نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو خانه فناوری تهران-سئو خاکستری

برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.

  • شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.
  • تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید.
  • نقشه سایت برای کاربران شناخته شده نیست؛ چون برای آن‌ها ایجاد نشده است.

الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. هدف ما در مدیر دِو ارائه محتوای غنی و کاربردی در جهت آموزش طراحی و توسعه وب با رویکرد کسب و کار اینترنتی می باشد.

مجموعه شامل متخصصین دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی است و همه روزه سعی می شود که آموزش های جدیدی برای بهبود وب فارسی ارائه گردد. بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند.

فایل ایندکس سایت مپ

داشتن سایت مپ یکی از کارهای مهمی است که شما باید برای بهینه‌سازی سایت و به دست آوردن رتبه در گوگل انجام دهید. اگر از CMS مانند WordPress، Wix یا Blogger استفاده می‌کنید، احتمالاً CMS شما قبلاً نقشه را در اختیار موتور‌های جستجو قرار داده است. همچنین در صورتی که CMS شما به صورت خودکار سایت مپ را ایجاد نکند، می‌توانید با یک سرچ ساده روش ایجاد نقشه سایت با استفاده از آن را متوجه شوید. امروزه همه‌ی ما برای رفتن به مکانی که قرار است برای اولین بار به آن‌جا برویم از نقشه راه یا همان برنامه‌های مسیریاب مثل نشان و ویز استفاده می‌کنیم. ما انتظار داریم این برنامه‌ها، مسیر را به‌درستی به ما نشان دهند و زمان را دقیق تخمین بزنند.

ایجاد نقشه سایت XML و تاثیر آن بر بهبود سئو سایت

صفحاتی که در نتایج جستجو در وب‌سایتتان نمایش داده می­ شود. یک خزنده گوگل هر صفحه از وب سایت شما را با مجوز و به هدف خاصی کرال می ­کند. از برنامه نویس وب‌سایت خودتون بخواهید یک اسکریپت سفارشی را بنویسید که نقشه سایت به صورت خودکار بروز شود.

اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید. بر خلاف فایل robots.txt، موتورهای جستجو نمی‌توانند به صورت خودکار به دنبال نقشه سایت بگردند و آن را بخوانند. بنابراین باید خودتان به صورت دستی این قایل را در اختیار گوگل قرار دهید. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید! فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سئو سایت هتل

اگر بیش از 1000 URL در فایل وجود دارد، همانند مورد قبل سایت مپ خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کرده و از فایل فهرست نقشه برای مدیریت آن‌ها استفاده کنید. اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید. با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید. برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. با کلیک بر مشاهده نقشه سایت، می توانید لیست صفحات را مشاهده کنید.

در مورد تگ نیز گفته می‌شود که امروزه دیگر نقش مهمی در سایت مپ ندارد. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. از همین الان شروع کنید و این موارد گفته شده را به عنوان یک تمرین سئو انجام دهید و نتایج آن را رصد کنید. البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است.