پی ال سی زیمنس مدل  siemens simatic s7 1217C

پی ال سی زیمنس مدل  siemens simatic s7 1217C

خروجی مبدل های ورودی می تواند گسسته (دیجیتال) یا plc 1200 زیمنس پیوسته (آنالوگ) باشد. وظیفه PLC قبلاً بر عهده مدارهای فرمان رله ای بود که استفاده از آنها در محیط های صنعتی جدید منسوخ گردیده است. اولین اشکالی که در این مدارها ظاهر می شود، آن است که با افزایش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان بسیار بزرگ شده، همچنین موجب افزایش قیمت آن می گردد. و به معنایکنترل کننده منطقی برنامه پذیر (قابل برنامه نویسی) یکی از انواع سیستم های کنترل است. امروزه در بین کشورهای صنعتی، رقابت فشرده و شدیدی در ارائۀ راه کارهایی برای کنترل بهتر فرآیندهای تولید وجود دارد.

  • این مدل از CPU های S7-400 از نوع ایمن در برابر خطا می باشند و در محیط هایی که نیاز به ایمنی بالا وجود داشته باشد از آنها استفاده می گردد.
  • ماژول های خروجی سیگنال های کنترلی CPU را به مقادیر دیجیتال یا آنالوگ تبدیل می کنند که می توانند برای کنترل دستگاه های خروجی مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • در پی ال سی های رک یک صفحه با شیارهای مختلف وجود داشته که کارت ها به صورت عمودی روی آن نصب می شوند.
  • این در حالی است که در MODULAR PLC، کلیه تجهیزات به یکدیگر متصل می شوند.
  • فروشگاه لاجیک صنعتمجموعه‌ای کامل از قطعات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق را از بهترین برند‌های دنیا گرد هم آورده است تا بتواند نیاز کارخانجات و شرکت‌های بزرگ و کوچک صنعتی را برطرف نماید.

بدون تردید، کمپانی زیمنس آلمان در ردیف معتبرترین تولیدکنندگان پی ال سی در سطح جهان محسوب می شود. سری های S7 از جدیدترین تولیدات این شرکت مطرح و شناخته شده می باشد. پی ال سی لوگو یکی از محبوب ترین برندهای پی ال سی زیمنس می باشد. این نوع از PLC قابلیت اضافه کردن تعداد زیادی خروجی و ورودی را متناسب با قدرت سی پی یو امکان پذیر می سازد (امکان اضافه کردن تا ۲۰۰۰ ورودی خروجی به این پی ال سی وجود دارد). مینی پی ال سی یک رایانه کوچک است که از آن برای اتوماسیون مواردی مانند خطوط مونتاژ به ویژه در کارخانه های کوچکتر، مواردی مانند روشنایی در ساختمان های کوچک و یا حتی مواردی مانند سرگرمی استفاده می شود.

بررسی انواع پی ال سی زیمنس و ویژگی های آنها

در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید و ارائه انواع plc مشغول به فعالیت می باشند. فروشگاه اینترنتی سیان شاپ برای سهولت خرید مشتریان عزیز طراحی و ساخته شده است که امکان ارسال به تمام نقاط کشور را با کمک و همیاری شرکت های پستی معتبر شامل پیشتاز و تیپاکس و… همچنین به مشتریان عزیز این امکان را میدهد تا خرید خود را پیگیری کنند و از سوء استفاده شرکت های غیر قانونی فاصله گیرند و در خرید های آینده خود از تخفیف های ویژه ای بهره مند شوند.

انواع PLC بر اساس راه اندازی سخت افزار (PLC Types Based on Hardware Setup)

این سری یک مینی PLC عالی برای پروژه‌های کوچکتر و شروع یادگیری برنامه‌نویسی PLC می‌باشد. امروزه تابلوهای کنترل معمولی (رله ای) به علت معایب زیادشان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند از آنجا که این نوع تابلوها با رله های الکترو مکانیکی کنترل می شوند، وزن بیشتری پیدا می کنند. همچنین سیم کشی این تابلوها، کار بسیار زیادی می طلبند و سیستم را بسیار پیچیده می کند. در نتیجه عیب یابی و رفع مشکل آن بسیار پر زحمت بوده و برای اعمال تغییرات لازم در هر سال و یا به روز کردن سیستم بایستی ماشین را به مدت طولانی متوقف نمود که این امر، مقرون به صرفه نخواهد بود.

یکی از مفاهیم رک وجود چهار چوب برای نگه داری یا ذخیره سازی چیز ها است. در کنترلرهای منطقی عبارت رک به یک بخش از سخت افزار اشاره می کند که ماژول های مختلف روی آن قرار می گیرند. در واقع بخش های پردازنده، ورودی، خروجی و غیره در پی ال سی های رک نیز به صورت ماژولار ساخته می شوند ولی نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر متفاوت است. در مدل رک ماژول ها از نظر فیزیکی به یکدیگر متصل نشده و روی یک شاسی قرار می گیرند. رک در این سری از کنترلر ها شبیه به ستون فقرات سیستم بوده باعث یکپارچگی کل سیستم می شود. اگر بخواهیم به معرفی هر یک از خانواده های این پی ال سی بپردازیم باید بگوییم که S7-200 یک میکرو پی ال سی ارزان قیمت می باشد که می تواند برای مقاصد ساده نسبتاً پیچیده کنترلی به کار رود.

حجم زیادی از سیگنال ها را تحت پوشش خود قرار می دهد و در صنایع مختلف، طرفداران زیادی دارد. این نوع از پی ال سی یکی از پرطرفدارترین پی ال سی ها در صنایع ایران است. در صورتی که علاقه مند به plc هستید توصیه می کنیم حتما در دوره های آموزش پی ال سی زیمنس ثبت نام نمایید. در این PLC کلیه ورودی ها و خروجی ها به ماژول مرکزی که در پشت آن قرار دارد، اتصال پیدا می کنند.

قیمت سری S7-300 نیز به دلیل همین تنوع مدلها، در محدوده ارزان تا گران قرار میگیرند. انواع پی ال سی زیمنس در طبقه بندی محصولات زیمنس,در زیر مجموعه ی محصولات سیماتیک SIMATIC قرار میگیرند. بخش ها و عناصر اصلی در این نوع از پی ال سی ها به صورت مجزا و جدا می باشند.

PLC دلتا مدل DVP12SE11T

سپنتا کنترل تامین کننده قطعات اتوماسیون صنعتی ، برق ، ابزاردقیق ،PLC زیمنس ،کنترل کننده های برنامه پذیر در کشور و انجام دهنده پروژه های نصب و راه اندازی و اتوماسیون صنعتی مستقر در شیراز آماده همکاری با کلیه صنایع در کشور میباشد. پاورمتر به منظور اندازه گیری و محاسبه توان، انرژی، توان اکتیو، توان راکتیو، ضریب توان یا Power Factor، جریان و ولتاژ طراحی و تولید شده است. PLC ها در نوع وظایفی که اجرا می کنند و سخت افزار و نرم افزاری که برای انجام این کارها نیاز دارند با کامپیوتر های اداری متفاوت هستند. با این که کاربردهای گسترده ای دارند، همه PLC ها ورودی ها و سایر مقادیر متغیر را کنترل می کنند، براساس یک برنامه ذخیره شده تصمیم گیری می کنند، و خروجی ها را برای خودکار کردن یک فرآیند یا دستگاه کنترل می کنند. پاسخ این سوال را با مثالی ساده می دهیم، تصور کنید شما لوازم خانگی خریداری می کنید که نمایندگی های خدمات پس از فروش و تعمیرکاران کمی دارد در نتیجه هنگام بروز مشکل در آن افراد کمی در جامعه هستند که عیب به وجود آمده را رفع نمایند. در موضوع انتخاب برند پی ال سی نیز باید به این موضوع توجه داشت و برندی را انتخاب کرد که در کشور شناخته شده و قطعات، نیروی متخصص، تعمیرکاران مربوط به آن در دسترس باشد.