فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک-سئو خاکستری

نه این طور نیست شما باید حتما از ابزاری که در اختیار شما قرار میدیم به طور منظم و با رعایت منطق انسانی استفاده بکنین و در خلال استفاده حتما به جنبه های دیگه سئو هم توجه داشته باشین تا در نهایت به نتیجه دلخواه خودتون برسین. در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. پس شما و تقریبا همه ی ادم هایی که به عنوان یه انسان معمولی از گوگل استفاده میکنندهیچ وقت یه کلمه کلیدی ثابت رو به مدت یه هفته تا یه ماه پشت سر هم سرچ نمی زنند و روی یک سایت کلیک نمیکنند. این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود.

  • برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند.
  • اگر از ورود آی‌پی‌های مختلف به منابع Dissallow اطلاع داشته باشید می‌توانید از یک لیست سیاه برای این کار استفاده کنید و قسمت‌های مختلف سایت را با استفاده از این تکنیک ایمن کنید.
  • عدم تنظیم صحیح این فایل سبب می‌شود تا وضعیت سئو سایت در گوگل آسیب زیادی را تجربه کند.
  • در روش اول می‌بایست فایل HTML را دانلود کرده و در پوشه Public_html هاست خود آپلود کنید.

البته که این دستورالعمل ها می تواند بسیار بیشتر از این حرف ها باشد اما نباید جزء به جزء دستور در آن وارد کنیم. قالب وردپرس Enfold نیز از قالب‌های معروف و حرفه‌ای وردپرس است که امکانات فوق‌العاده‌ای نیز دارد. یه سوالی برای من ایجاد شد و اونم اینه که خب بنده میخوام وبمو ایندکس کنم نه کلیه فایل هام رو داخل هاست . پس بنده باید داخل فایل منیجر هاستم دنبال آدرس وبم باشم و فایل رو داخل اون پوشه آپلود کنم ولی به گفته ی شما باید این فایل تکست داخل روت هاست آپلود شه. چه خوب شدسایت شمارودیدم.سایت بسیارتمیزه ومیشه راحت به رباتهادسترسی داشت.دست برنامه نویساتون دردنکنه کارشون عالیه…

چگونه فایل Robots.txt سایت خود را تست کنیم؟

با این تکنیک شما می توانید آدرس صفحات را از دید کاربر و موتور جستجو مخفی نگه دارید. اما فایل Robots.txt چیست؟ این فایل چه کاربردی دارد؟ در ادامه به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم و آموزش ساخت فایل robots txt در وردپرس را نیز قرار داده ایم. اگر ربات های گوگل دسترسی برای خواندن چنین صفحاتی داشته باشند، قطعا بودجه خزش و کراول سایت به زودی مصرف شده و برای ایندکس و بررسی صفحات و رده های اصلی و مهم سایت به چالش می خوریم. خصوصا که گوگل صفحات سایت ما را فقط یکبار بررسی نمیکنند، که بطور مستمر و حتی روزانه درحال بررسی صفحات سایت هستند. توجه به این موضوع خصوصا در مراحل اولیه راه اندازی سایت فروشگاهی یا سایت های شرکتی با ساختار گسترده، موضوع بسیار مهمی است.

مسدود کردن دسترسی یک ربات خاص به یک شاخه‌ی خاص

اگر آدرس صفحات قدیمی رو دارید یک بار همه رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید. این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید. راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک آدرس معمولی در مرورگر خود وارد کنید (برای مثال novin.com یا هر سایت دیگری). دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند.

کدام یک بهتر است؟ Robots.txt یا noindex؟

طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده. این به معنای پنهان کردن صفحه farin.academy/seo از دید ربات هاست. برخی از ربات ها مانند malware robots و email address scrapers ممکن است این فایل را نادیده بگیرند. تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید … اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. وردپرس به صورت اتوماتیک این کار را از طریق تگ‌های متا انجام می‌دهد.