فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟-سئو خاکستری

این یعنی در ابتدا باید ربات های مورد نظر را فراخوانی کنید سپس به آنها دستور ایندکس کردن یا نکردن صفحات را بدهید. در این بین فایل های متنی هم با فرمت های مختلفی قابل دسترسی اند. زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است.

در این مقاله می‌خواهیم درباره دیجیتال مارکتینگ و دلایلی که لازم است تا در سال ۲۰۲۱ وارد آن شوید، بپردازیم. خود را بررسی و تست کنید تا مطمئن شوید بخش مهمی از سایت شما از طریق آن مسدود نشده باشد. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد.

مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی × ما برای ساخت ربات‌هایمان از دقیق‌ترین و به روزترین تکنولوژی برنامه‌نویسی استفاده می‌کنیم که کمک میکند ربات‌های ما رفتاری کاملاً انسانی را بروز دهند. در برخی بخش‌ها (به هنگام حرکت دادن ماوس) حتی شبیه‌سازی لرزش دست انسان نیز در همانندسازی رفتار انسانی لحاظ کرده‌ایم. در اخر این رو هم بگم درسته که ما یکی از ابزار های سئو رو در اختیار شما قرار میدیم که میتونه توی رشد سئو به شما خیلی کمک کنه اما نباید فکر بکنید که این ابزار تمام کارهای سئو رو به طور خودکار براتون انجام میده و جادو میکنه.

  • باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان …
  • ما این الگوریتم‌ها را در فایل‌های آموزشی موجود در پکیج، در اختیار خریداران قرار می‌دهیم.
  • به بیانی ساده فایل robots.txt اجازه بررسی سایت و صفحات را به ربات های موتورهای جستجو می دهد.
  • برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید.

اما به طور کلی توصیه می شود در طراحی سایت از یک متا تگ روبات ها با ویژگی “noindex, follow” برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه ای از سایت خود توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش شما رتبه صفحه و یا لینک های آن را از دست نخواهید داد. توصیه می کنیم برای ایجاد یک فایل robots.txt بهینه شده و ایده آل برای وب سایت وردپرس خود از نمونه های فوق استفاده کنید.

طراحی سایت تخفیف گروهی

دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود). فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند. مدیریت منابع مصرفی سرور توسط ربات‌ها امری مهم است زیرا به جز ربات‌های موتورهای جستجو، ربات‌های بد دیگری وجود دارند که به دستورات موجود در فایل robots.txt توجه نمی‌کنند.

فایل Robots.txt چیست؟

RPA مخفف Robotic Process Automation به معنی خودکارسازی فرایندهای رباتیک است. به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است. گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند! برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است.

ربات افزایش ورودی گوگل برای چه کلمات کلیدی مناسب است و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

با اجرای دستور Crawl-delay بعد از برطرف کردن مشکل، صفحه شما توسط ربات های موتور جستجوی گوگل کراول و ایندکس خواهد شد. دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را درباره فایل Robot.txt به شما بدهیم و کاربرد های آن را بگوییم.

خب، بیایید به موضوع اصلی خودمان یعنی فایل robots.txt برگردیم. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند. بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید. ربات‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که به صورت خودکار صفحه‌های مختلف را باز و بررسی می‌کنند.

البته در حال حاضر می‌توان از این فایل برای خارج کردن فایل‌هایی مثل تصاویر، ویدیو یا صدا از نتایج جستجو استفاده کنید اما برای صفحات وب مناسب نیست. در ادامه می‌خواهیم با جزئیات کامل درباره همین فایل مهم صحبت کنیم. قدم به قدم جلو می‌رویم تا ببینیم چطور می‌توان از فایل Robots.txt استفاده کرد؛ چطور می‌توانیم ربات‌ها را محدود کنیم، چطور از ایندکس شدن صفحه‌ها جلوگیری کنیم و در نهایت یک فایل Robots.txt عالی بسازیم. همان‌طور که قبلاً هم گفته شد Robots.txt در پوشه اصلی سایت قرار می‌گیرد.