فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین-سئو خاکستری

همینطور باید یادمان باید که ایندکس شدن این صفحات به دلیل مطالب کمی که درون خود دارند، باعث کاهش قدرت سئو کل سایت میشود. بنابراین بار دیگر سراغ فایل روبوتس سایت رفته و با کمک کدهایی که درون آن مینویسیم، این صفحات را هم از دید ربات موتور جستجو پنهان میکنیم. در سال های گذشته برای مسدود سازی دسترسی ربات ها به پنل مدیریت سایت وردپرس، باید از طریق پنل مدیریتی وردپرس، اقدام می کردیم. اما در سال 2012 با بروزرسانی وردپرس، دیگر این کار ضرورتی نداشت؛ چرا که وردپرس به صورت پیشفرض قابلیتی را به تگ هدر فایل اضافه کرده که تگ noindex و مسدود سازی یا disallow در آن گنجانده شده است. در نتیجه صفحه پنل مدیریت سایت وردپرس بدون هیچ اقدام خاصی از لیست ایندکس موتورهای جستجو خارج شده است.

تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد. پس لازم است اطلاعات موجود در این مقاله را دقیقا مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به اعمال تغییرات در این فایل اقدام کنید. حالا یک فایل با نام robots.txt در مسیر اصلی سایت خود ایجاد کنید و محتوای فوق را در آن کپی نمایید.

  • حتماً شما هم نمی‌خواهید که ربات خزنده‌ گوگل برای مشاهده و ایندکس محتوای تکراری و کم ارزش، سرورهای شما را اشغال کند.
  • دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد.
  • Robots.txt تنها برای خزیدن بهتر ربات‌های گوگل و دریافت نتایج بهینه‌تر استفاده شده و تأثیر آن در بهبود سئوی سایت است.

“/” در اینجا نشان دهنده “ریشه” در سلسله مراتب یک وب سایت یا صفحه‌ای است که همه صفحات دیگر از آن منشعب می‌شوند، بنابراین شامل صفحه اصلی و تمام صفحات لینک شده از آن می‌شود. با این دستور، ربات های موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی‌توانند وب سایت را بخزند. فایل robots.txt دستورالعمل هایی را برای ربات ها مشخص می‌کند. یک ربات خوب، مانند یک خزنده وب یا یک ربات فید خبری، سعی می‌کند قبل از مشاهده هر صفحه دیگری در یک دامنه، ابتدا از فایل robots.txt بازدید کند و دستورالعمل های آن را دنبال کند. ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را بررسی می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. یکی دیگر روش‌های ویرایش فایل robots.txt به صورت دستی می‌باشد که می‌توانید از طریق سی پنل هاست و یا FTP به هاست خود متصل شده و فایل را ویرایش و سفارشی‌سازی کنید.

خیلی ممنونم من دوتا ربات ازتون خریدم هر دو عالی کار میکنن خیلی به کسب و کارم کمک کردن.. تکنولوژی پیشرفته برنامه‌نویسی ما در ربات‌سازی، سبب شده طی سال‌ها هیچ یک از محصولاتمان به عنوان یک ربات، توسط پلتفرم‌های بزرگی نظیر اینستاگرام یا گوگل، شناسایی نشوند و همیشه فعال و کارآمد باقی بمانند. 10 سال به روز رسانی مستمر و ارائه صدها ویژگی جدید پیشگام در شناسایی آخرین الگوریتم‌های گوگل توضیح بیشتر… حالا مگر برای گوگل اصلا اهمیت دارد که تو به ربات اش گفته ای که چکار کند.

الگوریتم برت (BERT)، نحوه کارکرد و بهینه سازی محتوا برای آن

برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی… من چندساله باانواع رباتهاکلنجارمیرم وهیچکدام مثل شمابرام راندمان نداشته وازمحسنات تیمتون پشتیبانی،پیگیری وبهادادن به مشتریست.. آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید.. سلام.خواستم تشکرکنم ازسرویس وبرنامه خوبی که دارید.بنده ازربات اینستاگرام استفاده میکنم.میخوام ربات سئو روهم تهیه کنم. سلام بابت ربات خوبتون میخواستم تشکر کنم‌، واقعا ممنونم🌷🌷🙏‌،ربات ارسال خودکارپست هم ممکنه کدنویسی کنید؟‌خیلی لازمش دارم..

تگ آموزش سئو – سئو سایت

این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام… دستتون دردنکنه وتشکرازراهنمایی های خوبتون چشم تمام مواردروکه گفتین انجام میدم تاسایت خوب رنک بگیره.ممنون میشم اگه… برای استفاده از نرم افزاروکلاهرچیزی که میخوام استفاده کنم اول پشتیبانیش رومیسنجم.پشتیبانی نرم افزارکاربرمجازی واقعابه موقع وسریع…

ساخت فایل ربات (Robots.txt Generator)

مثلا گوگل از Googlebot برای جستجوی ارگانیک و از Googlebot-Image برای جستجوی تصویر استفاده می‌کند. دسترسی ربات‌های موتورهای جستجو را به بخش‌های مختلف و مشخص شده‌ای که اهمیت چندانی برای سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو ندارند را محدود می‌کنند. در این حالت نه تنها سرور سایت با ترافیک سبک‌تری فعالیت خواهد کرد، بلکه مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و سپس ایندکس کردن آن‌ها توسط ربات‌ها نیز به مقدار بسیار زیادی سریع‌تر خواهد شد. علاوه بر این یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو بیان می کند که نقشه سایت XML در کجا واقع شده است. پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. دلیل دیگر استفاده از فایل robots.txt زمانی است که می خواهید رباتهای گوگل را از ایندکس یک مقاله یا صفحه خاصی از وب سایت خود مسدود کنید.