فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022-سئو خاکستری

همچنین با مراجعه به Google Search Console و تایید مالکیت سایت خود، می‌توانید از صحیح بودن وضعیت robots.txt روی سایت خود مطمئن شوید. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم. لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چطور میتونم این مشکل رو حل کنم .

  • علاوه بر این شما می توانید با کلیک روی گزینه ” FILE+” طبق تصویر زیر، در فیلدNew File Name، فایلی را با نامrobots.txtوارد کرده و در نهایت Create New File کلیک کنید تا فایل شما ساخته شود.
  • در نهایت پس از پیاده سازی اصلاحات سئویی می‌توانید مجددا اجازه بررسی صفحات اصلاح شده را به ربات موتورهای جستجو بدهید.
  • خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد.
  • هدف این دستور تعیین محدودیت در میزان مصرف منابع سرور با تنظیم میزان تاخیر بین بازدیدهای مختلف ربات‌های خزنده است.
  • شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید.
  • این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد.

User-agent در اینجا به معنی دسترسی کامل به خزنده ها می باشد. در ادامه disallow به معنای این است که مسیر ذکر شده را دنبال نکند و اجازه ای برای خزیدن نداشته باشد. در نهایت قسمت allow هم قسمتی است که اجازه می دهد خزنده ها آن ها را دنبال کنند.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم. با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید. در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. این قانون به Googlebot می‌گوید که پوشه تصویر وب‌سایت شما را ایندکس نکند. در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید.

اگر می‌خواهید یک فایل خاص را محدود کنید پسوند آن را فراموش نکنید

البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند. گفتیم فقط نباید از یک دونه ای پی استفاده بکنیم و باید به هنگام جست و جو های مختلف ای پی تون رو عوض بکنین، تا هویتتون مخفی باقی بمونه. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند.

بودجه شما، یا همان تعداد صفحاتی که توسط Googlebot مشاهده می شوند، بر اساس حجم وب‌سایت شما (تعداد صفحات)، سلامت آن (عدم بروز خطا) و تعداد بک‌لینک‌های سایت‌تان تعیین می‌شود. هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند. مثلاً مهم‌ترین ربات گوگل یا همان Googlebot کارش پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و دریافت آن برای بررسی‌های بیشتر توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی کننده است. پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد.