فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt-سئو خاکستری

در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند. در این دستور شما زمان تاخیر را هم به ربات ها اعلام می کنید؛ البته این دستور برای رباتی مانند Googlebot قابل اجرا نیست و برای انجام آن باید از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول بهره بگیرید. Crawl-delay به موتور های جستجو دستور می دهد که صفحه ای را با تاخیر ایندکس کنند؛ این دستور زمانی کاربرد دارد که صفحه شما دارای مشکل است و می خواهید آن را برطرف کنید. به طور کلی، دو نوع دستور برای این فایل ها داریم؛ اولین دستور برای محدود کردن موتور های جستجو از کراول کردن است و دومین دستور هم برای اجازه دادن به موتور های جستجو برای کراول کردن خواهد بود. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

  • بنابراین، در هنگام ایجاد این فایل می‌بایست دقت کافی به کار گرفته شود تا موتورهای جستجو بتوانند به تمامی فایل‌های لازم برای نمایش کامل صفحات سایت دسترسی داشته باشند.
  • با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید.
  • با این فایل به راحتی می‌توانید با ایجاد محدودیت بخش های خاصی از سایت خود را از لحاظ دسترسی مسدود کنید.
  • همچنین به کمک این ابزار می توانید محتویات فایل robots.txt را تغییر بدهید.

الان خدمت شما این دو مزیت رو عرض میکنم تا خودتون ملاحظه کنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. توصیه میکنیم قبل از خرید، ابتدا نسخه آزمایشی را دانلود کرده و تست نمایید؛ اگر نسخه آزمایشی در سیستم شما به درستی اجرا شود، میتوانید مطمئن باشید که تمامی امکانات نسخه کامل نیز در سیستم تان به درستی اجرا خواهد شد.

ساخت فایل robots.txt برای سایت

از فایل Robots.txt برای جلوگیری از نمایش اطلاعات حساس مانند اطلاعات خصوصی کاربر در نتایج جستجو یا همان SERP ها استفاده نکنید. چرا که این اطلاعات با دیگر صفحات پیوند داشته و درنتیجه ممکن است همچنان ایندکس شده و یا اینکه ایندکس دیگر صفحات را هم با مشکل روبرو کنند. اگر در نحوه دسترسی به ریشه وب سایت خود مشکل دارید یا برای انجام این کار به مجوز نیاز دارید، با ارائه دهنده خدمات میزبانی سایت تماس بگیرید.

نرخ پرش به چه معناست و چه راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد؟ تصور کنید که در فصل زمستان به لباس گرم احتیاج دارید. وارد مغازه‌ای می‌شوید، به لباس‌ها نگاهی می‌اندازید و به‌سرعت از مغازه خارج… صفر تا صد فروشنده شدن در باسلام دنیایی عجیب و بزرگ اینترنت تغییرات زیادی را در زندگی ما انسان‌‌ها به وجود آورد که حتی تصورش تا همین چند سال پیش برای ما غیرممکن بود. بهترین برنامه بجای اینستاگرام کدام است؟ از مدت‌ها پیش شایعه فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسید، با این وجود باز هم فیلتر شدن این شبکه اجتماعی همه را شوکه کرد و متاسفانه ضربه… «اگر به فروش نمی‌رود، به‌اندازه کافی خلاق نیست»؛ این جمله طلایی را دیوید آگیلوی، پدر علم تبلیغات دنیا بیان کرده است.

فایل Robots.txt چیست و چه کارایی دارد؟به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022زمان افزایش دانش شما: 13 دقیقه

همواره از عدم وجود خطا در فایل robots.txt خود اطمینان حاصل کنید. تمایلی به دسترسی ربات‌ها به صفحات برچسب و نویسندگان سایت ندارید. مطمئن شوید هیچ محتوا یا بخشی از وب‎سایت خود را که می‌خواهید کرال شود، مسدود نکرده‌اید. خصوصی نگه داشتن بخش‌هایی از یک وب‌سایت که نمی‌خواهید گوگل آن را ببیند یا ایندکس کند. معرفی 6 روش فروش محصول در اینترنت+مزایا و معایب تا همین چند سال پیش فروش محصول در جایی غیر از یک مغازه یا مکان فیزیکی خنده‌دار به نظر می‌رسید؛ اما حالا به لطف اینترنت رویای فروش نامحدود…

ایجاد یک فایل خالی robots.txt یا عدم ایجاد این فایل نیز، همین اثر را خواهد داشت. ایجاد فایل با محتوای فوق سبب از بین رفتن خطاهای ۴۰۴ در هنگام مراجعه‌ی موتورهای جستجو خواهد شد. هنگامی که فایل robots.txt خود را آپلود و آزمایش کردید، خزنده های گوگل به طور خودکار فایل robots.txt شما را پیدا کرده و شروع به استفاده از آن می‌کنند. اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید. فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است).

در عمل، فایل robots.txt نشان می‎دهد که آیا برخی از نرم‌افزارهای کرال کردن وب می‎توانند قسمت‌هایی از یک وب‌سایت را کرال کنند یا خیر. این دستورالعمل‌ها با «disallowing» یا «allowing» مشخص می‌شوند. اصلا دستور دادن به ربات‌ها چه فایده‌ای دارد؟ مگر اشکالی دارد که ربات‌ها همینطور برای خودشان در وبسایت ما بچرند؟ بله.. اگر ربات‌ها را کنترل نکنید، سرور هاست سایت شما درگیر ربات‌هایی می‌شود که فایده‌ای برای سایت‌تان ندارند. فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجوی شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از فایل ربات پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند.

در صورتی که این فایل را بروزرسانی کرده‌اید بهتر است آدرس آن را برای بررسی در گوگل سرچ کنسول ارسال کنید تا سریع‌تر بروز رسانی شود. برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید از فایل Robots.txt استفاده کنید. در گام نخست باید بررسی کنید که هیچ محتوایی در این فایل برای بررسی و خزیدن ربات‌ها مسدود نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر آدرسی در این فایل برای ربات‌ها مسدود شود هیچ وقت سئو و ایندکس نمی‌شود.

ترفندهای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و سایت دنیای اینترنت یک فرصت طلایی برای فروش و کسب درآمد به وجود آورده است؛ فرصتی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و رقابت را برای جذب مشتری… هر آن چه باید در مورد مالیات کارتخوان های سیار و ثابت بدانید آیا شما هم در کسب و کارتان از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید که باید برای این دستگاه مالیاتی پرداخت کنید؟ در واقع،… همه چیز در مورد مالیات بر درآمد فروشگاه اینترنتی برخی از دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین این تصور را دارند که به دلیل نداشتن یک مکان رسمی‌ مشمول مالیات نمی‌شود و…