چرا گوگل موتور جستجوی پیش فرض سامسونگ باقی می ماند؟


دیروز گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ در نظر دارد گوگل را با Bing به ،وان ارائه دهنده جستجوی پیش فرض در دستگاه های خود جایگزین کند.

با این حال، این نگر، ها ممکن است بیجا باشد.

سامسونگ نمی‌تواند گوگل را به‌،وان موتور جستجوی پیش‌فرض ترجیحی خود، حداقل در ایالات متحده، به دلیل توافقنامه توزیع اپلیکیشن موبایل (MADA) گوگل حذف کند.

MADA گوگل از همه سازندگان تج،ات اصلی اندروید (OEM) می خواهد که جستجوی Google را از قبل نصب کرده و از آن به ،وان پیش فرض استفاده کنند.

سازندگان گوشی های هوشمند که از امضای MADA خودداری می کنند، مانند هواوی، نمی توانند از فروشگاه Google Play و پلت فرم اندروید استفاده کنند.

آندریاس پروشوفسکی، سردبیر در استاندارد، در توییتر به توضیح این وضعیت پرداخت.

چرا سامسونگ نمی تواند گوگل را کنار بگذارد؟

Prosc،fsky تاکید می کند که ا،ر کشورها طبق MADA به جستجوی Google به ،وان موتور جستجوی پیش فرض نیاز دارند.

اگر می‌خواهند مجوز استفاده از فروشگاه Play و سایر برنامه‌های Google را دریافت کنند، OEM‌های Android باید چیزی به نام «توافقنامه توزیع برنامه تلفن همراه» (MADA) را امضا کنند. این شامل مجموعه‌ای از قو،ن است که شامل – در ا،ر کشورها – تنظیم جستجوی Google به‌،وان پیش‌فرض است.

– آندریاس پروشوفسکی (@suka_hiroaki) 17 آوریل 2023

موضوع پروشوفسکی ادامه می دهد:

«اگر می‌خواهند مجوز استفاده از فروشگاه Play و سایر برنامه‌های Google را دریافت کنند، OEM‌های Android باید چیزی به نام «توافقنامه توزیع برنامه تلفن همراه» (MADA) را امضا کنند. این شامل مجموعه‌ای از قو،ن است که شامل – در ا،ر کشورها – تنظیم جستجوی Google به‌،وان پیش‌فرض است.

اگر این کار را نکنید، به سادگی Play Store و سایر برنامه های Google را دریافت نخواهید کرد. ممکن است این را دوست داشته باشید یا نه. یا حتی این را بسیار مشکل ساز بدانند. اما اینها قو،ن ثابت گوگل در ازای ارائه رایگان اندروید و خدمات آن هستند.

بنابراین، اگر سامسونگ به بینگ سوئیچ کند، به این م،ی است: نه فروشگاه پلی، نه جیمیل، نه نقشه، نه شما آن را نام ببرید. بنابراین اساساً مسیر هواوی را طی می کنیم. من شک دارم که سامسونگ بخواهد این کار را انجام دهد.

اکنون در مورد آن مرجع «بیشتر» کشورها: در اروپا و هند همه چیز کمی متفاوت است زیرا تنظیم‌کننده‌ها این ا،امات جستجوی پیش‌فرض را لغو کرده‌اند. اما این همچنین به این م،ی است که «تغییر» سامسونگ به Bing چندان زیاد نیست.

در تمام این کشورها، کاربران در حال حاضر با صفحه انتخاب موتور جستجوی اجباری در هنگام راه اندازی دستگاه های Android ارائه می شوند. بنابراین به سادگی دیگر هیچ پیش فرضی برای تغییر به آن وجود ندارد.

پس این شایعه از کجا می آید؟ ممکن است یک سوء تفاهم ساده باشد. ممکن است سامسونگ تلاش کند روابط عمومی فاش کند تا معامله بهتری برای ت،یم درآمد از طرف گوگل دریافت کند. و قطعاً زمینه های دیگری وجود دارد که سامسونگ می تواند گوگل را تحت فشار قرار دهد. بدون شک.

اما همه اینها فقط حدس و گمان است، نه چیز دیگری. آنچه که حدس و گمان نیست، شرایط مجوز برای OEM های اندرویدی است. بنابراین نفس خود را حبس نکنید زیرا Bing به این زودی جستجوی پیش‌فرض در دستگاه‌های سامسونگ است.

چه چیز دیگری در توافقنامه MADA گوگل وجود دارد؟

گوگل توافق نامه MADA (پیوند PDF) شرایط و ا،امات سخت گیرانه ای را که OEM های اندرویدی باید رعایت کنند، از جمله مفاد کلیدی زیر را بیان می کند:

  • دستگاه ها فقط در صورتی می توانند توزیع شوند که همه برنامه های Google از قبل نصب شده باشند (بخش MADA 2.1).
  • سازنده تلفن باید همه برنامه‌های Google را که در منطقه مربوطه تأیید شده‌اند در هر دستگاه از قبل بارگیری کند (بخش 3.4(1) MADA).
  • سازنده تلفن باید جستجوی Google و نماد Android Market Client (Google Play) را حداقل در پانل بلافاصله در مجاورت صفحه اصلی پیش فرض قرار دهد. همه سایر برنامه‌های Google نباید بیش از یک سطح زیر بالای تلفن قرار گیرند (بخش MADA 3.4(2)-(3)).
  • سازنده تلفن باید Google Search را به ،وان ارائه‌دهنده جستجوی پیش‌فرض برای تمام نقاط دسترسی جستجوی وب تنظیم کند (MADA بخش 3.4(4)).
  • سرویس ارائه‌دهنده موقعیت مک، شبکه Google باید از قبل روی دستگاه بارگیری شده و به ،وان پیش‌فرض تنظیم شود (MADA بخش 3.8(c)).

به طور خلاصه

قو،ن فعلی برای سازندگان دستگاه های اندرویدی، بعید است که سامسونگ گوگل را به ،وان ارائه دهنده جستجوی پیش فرض خود در ایالات متحده کنار بگذارد.

Google MADA تضمین می‌کند که جستجوی Google موتور جستجوی اصلی ا،ر دستگاه‌های اندرویدی است.

تغییر ممکن است در جاهایی مانند اروپا و هند اتفاق بیفتد، جایی که قو،ن متفاوت است. با این حال، انتظار نمی رود که این تاثیر قابل توجهی بر سهم بازار گوگل داشته باشد.


تصویر ویژه: Ka ​​Iki/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/why-google-will-remain-samsungs-default-search-engine/484884/