نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو خاکستری

همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است. مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند. یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند.

  • اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.
  • بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند.
  • به کمک نقشه سایت صفحاتی که موتور جستجو می تواند آنها را بخواند، به وی معرفی می شود که در افزایش سئو و بهینه سازی سایت شما کاربرد بسیار دارد.
  • همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است.

این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم. در حال حاضر اکثر وب‌سایت‌های مدرن و جدید از نقشه ­های سایت XML داینامیک استفاده می ­کنند. اما به عنوان کاربر، برای رفتن به صفحه نهم باید از 5 صفحه داخلی عبور کند. هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید.

نمونه ای از نقشه سایت برای سیستم های مدیریت محتوا

هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. نکته مهمی که باید بدانید این است که لزوما برای کراول شدن صفحات سایت خود، نیازی به sitemap ندارید. در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد. این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد.

طراحی سایت تخفیف گروهی

بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند.

در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

ساختن نقشه سایت در وردپرس

گفتیم که سایت مپ فایلی با قالب xml است که صفحات شما را به موتورهای جستجویی مانند گوگل معرفی می کند. منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید. در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید.

در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند.

نقشه سایت یک عامل کیفی لازم و یک ابزار کمکی برای شروع سئو سایت است. از طرف دیگر نقشه­ سایت داینامیک اطلاعات و تغییرات لازم را به طور خودکار از سرور خوانده و به‌روزرسانی می شود و هر نوع تغییر در وب‌سایت سریعاً در نقشه سایت داینامیک شما منعکس و ثبت می شود. بنابراین مگر اینکه عاشق این باشید نقشه سایت هر روز صورت دستی به ازای هر تغییر در وب سایت بروز کنید و سپس در سرور خود آپلود کنید. نقشه سایت موبایل فقط برای وب سایت هایی مناسب است که قصد دارید وب سایت شما فقط در موبایل نمایش داده شود و برنامه های موبایل فقط برای صفحه نمایش موبایل طراحی شده است. نقشه سایت XML برای تصاویر برای بهبود ایندکس صفحات با محتوا تصویری و تصاویر مقالات طراحی شده ­اند. فایل نقشه سایت را می­ توان با ابزارهای فشرده سازی فایل مانند zip یا gzip فشرده کنید تا از فضای کمتری در هاست استفاده شود.

حداکثر حجم فایل نقشه سایت (حتی در حالت فشرده) 50 مگابایت می باشد. اگر بخواهید گوگل را فریب دهید و با تغییر دستی زمان و تاریخ به صورت غیرواقعی مقادیر این تگ ، گوگل را مجاب کنید که نقشه سایت را مجدد کرال کند، مطمئن باشید سریعاً می­ فهمد و شما را جریمه خواهد کرد. مانند همان سایت­ های خبری که محتوا مقالات به روز می­ شود و این تگ به گوگل کمک می ­کند که هر چه سریع‌تر صفحات شما را بخواند و ایندکس کند.