نقشه سایت XML Site Map سئوخانه-سئو خاکستری

میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. وبسایت مهارت مرجع آموزش و خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ با هدف افزایش بازدهی کسب و کار های اینترنتی ایجاد شده است. برای رفع این خطا می توانید مطلب ” خطای 404 چیست؟ ” را مطالعه کنید. بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود.

برای تست این مورد می تواند صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. مشکل از اینجا شروع می شود که همزمان با حذف صفحات یا ویرایش آنها، نقشه سایت بروزرسانی نمی شود. بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد.

  • گوگل و دیگر موتورهای جست وجو مثل بینگ و یاهو، با استفاده از نقشه سایت، محتوای سایت شما را شناسایی می‌کنند و این شانس برای وبسایت شما به وجود می‌آید که در صفحات مختلف نتایج جست و جو قرار بگیرد.
  • اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود.
  • نسخه رایگان این نرم افزار هم امکانات بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به درد سایت شما بخورد.
  • در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید.
  • این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است.

برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. در غیر این صورت برای ثبت، URL سایت مپ خود را در بخش مربوطه وارد کنید. این سایت یک فایل XML را به شما تحویل می دهد که می توانید به عنوان سایت مپ خود به کار بگیرید.

جمع بندی

فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید. هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. خط زیر را در هر بخشی از فایل robots.txt خود وارد کرده و مسیر نقشه خود را مشخص کنید. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.

تأثیر نقشه سایت در سئو !! آیا نبود سایت مپ به سئو سایت ضربه میزند؟

اما شما صرفا زمانی می‌توانید از ربات‌ها بخواهید تا صفحات شما را بلاک کنند که نیازی به کرول آن‌ها نباشد. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند.

علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد. برای وب­سایت­ های بزرگ که URL آن­ها خیلی زیاد است می­توان فایل های نقشه­ سایت متفاوت و جداگانه ای با توجه به ماهیت و بخش های سایت داشته باشید. نقشه سایت هم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به تعدادی از آن اشاره می کنیم. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.

در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد.

همچنین یک عدد برای نشان دادن درجه اهمیت هر کدام در نظر گرفته شده است. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.