نقشه سایت و تاثیر آن روی سئو + آموزش ایجاد سایت در وردپرس-سئو خاکستری

نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست.

زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است. در این صورت شما به فایل ایندکس سایت مپ خودتان نیاز خواهید داشت. به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید.

  • قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید.
  • با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.
  • الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود.
  • همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد.

وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید. این موضوع از ایندکس صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند استفاده از این تگ برای صفحاتی که در سایت مهم هستند اما شما نمی خواهید گوگل آن ها را نشان دهد بسیار مفید است (ورود کاربر، ثبت نام و …). البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید.

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو

در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند. شما همچنین می توانید ویدئوها را در طراحی نقشه سایت خود به کار ببرید. ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید. اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود. همانطور که گفته شد سایت مپ می‌تواند سرعت ایندکس گذاری صفحات سایت را بالا ببرد.

انواع فرمت های سایت مپ چیست؟

زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد.