فایل Robots txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت-سئو خاکستری

درود بر شما، این فایل توسط افزونه های سئو مثل یوآست ساخته می شود. آیا می‌خواهید روش انتقال از Ghost به وردپرس را یاد بگیرید؟ Ghost یک پلتفرم برای ساخت سایت است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی سایت خود را… استفاده از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت به‌صرفه است زیرا با خرید یک قالب می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای یک… (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

  • بعنوان مثال nardebangroup.com فایل خودش را دارد و my.nardebangroup.com هم فایل robots.txt جدا دارد.
  • مثلا امکان دارد یک صفحه برای کمپین فروش بهاری در سایت ساخته باشیم و پس از اتمام بهار، بخواهیم آن را از ایندکس خارج کنیم.
  • با این حال، تگ noindex از نشان دادن محتوا در صفحات دیگر نیز جلوگیری می‌کند.

به عبارت دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شما را بهتر و بیشتر بررسی کند. Crawl Stats وجود دارد که دفعات بررسی صفحه‌های سایت به صورت روزانه را نمایش می‌دهد. در همین صفحه، حجم دانلود شده توسط ربات‌ها و همینطور زمان بارگذاری صفحه‌ها را می‌توانید ببینید. فایل txt برای مخفی کردن اطلاعات خصوصی مناسب نیست و فقط باید دستورالعمل‌های ربات‌ها را در آن قرار داد.

آخرین نظرات

قطعا این سوال برایتان پیش خواهد آمد که چرا برخی از صفحات نباید ایندکس شوند؟ ایندکس شدن برخی از صفحات سایت می تواند نتایج نامطلوبی را برای شما داشته باشد. در صورتی که این فایل در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو می توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند. در همین ابتدا عنوان می کنیم که یکی از مهمترین دلایل استفاده از فایل Robots.txt مدیریت بودجه خزش و ایندکس سایت است. در حقیقت ربات های گوگل نیز مانند کاربران عادی به استفاده از منابع هاست و سرور ما می پردازند و مدیریت این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه از سایت ساز شاپفا اطلاعات کاملی در مورد فایل Robots.txt در اختیار شما قرار می دهیم.

بهترین روش های کلاه سئو خاکستری که هرگز جریمه نمیشوند

این دستور به ربات‌ها می‌گوید که به صفحه وب یا مجموعه‌ای از صفحات وب که پس از دستور آمده است دسترسی نداشته باشند. صفحات غیرمجاز لزوماً “پنهان” نیستند – آنها فقط برای کاربران عادی Google یا Bing مفید نیستند، بنابراین به آنها نشان داده نمی‌شوند. در بیشتر مواقع، کاربر در وب سایت اگر بداند که در کجا آنها را پیدا کند، می تواند این صفحات را پیمایش کند. یک ربات خزنده وب از خاص‌ترین مجموعه دستورالعمل ها در فایل robots.txt پیروی می‌کند. اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند.

بدیهی‌ست که رفت و آمد این حجم از ربات‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی بازدهی کلی سایت را با شرایط نامناسبی همراه کند. به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد.

فایل robots.txt همان بستری است که کمک میکند تا ربات‌ها زبان ما بفهمند. Robots.txt یک فایل متنی است و برای ربات‌های خزنده‌ای که برای بررسی یا کارهای دیگر به وب‌سایت شما سر می‌زنند، نقش راهنما را بازی می‌کند. فایل robots.txt را وب‌مسترها می‌سازند و با این فایل به ربات‌ها دستور می‌دهند که چه صفحاتی را کرال یا ایندکس کنند و در چه صفحاتی نباید وارد شوند.