نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو-سئو خاکستری

در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند. حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است. در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند. چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت.

  • این ربات‌ها در حقیقت به لینک‌های داخلی و خارجی سایت توجه می‌کنند.
  • تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.
  • حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم.
  • این روش کاملا اختیاری است اما پیشنهاد می کنیم آنرا انجام دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سریعتر به نقشه سایت دسترسی پیدا کنند.

در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است. پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند. فقط صفحاتی که می­ خواهید گوگل آن را کرال کند و ایندکس شود را در فایل نقشه سایت قرار دهید. در اصل این فایل نقشه سایت sitemap-index.xml آدرس و مرجع تمام نقشه های سایت وب سایت شماست. این در حالی است حتی اگر در وب سایت نقشه سایت داشته باشید مجدد هیچ ضمانتی نیست که گوگل فایل نقشه سایت شما را کرال کند چه برسد به این که بخواهد صفحات شما را ایندکس کند یا به آن رتبه ­ای بدهد. در تصویر بالا یک موتور جستجو با یک بار بازدید از فایل نقشه سایت XML به تمام نه صفحه در وب سایت دسترسی دارد.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است.

افزونه های ساخت نقشه سایت در وردپرس

برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید.

سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنید

همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. سایت مپ در واقع یک فایل شامل محتواهای مهم سایت است، پسوند این فایل XML می‌باشد. در حقیقت ارتباط بین صفحات مختلف سایت در این فایل مشخص می‌شود.