محسن زمانی نقشه سایت چیست؟ اقداماتی برای افزایش سئو-سئو خاکستری

برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید. هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است.

برای ساخت سایت مپ می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد و حتی می‌توان آن را به شکل دستی تهیه کرد. اما تهیه کردن آن به شکل دستی بسیار زمان بر است و یک آموزش طولانی دیگر را می‌طلبد، بنابراین در این جا فقط به آموزش ساخت سایت مپ با استفاده از ابزارهای مختلف می‌پردازیم. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شوند و اهمیت هر کدام چقدر است. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که موضوع محتوای سایت شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی بر روی سایت شما وجود دارد. سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته.

(بیشتر برای صفحات و مقالاتی که محتوی آن بروز می شود بسیار کاربردی هستش و برای افزایش بازدید و افزایش سئو داخلی و سئو خارجی و سئو محلی ایندکس مجدد صفحه لازم و مفید هستش). وب‌سایت‌هایی که از پیوندهای داخلی ضعیف (صفحات یتیم) یا به اصطلاح دارای محتوای غنی نیستند، رنج می ­برد مناسب است. با اینکه google XML Sitemap امکانات و آپشن های بیشتری میده و کامل تر و تخصصی تر هست ولی منم مثل دوستمون آقا مهران معتقدم بهتره از یک افزونه استفاده کنید . Yoast افزونه معتبری هست و میشه به نقشه سایتش هم مثل سایر بخش هاش اعتماد کرد. اگر قرار است نقشه سایت به صورت برنامه نویسی ایجاد شود بهتر است از داکیومنت خود گوگل استفاده کنید چون کدها و داکیومنت های قدیمی و سایت های دیگر شاید برای گوگل ناخوانا و یا در آینده ای نزدیک حذف شود. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید.

  • این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند.
  • تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد.
  • نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید.

در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم. سایت مپ XML می‌تواند کمبودهای احتمالی موجود در مورد گرفتن لینک های خارجی یا بک لینک را پوشش دهد. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند.

سایت مپ چیست؟ [3 روش ساده ساخت Sitemap]

با استفاده از این تگ ها می‌تواند انواع مختلف لینک و صفحات را برای ربات ها تعریف کرد. ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند. در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید.

نقشه سایت Google News

همه URLها از سایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند. نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند. سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه. هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید. نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد.

نقشه سایت یـا Site Map چیست؟

سایت مپ خبر نوعی دیگر از نقشه سایت است که اغلب توسط سایت های خبری استفاده میگیرد. این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند. گوگل توصیه کرده که سایت ها برای محتوای خبری خود سایت مپ جداگانه ای را به ثبت رسانده تا سرعت ایندکس این بخش از سایت خود را افزایش دهند.