فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل روبوت سایت آکادمی فرین-سئو خاکستری

گوگل به کمک انکرتکست هر لینک و سایر فاکتورها رتبه‌ای به این صفحه در جستجوهای مرتبط می‌دهد. معمولاً این نوع صفحات در نتایج جستجو بدون توضیحات متا ظاهر می‌شود چون گوگل محتوای صفحه و توضیحات متا را ذخیره نکرده است. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد.

  • هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود.
  • این ربات برای پیدا کردن جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد.
  • این نوشته را بخوانید تا ببینید با این‌گونه نوشته‌ چه باید کرد.
  • صفر تا صد فروشنده شدن در باسلام دنیایی عجیب و بزرگ اینترنت تغییرات زیادی را در زندگی ما انسان‌‌ها به وجود آورد که حتی تصورش تا همین چند سال پیش برای ما غیرممکن بود.
  • گوگل به کمک انکرتکست هر لینک و سایر فاکتورها رتبه‌ای به این صفحه در جستجوهای مرتبط می‌دهد.
  • با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند.

این پروتکل دربرگیرنده گروهی از استانداردهای وب است که چگونگی ردیابی سایت توسط موتورهای جستجو و نحوه دسترسی ربات ها به محتوای سایت را تعیین و یا محدود می کند. موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم. من یک وبسایت با ورد پرس ساختم و بعد از قرار دادن تعدادی مطلب تیک اجازه بررسی محتوا توسط موتور های جستجو را برداشتم.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند. همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد. تولید و بازاریابی محتوا برای سایت به منظور افزایش ترافیک و فروش سایت بسیار مهم است. آموزش تولید و سئو محتوا برای کسب رتبه در گوگل برای سایت شما نقش کلیدی دارد. یکی از ابزارهای مختلف که به شما در بررسی صحت فایل robots.txt کمک می‌کند استفاده از ابزار تست robots.txt گوگل است. اما ربات موتور جستجو با مشاهده یک صفحه جدید در یک سایت یا یک سایت کاملا جدید که پیش از این مشاهده نکرده است، فایل Robots.txt را بررسی می‌کند تا از وضعیت مجوز برای بررسی و فهرست کردن صفحه یا سایت جدید را اطلاع یابد.

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

موتوررهای جستجو این فایل را به صورت کش ذخیره می کنند اما به طور معمول در هر روز یکبار توسط موتورهای جستجو بروزرسانی و کش می شود. در صورتیکه در طول روز بیش از یکبار و به صورت مداوم این فایل را بروزرسانی می کنید می بایست آن را از طریق Google webmaster tools به گوگل معرفی نمایید. زمانی که میخواهید پس از راه اندازی وب سایت تبلیغات خود را شروع کنید با این چالش که تبلیغات گوگل بهتر است یا سئو مواجه خواهید شد،‌ در این مقاله به بررسی و پاسخ به این چالش خواهیم پرداخت. چرا که صفحات سایت در اغلب موارد ممکن است به این دو پوشه نیاز داشته باشد تا بتواند یک عملکرد مناسبی ارائه دهد. با این فایل به راحتی می‌توانید با ایجاد محدودیت بخش های خاصی از سایت خود را از لحاظ دسترسی مسدود کنید. معمولا یکبار قوانین و محدودیت‌های فایل robot مشخص می‌شود و تا زمانی که محدودیت‌های این فایل مشکل ساز نشده‌اند نیازی به اصلاح و تغییر فایل robots.txt نیست.

الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند. بعد از زدن دکمه submit پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد فایل جدید ویرایش شده را دانلود کرده و به جای فایل قبلی در سرور میزبان وبسایت جایگزین کنید. گوگل برای وبمسترها و صاحبان وبسایت‌ها چند راه برای دسترسی به نقشه سایت گذاشته است.