نقشه سایت چیست و چگونه موجب بهبود سئو می‌شود؟ افضلی وردپرس-سئو خاکستری

به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است.

  • لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.
  • گوگل توصیه می­ کند برای تصاویر کوچک شده thumbnail مقالات خود از اسکیماهای تصاویر از schema.org در وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.
  • بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید.

در سایت‌های بزرگ که محتوای طولانی دارند، موجب بهبود ایندکس گذاری می‌شود. اگر وب‌سایت ورد پرسی دارید می توانید از افزونه­ های مربوط به سئو مانند Yoast , Rank Math استفاده کنید. گوگل توصیه می­ کند برای تصاویر کوچک شده thumbnail مقالات خود از اسکیماهای تصاویر از schema.org در وب‌سایت خود استفاده کنید.

همچنین موجب بهبود سئوی سایت می‌شود، خصوصا در سایت‌های بزرگ و با تعداد صفحات زیاد، نیازمند یک سایت مپ هستید. با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید نقشه سایت را ایجاد کرده و صفحات سایت را مدیریت کنید. در این مطلب از بلاگ افضلی وردپرس این افزونه را به شما آموزش دادیم امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد. سوالات خود را در قسمت نظرات برای پاسخگویی توسط کارشناسان ما ثبت کنید.

چرا به سایت مپ یا نقشه سایت نیاز داریم؟

حتی اگر لینک سازی داخلی خوبی نیز انجام نشده باشد، موتورهای جستجو با استفاده از Sitemap می توانند صفحات سایت را پیدا کنند. یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه سایت مپ XML است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید. بعد از این که استخراج لینک های سایت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل شد، کافی است از منوی بالای صفحه، گزینه Sitemaps را انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید.

حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید. در دوره آموزشی افزونه Yoast به شما در رابطه با همه امکانات این افزونه قدرتمند توضیح خواهیم داد و این بحث نیز اهمیت ویژه ای برای ما دارد. داشتن نقشه سایت برای سئو وبسایت ضروری بوده و گوگل نیز اولویت را بر روی سایت مپ شما می گذارد. در قسمت بعدی، شما می توانید تیک گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file را فعال کنید تا آدرس سایت مپ که به وسیله خود وردپرس ساخته شده است را در فایل rebots.txt قرار دهید. همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد.

موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. اما چرا؟ جان مولر تایید کرده که نقشه سایت موبایل تنها بایستی برای وب سایت های دارای نسخه موبایل ایجاد شود و برای وب سایت های واکنشگرا نیازی به آن نیست. به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی 2022

افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده. اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید. همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره.

تماس با سئوخانه

سایت مپ ها یا نقشه سایت های XML به شکلی ساخته می‌شوند که برای ربات‌ها قابل خواندن باشند. در این فایل ها یک فهرست کامل از URL های سایت قرار گرفته است. سایت مپ یک فایل xml هست که به ربات های موتور جستجو کمک میکنه بهتر بتونند قسمت های مختلف سایت شما را شناسایی کنند. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید.

زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید. با استفاده از نقشه سایت گوگل می‌تواند صفحات سایت شما را به خوبی بررسی کند؛ بنابراین می‌تواند در سئوی سایت تأثیر گذار باشد، اما سئو فقط به این مورد مربوط نمی‌شود. در صورت نداشتن لینک‌های داخلی، موتورهای جستجو سراغ سایت مپ می‌روند. با آپدیت و تغییر صفحات سایت شما، موتورهای جستجوی گوگل متوجه این تغییرات خواهند شد. وقتی صفحاتی که در نقشه سایت دارید تماما محتوای فنی و غنی برای جستجو کاربران باشد که بایستی کرال شود در نتیجه امتیاز بالاتری از گوگل می­ گیرد.