مدیر اجرایی وردپرس در 20 سال نوآوری


در 27 می 2023، وردپرس 20 سال رشد خارق العاده را جشن می گیرد. تقریباً 43٪ از تمام وب سایت ها را قدرت می دهد و تا حد زیادی سیستم مدیریت محتوا پیشرو است.

چگونه وردپرس به این نقطه عطف دست یافت و آیا می‌تواند به ،وان موفق‌ترین پروژه منبع باز تا کنون ادامه دهد؟

درباره این مقاله

این مقاله در ابتدا به ،وان مقایسه ای بین Duda، WordPress و Wix در نظر گرفته شد.

با این حال، همانطور که با توسعه دهندگان و افراد پشت صحنه هر شرکت صحبت می کردم، متوجه شدم که هر پلتفرم بهترین در حل مشکلاتی است که آنها تصمیم به حل آن داشتند.

بنابراین، آنچه که با یک مقاله درباره سه پلتفرم شروع شد، به یک مجموعه سه ،متی درباره هر پلتفرم به صورت جداگانه تبدیل شد.

امروز به این می پردازیم که چرا وردپرس در بین آژانس های طراحی وب، بازاریابان جستجو، ناشران سازم، و سایت های تجارت الکترونیک محبوب است تا چند مورد از کاربردهای موفق وردپرس را نام ببریم.

این مقاله شامل جوزفا هادن چامفوسی (لینکدین)، مدیر اجرایی وردپرس، و همچنین دیگر، که با وردپرس شریک هستند، برای بحث در مورد اینکه چرا وردپرس تا این حد موفق است.

وردپرس اینترنت را دموکراتیک کرد

قبل از وردپرس، باید ثروت اندکی را برای یک سیستم مدیریت محتوای سازم، (CMS) ،ج می کرد تا آنچه را که وردپرس به صورت رایگان به شما می دهد به دست آورد. جایگزین این بود که یاد بگیرید چگونه کدنویسی کنید یا حداقل بد،د که چگونه از نرم افزارهایی مانند Dreamweaver استفاده کنید.

راه‌اندازی وردپرس انتشار آنلاین را دموکراتیک کرد و مسلماً تبدیل به مهم‌ترین نوآوری شد که از اینترنت سرچشمه گرفت. تأثیر مثبت اقتصادی بر میلیون ها نفر در سراسر جهان قابل اغراق نیست.

می توان ادعای قوی داشت که وردپرس، یک نرم افزار متن باز رایگان، مهمترین نوآوری عصر اینترنت امروز است.

راز موفقیت: استفاده از آن را آسان کنید

آنچه باعث موفقیت وردپرس می شود این واقعیت است که به طور عمدی طراحی شده است تا نصب و انتشار سریع آن آسان باشد. این به م،ای واقعی کلمه یک اصل راهنمای تقریباً هر تصمیمی است که در توسعه وردپرس گرفته می شود.

این اصل در یک بی،ه رسمی از فلسفه وردپرس:

نرم افزار عالی باید با پیکربندی و تنظیمات کمی کار کند. وردپرس طوری طراحی شده است که شما را در کمتر از پنج دقیقه راه اندازی و کاملاً کاربردی کند. برای استفاده از عملکرد استاندارد وردپرس نباید جنگید.

ما سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم که هر نسخه با این فلسفه مطابقت دارد. ما تا حد امکان جزئیات فنی کمتری را در طول فرآیند راه‌اندازی و همچنین ارائه توضیحات کامل در مورد هر چیزی که می‌خواهیم درخواست می‌کنیم.

زیربنای فلسفه آنها تعهد به آزادی است.

صفحه وب در زمینه فلسفه به کاربران وردپرس وعده می دهد:

  • «آزادی اجرای برنامه، برای هر هدفی.
  • آزادی مطالعه نحوه عملکرد برنامه و تغییر آن برای انجام آن چیزی که می خواهید.
  • آزادی برای توزیع مجدد
  • آزادی توزیع نسخه‌های اصلاح‌شده‌تان برای دیگران.»

میلیون ها ،ب و کار راه اندازی کرد

این تمرکز بر سادگی، آزادی و پرورش ا،یستم نوآوری در طول 20 سال گذشته منجر به راه اندازی میلیون ها وب سایت و موفقیت میلیون ها ،ب و کار در سراسر جهان شده است.

تام زسومبورگی، مدیر ارشد ،ب و کار در شرکت میزب، وب مدیریت شده، Kinsta، در مورد قدرت وردپرس می گوید:

«تجار کوچکتر از وردپرس سود فوق العاده ای می برند. برای آنها، زم، که صحبت از ساخت و نگهداری یک سایت می شود، بودجه اغلب محدود است، همه نمی توانند یک توسعه دهنده را بپردازند.

وردپرس این نرم افزار را به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه ماهانه برای استفاده از آن به آنها می دهد که شامل افزونه رایگان تجارت الکترونیک WooCommerce است که قابلیت های تجارت الکترونیک را باز می کند.

ده‌ها هزار افزونه این آزادی و انعطاف‌پذیری را به بازرگانان می‌دهند تا وردپرس را برای نیازهای سفارشی خود تنظیم کنند.

به علاوه نیازی به یک منحنی یادگیری تند ندارد. یادگیری نحوه استفاده از وردپرس آسان است.

اما همه این مزایا نه تنها تجار کوچکتر بلکه شرکت های بزرگ و شرکت های بزرگ رسانه ای را نیز جذب می کند.

من بارها دیده ام که فروشگاهی با یک محصول شروع به کار کرده و به یک فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک با هزاران پیشنهاد در عرض چند سال تبدیل می شود یا وبلاگ نویسی که افکار خود را به اشتراک می گذارد و آن وبلاگ کوچک را به یک سایت خبری صنعتی با میلیون ها بازدیدکننده تبدیل می کند. ”

وردپرس سازگار است

دلیل اصلی محبوبیت وردپرس این است که برای ظاهراً هر موردی، از وبلاگ نویسی ساده گرفته تا تجارت الکترونیک و حتی انتشار در سطح سازم،، سازگار است.

وب سایت های پیشرو مانند TechCrunch، Southern Bancorp، Vogue، Sony Music، The Nieman Journalism Lab در دانشگاه هاروارد، همگی از وردپرس استفاده می کنند.

جیسون کراس، معاون حضور و تجارت دیجیتال، نیوفولد دیجیتال (شرکت مادر Blue،st) مشاهدات خود را در مورد سازگاری قابل توجه پلت فرم انتشار وردپرس ارائه کرد.

او به اشتراک گذاشت:

«وردپرس سازگاری گسترده با فناوری‌های موجود و سازگاری سریع با فناوری‌های نوظهور را ارائه می‌دهد.

بزرگترین مزیت وردپرس انعطاف پذیری آن و روشی است که می تو،د عملاً هر ویژگی قابل تصوری را از طریق افزونه ها ،یب کنید.

اگر یک ویژگی هنوز وجود نداشته باشد، پلت فرم باز به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا عملکردهای سفارشی ایجاد کنند.

وردپرس مدیریت شده، به ،ه خود، با ارائه راه حل های قدرتمند همه در یک و سهولت نسبی که بسیاری از پلتفرم های بسته ارائه می دهند، بهترین CMS منبع باز و اختصاصی را ایجاد می کند، اما با کنترل قابل توجهی بیشتر و قابلیت اطمینان طول، مدت از طریق نرم افزار منبع باز و فرمت های داده

تمام داده ها و کدهای موجود در سایت شما متعلق به شماست. می‌تو،د هنگام ارتقا به پلتفرم‌های قدرتمندتر، تغییر دامنه، تهیه نسخه پشتیبان یا انتقال داده‌ها به پلتفرم یا سرویس دیگری، آن را با خود ببرید.

از آنجایی که وردپرس قابل حمل است، می‌تو،د با توجه به هزینه، انعطاف‌پذیری و عملکرد موجود، یک برنامه میزب، مش، مقرون‌به‌صرفه با مانع کم برای ورود شروع کنید.

هنگامی که سایت شما محبوبیت پیدا کرد، می تو،د برای آرامش بیشتر و عملکردهای مشابهی که یک پلت فرم بسته ارائه می دهد، به یک برنامه میزب، مدیریت شده ارتقا دهید.

بسیاری از هاست ها، از جمله Blue،st، به طور فعال برای ساده ، سفر راه اندازی وب سایت کار می کنند.

میزب، مدیریت شده وردپرس از هزینه های فنی معمولاً مرتبط با استفاده از وردپرس مراقبت می کند و به ناشران و فروشگاه های تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا بر انتشار و فروش محصولات تمرکز کنند.

عواملی مانند سرعت سایت، پشتیبان‌گیری خودکار، دفاع هک، به‌روزرس، نرم‌افزار و نگهداری، همگی توسط ارائه‌دهنده میزبان وردپرس مدیریت می‌شوند.

اینکه یک میزبان وب می تواند وردپرس را برای ارائه تجربه ای شبیه به یک سیستم منبع بسته پیکربندی کند، نمونه ای از سازگاری قابل توجه پلت فرم انتشار وردپرس است.

مصاحبه با مدیر اجرایی وردپرس

مصاحبه کردیم جوزفا هدن چامفوسی، مدیر اجرایی وردپرس، برای بررسی اینکه چرا وردپرس اولین انتخاب برای بسیاری از ناشران و توسعه دهندگان در سراسر جهان است.

وردپرس در ابتدا به ،وان یک پلت فرم وبلاگ نویسی شناخته می شد، اما در واقع یک پلت فرم خوب برای تجارت الکترونیک است، به همان سادگی یا پیچیده که لازم است.

چه نوع تاجر، از ایجاد در وردپرس بیشتر سود می برند؟

ماموریت وردپرس دموکراتیک ، انتشار است، به این م،ی که بازرگانان در هر اندازه و نوع می توانند از ایجاد با آن سود ببرند.

چه آنها از وردپرس برای ایجاد کل تجارت خود – از فروشگاه ها و مدیریت مشتری گرفته تا بازاریابی و ارتباطات – استفاده کنند یا به ،وان بخشی از مجموعه ای از ابزارها، در طول زمان کنترل و مالکیت بیشتری بر نام تجاری خود بدست می آورند.

با این حال، اگر بخواهم گروهی را انتخاب کنم که بیشترین سود را دارد، باید صاحبان مشاغل کوچک تا متوسط ​​باشند. آن‌ها می‌توانند سایت‌ها و ابزارهای باکیفیت را با هزینه‌هایی که برای هر بودجه ،ب‌وکاری کار می‌کنند، دریافت کنند و در عین حال مطمئن شوند که نرم‌افزارشان اینجاست.

آیا وردپرس می تواند با یک تجارت مقیاس پذیر باشد؟

تطبیق پذیری و آزادی ابزارهای ارائه شده توسط وردپرس از مزایای کلیدی برای ،ب و کارها در هر اندازه نسبت به راه حل های دیگر است.

این نرم‌افزاری است که هر آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد، اما به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که نمی‌خواهید، صرف نظر از اندازه یا کاری که انجام می‌دهید، حذف کنید.

اما علاوه بر انعطاف پذیر بودن، کاملاً مقیاس پذیر است.

وردپرس یک پلت فرم با کارایی بالا با استانداردهای امنیتی سختگیرانه است که میلیون ها سایت از وبلاگ گرفته تا شرکت ها و رسانه های شناخته شده بین المللی را نیرو می دهد و روزانه میلیون ها بازدید از صفحه را به خود جلب می کند.

این نشان می‌دهد که وردپرس به‌،وان یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز (CMS) چقدر قدرتمند و قابل اعتماد است و مقیاس‌پذیری آن برای پاسخگویی به نیازهای بالاترین حجم، امنیتی‌ترین و سخت‌ترین ویژگی‌های دیجیتال است.»

هزینه و فایده پلتفرمی مانند وردپرس در مقابل راه حل های منبع بسته چیست؟

“در حالی که داشتن یک نسخه از نرم افزار وردپرس رایگان است و نیازی به هزینه مجوز ندارد، مانند هر راه حل سایت، هزینه های مربوط به میزب،، ثبت دامنه و ارتقاء حق بیمه وجود دارد.

با این حال، هزینه و فایده انتخاب وردپرس در قابلیت پیش‌بینی و مالکیت بلندمدت نهفته است.

مهم نیست که چه پلتفرمی را برای ایجاد حضور آنلاین خود انتخاب می کنید، ممکن است چند روز طول بکشد تا شروع کنید.

و پس از آن، ممکن است چند ماه یا سال طول بکشد تا مخاطبان خود را بسازید.

مزیت انتخاب وردپرس این است که تا زم، که می خواهید سایت خود را حفظ کنید، صاحب تمام کار سخت (و توجه مخاطبان به سختی به دست آمده) هستید.

ما هیچ الگوریتم متمرکزی برای توصیه محتوا، هیچ ادعای مالکیت بر اثر منتشر شده شما، و هیچ تغییری در شرایط خدمات نداریم که بتواند شما را از ت، که انجام می‌دهید قطع کند.

مال توست و بس.»

میزب، مدیریت شده چگونه به وردپرس ارزش می بخشد؟

از بیرون، میزب، مدیریت شده وردپرس مزایایی مشابه هر راه حل اختصاصی میزب، دارد – ی،ی راحتی مدیریت ن، سرور خود را.

به ،وان یک امتیاز، محتوا و پیکربندی‌های ایجاد شده در میزبان مدیریت شده همچنان در اختیار شماست. بنابراین اگر بخواهید می‌تو،د سایت‌های خود را از یک میزبان مبتنی بر GDPR به یک میزبان سازگار با پایداری منتقل کنید و مجبور نباشید هر بار از ابتدا از ابتدا شروع کنید.

وردپرس فرصت ایجاد می کند

وردپرس افراد را قادر می سازد تا به صورت آنلاین ،ب و کار و امرار معاش ایجاد کنند.

اما همچنین به ایجاد هزاران شغل در سراسر جهان کمک می کند، از میزبان های وب و ثبت دامنه گرفته تا توسعه دهندگان تم و افزونه ها، و توسعه دهندگان وب که مشاغل آنها به دلیل وجود وردپرس وجود دارد.

وردپرس با جامعه عظیمی از حامیان ارائه می شود که به ایجاد هر چیزی با آن کمک می کنند.

جوزفا این را در مورد جامعه وردپرس داشت:

وردپرس در سراسر جهان شغل ایجاد می کند. من به توسعه دهندگان وب، توسعه دهندگان افزونه و غیره فکر می کنم.

ا،یستم وردپرس فرصت هایی را ایجاد می کند که هیچ سیستم بسته دیگری نمی تواند ادعا کند.

وردپرس تا حد زیادی موفقیت خود را مدیون جامعه متن باز است و یکی از ،اصر کلیدی که منبع باز بودن به ما می دهد این است که ما از نظر طراحی باز هستیم که به ما امکان می دهد از نظر طراحی فراگیر باشیم.

مشارکت‌کنندگان مشکلات را بررسی می‌کنند، راه‌حل‌ها را آزمایش می‌کنند، و همه را در جمع به یکدیگر آموزش می‌دهند، محیطی از نوآوری برای نرم‌افزار و ذهنیتی پر جنب و جوش در میدان شهر برای افرادی که در آن مشارکت دارند ایجاد می‌کنند.

با وفادار ماندن به اصول راهنمای نرم افزار رایگان و متن باز، می تو،م تشخیص دهیم که «ایده های خوب می توانند از هر جایی بیایند‘ برای تمام بخش‌های ا،یستم ما، از جمله افرادی که می‌توانند در آن شرکت کنند و رشد کنند، اعمال می‌شود.

این درک ما را به ایجاد آن سوق داد پنج برای آینده برنامه و ابتکارات، تضمین تداوم نرم افزار و پایداری آینده پروژه و ا،یستم آن.

وردپرس اینجاست که بماند

چیزی که وردپرس را به یک محصول قابل دوام تبدیل می کند این است که یک جامعه قوی دارد که از آن پشتیب، می کند، به این م،ی که اینجاست که بماند.

پنج برای آینده برنامه‌ای است که ،ب‌وکارهای مرتبط با وردپرس را تشویق می‌کند تا به جامعه کمک کنند تا به سلامت و ماندگاری آن کمک کنند.

با توجه به صفحه وب وردپرس پنج برای آینده، مشارکت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

هر ،ی می‌تواند در Five for the Future مشارکت کند.

بسیاری از مشارکت کنندگان بر روی جنبه فنی وردپرس، مانند توسعه هسته تمرکز می کنند، اما تیم هایی نیز در زمینه های دیگر مانند بازاریابی، ترجمه، آموزش و جامعه کار می کنند.

همیشه راهی برای مشارکت وجود دارد، صرف نظر از مجموعه مهارت‌های شما.»

وردپرس امروزه محبوب‌ترین پلتفرم انتشارات با ا،یستم پشتیب، است که می‌تواند به هر ،ی کمک کند تا یک سایت را راه‌اندازی کند و ،ب‌وکار خود را رشد دهد، صرف نظر از نوع ،ب‌وکار.

چهره اینترنت را دگرگون کرده است و دلیل میلیون ها شغل است. وب سایت های منتشر شده در این پلتفرم به راحتی بخشی از زندگی امروز هر ، است، حتی اگر خواننده ای که چیز جدیدی را کشف می کند آن را نداند.

تولد 20 سالگی وردپرس مبارک!

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ink Drop




منبع: https://www.searchenginejournal.com/wordpress-20-years/487756/