هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمین


در روز زمین، ما نه تنها به تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی که بر جهان ما تأثیر می‌گذارند فکر می‌کنیم، بلکه فناوری‌هایی را نیز می‌شناسیم که به ما کمک می‌کنند در زمان وقوع آنها ایمن بم،م.

نمونه ای از این فناوری، اعلان های بحران زیست محیطی گوگل است.

هر ساله افراد بی‌شماری اثرات م،ب بلایای طبیعی مانند سیل، آتش‌سوزی و ز،له را تجربه می‌کنند که منجر به تلفات ج، و مالی می‌شود.

برای رسیدگی به این مشکل در سراسر جهان، Google اعلان‌های بحران زیست‌محیطی ایجاد کرده است که جزئیات سریع و دقیقی را به مناطق آسیب‌دیده ارائه می‌دهد.

این اعلان‌ها را می‌توان از طریق جستجوی Google و Maps پیدا کرد و به افراد و جوامع کمک می‌کند تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند و در مواقع بحران، انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند.

در این مقاله، ما به اعلان‌های بحران زیست‌محیطی Google، مانند پیش‌بینی سیل، نقشه‌برداری از آتش‌سوزی‌ها، و شناسایی زمین‌،زه و اینکه چگونه این نوآوری‌ها به ایجاد جوامع ایمن‌تر و قوی‌تر کمک می‌کنند، نگاه می‌کنیم.

مروری بر هشدارهای محیطی SOS گوگل

هشدارهای SOS Google دسترسی سریع به اطلاعات معتبر در مواقع اضطراری، از جمله خلاصه اتفاقات، اخبار مرتبط، شماره تلفن های اضطراری و وب سایت ها را برای افراد فراهم می کند.

در طول سال ها، هشدارهای SOS برای گنجاندن اطلاعات بصری در مورد بلایای طبیعی افزایش یافته است.

یک سیستم هشدار ناوبری جدید در Google Maps همچنین به مردم اجازه می دهد تا مسیر فاجعه را پیش بینی و درک کنند.

به ،وان مثال، در روزهای منتهی به طوفان، افراد نزدیک به منطقه آسیب دیده کارت اعلان بحران را در Google Maps می بینند که آنها را به م،وط پیش بینی طوفان هدایت می کند.

این اطلاعیه مسیر پیش بینی شده طوفان و زمان تاثیر آن بر مناطق خاص را نشان می دهد.

به همین ترتیب، کارت بحران یک نقشه ،زش ز،له را پس از ز،له نمایش می دهد.

نقشه ،زشی تصویری از مرکز زمین ،زه، بزرگی و شدت ،زش در مناطق اطراف را نشان می دهد و به کاربران کمک می کند تا میزان دسترسی و تأثیر ز،له را ارزیابی کنند.

مردم هند، جایی که بیش از 20 درصد از تلفات جه، ناشی از سیل رخ می دهد، می توانند به پیش بینی های سیل دسترسی داشته باشند که احتمال و شدت سیل را در مناطق مختلف نشان می دهد.

Google برای انواع بحران های زیست محیطی زیر هشدارهایی دارد:

  • سیل
  • آتش سوزی های جنگلی
  • زمین ،زه ها
  • طوفان شدید
  • گرمای شدید

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد هر نوع هشدار وجود دارد.

سیل

هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمینتصویر از: blog.google/technology/ai/flood-forecasts-india-،ladesh/، آوریل 2023.

سیل یکی از متداول ترین و مضرترین بلایای طبیعی است که جوامع و اقتصادهای سراسر جهان را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.

برای کاهش تاثیر سیل، گوگل بلادرنگ ایجاد کرده است مدل های پیش بینی سیل، همکاری با ،ت های محلی.

این مدل‌ها زمان و مکان وقوع سیل و شدت آن را ،ن می‌زنند و مردم را قادر می‌سازد تا برای سیل‌های احتمالی آمادگی بهتری داشته باشند.

گوگل فن آوری پیش بینی سیل مبتنی بر مدل سازی فیزیک گرا و یادگیری ماشین است.

از داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گیج‌های اندازه‌گیری و نقشه‌های ارتفاعی برای تولید پیش‌بینی‌های دقیق و مدل‌های سیل استفاده می‌کند که مناطقی را که زیر آب خواهند رفت و عمق آب را تعیین می‌کنند.

گوگل علاوه بر پیش‌بینی، نقشه‌های تعاملی را ارائه می‌کند که به افراد امکان می‌دهد موقعیت مک، خود را نسبت به یک سیل پیش‌بینی‌شده به سرعت ببینند.

Google.org، بازوی بشردوستانه Google، در حال کار برای حمایت از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر در ایجاد شبکه‌های محلی برای ارائه اطلاعات هشدار سیل به ،، است که ممکن است به دستگاه‌های متصل به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

آتش سوزی های جنگلی

هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمینع، صفحه از: blog.google/،ucts/search/mapping-wildfires-with-satellite-data/، آوریل 2023.

آتش‌سوزی‌ها تهدید قابل‌توجهی برای جوامع هستند و تشخیص زودهنگام برای به حداقل رساندن خسارت حیاتی است.

با استفاده از داده‌های ماهواره‌های NOAA و قدرت مح،اتی Google Earth Engine، Google می‌تواند آتش‌سوزی‌های فعال را شناسایی کند و مرزهای تقریبی را در جستجوی Google و Maps ایجاد کند.

گوگل نقشه های مرزی آتش سوزیکه با استفاده از فناوری مادون قرمز و تصاویر نوری ساخته شده است، با اطلاعات ایمنی مقامات محلی همراه است.

این اطلاعات شامل جزئیات پناهگاه ها و روش های تخلیه است که برای افراد آسیب دیده از آتش سوزی حیاتی است.

زمین ،زه ها

هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمینع، صفحه از:criseresponse.google/forecasting-and-alerts/، آوریل 2023.

زمین ،زه ها به دلیل ماهیت غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی آنها چالش برانگیز هستند.

برای مق، با این مشکل، گوگل با ShakeAlert همکاری کرده است اطلاعیه های ز،له مستقیماً به دستگاه های Android در کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان.

ShakeAlert که توسط ز،له شناسان برتر ایجاد شده است، از داده های بیش از 700 ،زه نگار برای شناسایی و دادن هشدارهای اولیه برای ز،له استفاده می کند.

گوگل با درک این موضوع که ،زه‌سنج‌های سنتی در بسیاری از نقاط جهان در دسترس نیستند، سیستم هشدار ز،له اندروید را ابداع کرد و تلفن‌های اندرویدی را به ،زه‌سنج‌های کوچک تبدیل کرد و بزرگترین شبکه تشخیص ز،له در سطح جهان را ایجاد کرد.

هنگامی که یک ز،له شناسایی می شود، سیستم به کاربران اندروید در مناطق آسیب دیده اطلاع می دهد و آنها را قادر می سازد تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند و ایمنی را پیدا کنند.

طوفان شدید

هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمینع، صفحه از:criseresponse.google/forecasting-and-alerts/، آوریل 2023.

در روزهای منتهی به طوفان، جستجوی گوگل و نقشه‌ها جزئیات را نمایش می‌دهند م،وط های پیش بینی از منابع معتبر این م،وط ها مسیر پیش بینی شده طوفان را نشان می دهند و به کاربران کمک می کنند تاثیر بالقوه طوفان را درک کنند.

Google Maps همچنین هشدارهای برجسته ای را در صورتی که مسیر کاربر تحت تأثیر فعالیت طوف، قرار گیرد، ارائه می دهد و شرایط جاده برای اطمینان از ناوبری ایمن در طول چنین رویدادهایی به روز نگه داشته می شود.

گرمای شدید

هشدارهای بحران زیست محیطی گوگل: کانون توجه روز زمینع، صفحه از: blog.google/outreach-initiatives/sustainability/extreme-heat-support/، آوریل 2023.

برای کمک به جوامع برای سازگاری با افزایش دما، گوگل راه اندازی کرده است ابتکارات تمرکز بر هشدارهای گرمای شدید و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش گرمای شهری.

هنگامی که افراد اطلاعاتی را در مورد گرمای شدید جستجو می‌کنند، جستجوی Google هشدارهای جدید گرمای شدید را نشان می‌دهد که جزئیات مربوط به زمان پیش‌بینی شروع و پایان موج گرما را ارائه می‌دهد.

هشدارهای Google همچنین شامل نکاتی برای حفظ خونسردی و نگر،‌های مرتبط با سلامتی است که باید از آنها آگاه باشید.

این اطلاعات به‌طور برجسته در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند و هشدارها با همکاری شبکه اطلاعات بهداشت جه، گرما (GHHIN) ایجاد می‌شوند.

نتیجه

از آنجایی که جهان با بحران‌های زیست‌محیطی فزاینده مواجه است، فناوری‌هایی مانند هشدارهای بحران زیست‌محیطی Google برای آگاه و ایمن نگه داشتن مردم حیاتی است.

در این روز زمین، ما اهمیت استفاده از فناوری برای محدود ، اثرات بلایای طبیعی را درک می کنیم.

Google با دادن دسترسی جوامع به اطلاعات و منابع به‌روز برای آمادگی در برابر بلایا، به کاهش عواقب شرایط آب و هوایی سخت کمک می‌کند.


تصویر ویژه: 3d_kot/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-environmental-crisis-alerts/485208/