نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو خانه فناوری تهران-سئو خاکستری

بیایید امروز سردرگمی، ابهامات و سوالاتی که در مورد نقشه سایت (سایت مپ) و پیاده سازی بهترین روش­ تولید و بهینه سازی نقشه سایت که تا این لحظه با آن سروکار داشتیم، برطرف کنیم. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است. در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند.

  • وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید.
  • به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود.
  • این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود.
  • این دو تگ بسیار مهم هستند؛ بنابراین حتما آن ها را به نقشه سایت خود اضافه کنید.
  • هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” .

روش‌های زیادی برای ساخت sitemap وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم دو روش آن را برای شما بیان کنیم. افزونه All in One SEO یکی از بهترین افزونه های سئو در وردپرس است. بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند. تب آخر هم مربوط به عکس هاست و در آن مشخص می‌کنید که آیا عکس ها در سایت مپ حضور داشته باشند یا نه. این URLها در بیشتر اوقات نباید ایندکس شوند و ایندکس شدن آن ها می‌تواند برای سئوی سایت شما بد باشد.

از متا تگ ربات در robot.txt استفاده کنید.

بنابراین خزنده ­های گوگل با کرال صفحات ، تصاویر را هم پیدا و ایندکس می­ کنند و دیگر نیازی به فایل نقشه سایت جداگانه برای تصاویر سایت و مقالات نیست. درج زمان و تاریخ آخرین تغییرات سایت و بروز رسانی محتوای سایت در فایل نقشه سایت خیلی کاربردی هستش، مخصوصاً وب‌سایت‌هایی محتوا محور و وبلاگی هستند . این تغییر و بروز رسانی به‌ویژه در مورد فایل نقشه­ سایت (سایت مپ) که تقریباً به اندازه خود سئو سایت مهم است، صدق می کند. اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید.

چگونه نقشه سایت را در گوگل ثبت کنیم؟

این ربات‌ها در حقیقت به لینک‌های داخلی و خارجی سایت توجه می‌کنند. اما اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که لینک داخلی به آن داده نشده باشد، گوگل نمی‌تواند آن را پیدا کند؛ بنابراین استفاده از نقشه سایت می‌تواند مفید باشد. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، با استفاده از نقشه سایت می‌توانند صفحات مهم سایت را پیدا کنند. همینطور در ادامه و در مقاله آموزش ساخت سایت مپ، با ساخت دستی نقشه سایت، ساخت اتوماتیک آن (در وردپرس و جوملا و دیگر csm ها) و ابزار های لازم آشنا میشوید. علاوه بر آن میتوانید با ابزار های معرفی شده در مقاله مذکور، از معتبر بودن سایت مپِ وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.

بهترین افزونه نقشه سایت؟

ربات ها و خزنده های گوگل و سایر موتورهای جستجو از لینک های داخلی برای پیدا کردن صفحات استفاده می کنند. نقشه سایت XML به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را پیدا و Crawl کند. حتی در صورتیکه لینک سازی داخلی اشتباه انجام شده باشد باز هم گوگل می تواند با استفاده از این فایل صفحات سایت را پیدا کند. به‌طورکلی افزونه یواست نقشه‌های لازم را برای محتواها، صفحات و دسته‌ها را می‌سازد. حتی اگر شما در سایتتان فروشگاه داشته باشید برای آن نیز sitemap مربوطه را خواهد ساخت. همانطور که می‌بینید، فایل سایت مپ XML باید در دایرکتوری سایت آپلود شده باشد تا گوگل بتواند از طریق دامنه سایت به آن دسترسی داشته باشید.