نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین-سئو خاکستری

Sitemap نقشه ای است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد یک سایت دارای چه صفحاتی است و میزان اهمیت این صفحات چقدر است. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد. سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود.

  • در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند.
  • پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.
  • وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند.
  • در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد.
  • بعد از این مورد لینک سازی برای سایت شما در سایت های همکار یا دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی میباشد.
  • وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید.

نقشه سایت XML لیستی از URL های یک وب سایت است و در واقع چگونگی ساختار وب سایت را بازگو میکنند . پیشنهاد می شود نقشه سایت وب سایت را به صورت داینامیک تولید کنید. شما فقط به این دلیل که شما در وب‌سایتتان نقشه سایت ندارید، به این معنی نیست که Google صفحات شما را ایندکس نمی­ کند. برای ایجاد نقشه سایت XML استاتیک می ­توانید از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده کنید. اگر وب‌سایت شما به خوبی طراحی شده باشد و تجربه کاربری خوبی داشته باشد به این نوع نقشه سایت نیازی ندارد. این نقشه سایت هم مانند نقشه سایت تصاویر هستش و اگر وب‌سایتی دارید که ویدیو محور هستش و وجود ویدیو برای کسب‌وکار شما اهمیت بالایی دارد، نقشه سایت ویدیو ضروری می باشد.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس

متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است. این نقشه سایت همچنین می‌تواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود بنابراین آنها می‌تواند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی کنند. با استفاده از نقشه سایت از هر صفحه موجود در وبسایت آگاه شده از جمله هر گونه URLهایی که از طریق فرایند خزنده نرمال توسط موتور جستجو شناسایی نمی‌شوند.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند. تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست. نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند. عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست. از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد.

فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است.

نقشه سایت ویدئویی

تمام تلاشمان را می کنیم که این آموزش ها از کیفیت لازم برخوردار باشد. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است.