با ربات‌های بد و مدیریت مصرف منابع سرور است.
  • با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند.
  • اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند!
  • یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند.

امروزه رستوران‌ها و فست فودها برای مقاصد بسیاری اقدام به طراحی سایت رستوران و فست فود می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت رستوران و فست فود را به طور کامل بررسی کنیم. و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید. حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست.

اینفوگرافیک: اشتباهاتی که در سئو نباید اتفاق بیفتد!

برای انجام تغییرات در این فایل تنها کافیست به ریشه هاست سایت‌تان مراجعه کنید و دنبال فایلی به نام robots.txt بگردید، سپس می‌توانید به کمک ادیتور آنلاین و یا آپلود یک فایل جدید، فایل robots.txt جدیدتان را جایگزین قبلی کنید. اگرچه گوگل صفحاتی که در فایل Robots.txt محدود شده‌اند را خزش و ایندکس نمی‌کند، اما ممکن است از سایر صفحات، لینک‌هایی به این صفحات محدود شده وجود داشته باشند که موجب ایندکس شدن این صفحات شوند. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم. ربات AdsBot-Google گوگل با دیدن این دستور متوجه می‌شود که باید از قواعد خاصی پیروی کند و دستورات نوشته شده در فایل ربات مخصوص او هستند. در دنیای اینترنت، بیش از هزاران نرم افزار برنامه نویسی شده برای خزیدن داخل وب وجود دارند که به آن‌ها ربات‌های خزنده یا crawler گفته می‌شود.

راهنمای کامل نحوه بهینه سازی Core Web Vitals (سرعت سایت وردپرس)

اگر فایل را تغییر دهید و بخواهید سریع‌تر آن را به روز کنید، می‎توانید آدرس robots.txt خود را در گوگل Submit کنید. دقت کنید که وردپرس در نسخه های جدید به صورت خودکار فایل robots را ایجاد کرده اما شما نمیتوانید آن را پیدا کنید. در صورتی که نیاز به دستکاری این فایل دارید، باید یک فایل جدید ساخته و آن را در هاست آپلود کنید.

در این مقاله به طریقه و روش استفاده‌ی صحیح از این فایل‌ها پرداخته‌ایم تا بدون هر گونه ریسک و تاثیرگذاری منفی در سئو از آن‌ها استفاده کنید. مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام فایل‌های پی دی اف و اکسل منع شده‌اند. مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام آدرس‌هایی که به autos. در مثال زیر تمامی ربات‌ها از دسترسی به دایرکتوری media منع شده‌اند اما در عین حال اجازه دسترسی به یک فایل پی دی اف با عنوان terms-and-conditions.pdf موجود در دایرکتوری media داده شده است. برای صدور دسترسی کامل به کل سایت برای ربات‌های خزنده دستور Disallow به شکل زیر خواهد بود.

چرا به robots.txt نیاز دارید؟

برای استفاده موثر از ربات سئو، باید خودتان (به منظور تعویض آی پی) به تعداد مورد نیاز پروکسی تهیه کرده و در اختیار ربات قرار دهید. مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتید، یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونید اول با روزی 3 الی 4 تا سرچ شروع بکنید و بعد از 2 روز بکنیدش 7 یا 8 تا. حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیر، بهشون دستور بده و بگو چکار کنند. همراه من باش تا بهت بگویم که چه طوری ربات های گوگل را تحت اختیار خودت بگیری. تگ ها و برچسب هایی که محتوای تکراری را در سایت ایجاد می کنند.