چگونه سئو را برای رشد شرکت ارتقا دهیم


برای اینکه SEO واقعاً مؤثر باشد، باید در وسعت یک تجارت تأثیر بگذارد.

از محصول، طراحی، مهندسی، خدمات به مشتریان – سئو می‌تواند و باید در فرآیندهایی فراتر از بازاریابی دیجیتال قرار گیرد.

اما چگونه می توان ذهنیت یک سازمان را از SEO به ،وان یک کانال بازاریابی به SEO به ،وان بستر موفقیت تغییر داد؟

با بینش از سخنر، من در brightonSEO، ما راه هایی را برای تمرکز مجدد ،ب و کار شما با ذهنیت اول SEO شناسایی خواهیم کرد.

تفکر اول سئو چیست؟

بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که “اولین سئو” هستند زیرا اهمیت آن را در سطح بازاریابی، محصول و توسعه درک می کنند. متأسفانه در آنجا متوقف می شوند.

وقتی ،ت به تصمیم‌گیری می‌رسد، تیم SEO یک سمعک سمعک یا فقط یک هشدار برای اجرای بررسی‌ها پس از تکمیل پروژه دریافت می‌کند.

اولین تفکر سئو این نیست که دیدگاه های تیم سئو نسبت به سایر بخش ها وزن بیشتری داشته باشد. همچنین این در مورد طراحی وب سایت یک شرکت برای پاسخگویی به نیازهای سئو بیشتر از همه نیست.

تشویق به تفکر اول سئو در یک شرکت در مورد بالا بردن اهمیت و مزایای آن برای همه ذینفعان است.

این در مورد تغییر فرهنگ است، بنابراین سؤالات مربوط به هر ابتکار یا ویژگی جدید با «چه تأثیری ممکن است برای SEO داشته باشد؟» شروع می شود.

چرا فکر ، به سئو در ابتدا بسیار مهم است؟

که همه به نظر می رسد متکبرانه لمس. در هر سازم،، بخش‌های زیادی وجود دارند که از طریق کانال یا تخصص خود از آنچه درست است دفاع می‌کنند. چه چیزی سئو را بسیار خاص می کند؟

اشتباهات پرهزینه هستند

نکته اصلی بحث برای مطرح ، سئو به سادگی این است: اگر اتفاقی بیفتد که بر سئو تأثیر منفی بگذارد، اصلاح آن زمان زیادی می برد.

سئو، به ویژه برای یک سازمان آنلاین، برای مدیریت شهرت، سرنخ ها، آگاهی از برند و در نهایت درآمد بسیار مهم است.

در آن تنها نیست.

اما این نسبتاً منحصربه‌فرد است زیرا بسیاری از بخش‌های دیگر که بر روی آنها تأثیر می‌گذارند، نمی‌توانند به این راحتی آسیب ببینند و تعمیر آن‌چنان طول بکشد.

یک اشتباه کدنویسی ممکن است یک وب‌سایت را به زانو درآورد، اما اغلب می‌توان آن را در همان روز بازگرداند.

نوشتن توضیحات محصول به روشی که تبدیل را کاهش می دهد، می تواند به همان سرعتی که برای ویرایش یک صفحه در یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) لازم است، اصلاح شود.

یک کمپین PPC به طور تصادفی خاموش می شود. فقط باید دوباره روشن شود تا موثر باشد.

از سوی دیگر، مسائل سئو همیشه به این سرعت قابل تشخیص نیستند. ممکن است زمان ببرد تا ابزارهای ما به ما در مورد یک بلوک ،نده هشدار دهند. افت رتبه یا ترافیک ممکن است اولین نشانه ای باشد که نشان می دهد مشکلی پیش آمده است.

سپس ممکن است ماه ها طول بکشد تا رتبه ها و ترافیک به جایی که قبلا بوده اند برگردد.

در برخی موارد شدید، آنها به سادگی هرگز انجام نمی دهند.

جوایز می توانند بسیار زیاد باشند

مسلماً هیچ شکل دیگری از بازاریابی به اندازه سئو وسعت و مدت زمان تأثیرگذاری ندارد.

پرداخت به کمپین های PPC را متوقف کنید و تبلیغات نمایش داده نخواهد شد.

دیگر کمپین های بازاریابی ایمیلی ارسال نکنید. موارد موجود در صندوق ورودی دفن خواهند شد.

سئو را به درستی انجام دهید، و می تو،د بدون هزینه اضافی، یک منبع مستمر از ترافیک بسیار تبدیل کننده برای سال های آینده داشته باشید.

سئو یک دهکده را می گیرد

بخش های متحرک زیادی برای بازاریابی موفق موتورهای جستجوی ارگ،ک وجود دارد.

کار کمی وجود دارد که یک تیم سئو به تنهایی بتواند انجام دهد.

ما اغلب نیاز به همکاری نزدیک با توسعه دهندگان، نویسندگان محتوا و مدیران پروژه داریم.

قبل از اینکه بتو،م با یک ایده به جلو برویم، نیاز به امضای مالکان محصول، مشتریان و رهبری داریم.

تشویق یک ذهنیت سئو اول می‌تواند به آن ذینفعان کمک کند تا توصیه‌های سئو را بپذیرند.

چگونه می تو،د تفکر اولیه سئو را تشویق کنید؟

هنگامی که با این ایده آشنا شدید که اهمیت سئو را در ،ب و کار خود بالا ببرید (و واقعاً همینطور است)، چگونه آن را دنبال می کنید؟

ذینفعان کلیدی را شناسایی کنید

یک گام مهم در تعبیه تفکر اولیه سئو در یک سازمان، شناسایی سهامداران کلیدی است. اینها افرادی در داخل و خارج از شرکت هستند که کارشان می تواند بر سئو تأثیر بگذارد یا تحت تأثیر قرار گیرد.

بخش ها و تیم ها را شناسایی کنید

شما می خواهید در سراسر سازمان به تمام بخش هایی نگاه کنید که می توانند به کار شما به ،وان SEO کمک کنند یا مانع از آن شوند. اینها بخش هایی هستند که کار خودشان می تواند باعث تغییراتی در نحوه کار وب سایت شود، مانند تیم های مهندسی و محتوا.

همچنین هر تیمی خواهد بود که می تواند بر شهرت آنلاین تأثیر بگذارد، مانند تیم های برندسازی و خدمات مشتری.

یکی از بزرگترین ذینفعان در سئو در هر سازم،، تیم رهبری ارشد است.

اگر در یک آژانس یا به ،وان یک مشاور خارجی کار می کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا مطمئن شوید. اگر می‌تو،د، نگاهی به ساختار شرکت مشتری خود بیندازید. این ممکن است در وب‌سایت آن‌ها تحت صفحه تایپ «چه ،ی است» در دسترس باشد، یا ممکن است مجبور شوید از مخاطب خود در آنجا بخواهید تا شما را از طریق آن استفاده کند.

فراموش نکنید که آنها ممکن است شرکای خارجی دیگری مانند آژانس های توسعه ای داشته باشند که باید در نظر بگیرید یا حتی تیم های دیگری در آژانس شما که در وب سایت مشتری نیز کار می کنند.

اولویت بندی تیم ها بر اساس تاثیر بر سئو

ماتریسی مانند تصویر زیر را کنار هم قرار دهید تا به شما کمک کند سطح ریسک و فرصتی که هر تیم نشان می دهد را شناسایی کنید. دپارتمان یا آژانس را بر اساس میزان تأثیر کار آنها بر نتیجه سئو در سازمان بر اساس ماتریس ترسیم کنید.

به ،وان مثال، تیم مالی ممکن است فرصت کمی برای تأثیر منفی یا مثبت بر سئو داشته باشد، به غیر از امضای بودجه برای آ،ین ابزار! این تیم احتمالاً با ریسک کم و پاداش کم طراحی می شود.

تیم مهندسی می تواند به اجرای تغییرات در کد، بهبود سرعت بارگذاری و اضافه ، نشانه گذاری طرحواره به صفحه کمک کند. دپارتمان آنها می تواند پاداش بالایی برای سئو به همراه داشته باشد.

برع،، آن‌ها می‌توانند وب‌سایت را آفلاین کنند، ربات‌های جستجو را مسدود کنند و وب‌سایت را به راحتی فهرست‌بندی نکنند. بنابراین، آنها نیز خطر بالایی دارند.

ماتریس ریسک و پاداشتصویر ایجاد شده توسط نویسنده، آوریل 2023

قهرمانان سئو را برای هر تیم شناسایی کنید

در مرحله بعد، به دنبال یک یا دو نفر در هر تیم با ریسک و پاداش “متوسط” یا “بالا” باشید. این افراد ،، هستند که شما برای کمک به گسترش تغییرات در فرآیند و تفکر پیرامون سئو استفاده می کنید. آنها قهرمان شما هستند.

اگر آنها افرادی هستند که در مورد سئو کنجکاوی نشان می دهند و در موقعیتی در تیم خود هستند که به رهبری و توسعه دیگران کمک کنند، کمک می کند.

مطمئن شوید که به طور منظم با این قهرمانان دیدار می کنید. آنها را در مورد پیشرفت های مرتبط در سئو پر کنید که ممکن است بر تیم آنها تأثیر بگذارد. به آنها آموزش و راهنمایی ارائه دهید.

همه اینها به جذب ،ید از تیم هایی که آنها نمایندگی می کنند کمک می کند.

از بالای تیم انگیزه بگیرید

اغلب یک راه خوب برای جلب توجه همکاران خود به سئو این است که مدیریت و رهبران خود را به آن اهمیت دهید.

اگر رئیس بخش خطرات و مزایایی را که سئو برای تیم خود ایجاد می کند درک کند، احتمالاً انگیزه خواهد داشت تا به شما در دستیابی به اه، سئو کمک کند.

آنها را در مورد اهمیت سئو آموزش دهید

کلید این امر کمک به آنها برای درک اهمیت سئو است.

به تأثیرات خاص بخش که سئو می تواند داشته باشد نگاه کنید.

با مدیر برند خود در مورد اهمیت مدیریت شهرت و اینکه چگونه سئو می تواند به تشویق احساسات مطلوب آنلاین کمک کند، صحبت کنید. در مورد مزایای تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی کپی برای هدف جستجو و تبدیل به رئیس محتوای خود بحث کنید.

برای هر یک از ذینفعان روشن کنید که چرا باید به سئو اهمیت دهند.

سئو را به موفقیت آنها پیوند دهید

با به اشتراک گذاشتن تأثیری که بر نتایج کلیدی دارند، به رهبری و تیم‌هایشان کمک کنید تا در کار سئو شرکت کنند.

نشان دادن به تیم مهندسی که کار آنها روی کاهش سرعت بار تأثیر مستقیم و قابل اندازه گیری بر Core Web Vitals داشته است، می تواند به آنها کمک کند تا ارتباط بین کار خود و ترافیک ارگ،ک و سرنخ ها را ببینند.

به تیم موفقیت مشتری نشان دهید که نظرسنجی که آنها در جزئیات رایج ترین سؤالات پرسیده شده توسط مشتریان پر کرده اند به یک سؤال متداول تبدیل شده است. توضیح دهید که چگونه این امر باعث افزایش ترافیک ارگ،ک شده است.

هر چه بیشتر بتو،د کار تیم ها را به موفقیت در سئو مرتبط کنید، آنها ممکن است نسبت به ایده های شما در آینده سازگارتر باشند.

سئو را در فرآیندهای آنها بکار ببرید

همراه با آموزش و جلب ،ید در میان تیم های خود یا مشتریان، از آنها بخواهید سئو را در فرآیندهای خود بسازند.

این ممکن است مانند افزودن ملاحظات SEO به قالب های آنها باشد، مانند کپی بریف یا درخواست های محصول. ممکن است اعضای تیم SEO را به ،وان سهامداران به بلیط های مهندسی اضافه کند.

سعی کنید اطمینان حاصل کنید که درگیر QA و ثبت نام برای نوع فعالیتی هستید که ممکن است برای موفقیت کار سئو شما خطر ایجاد کند.

نتیجه

برای اینکه سئو واقعاً باعث رشد در یک سازمان شود، باید سیلوها را تجزیه کنیم، آموزش را تشویق کنیم و سئو را در ذهن خود نگه داریم.

این به م،ای شناسایی شکاف‌های دانش در بخش‌های کلیدی و اطمینان از ارتقای مهارت‌های مداوم در آن حوزه‌ها است.

سئو باید در ارتباطات شرکت اصلی و محور باشد.

بهترین راه را برای انجام این کار در شرکت خود بیابید، خواه گزارش ماهانه و گزارش ایمیلی به سهامداران کلیدی باشد یا پیامی در سراسر شرکت در چت داخلی خود.

بسیار ممکن است که یک شرکت ابتدا به سئو فکر کند، اما برای به نتیجه رساندن آن نیاز به زمان و روابط قوی با ذینفعان است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Creativa Images/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/seo-first-thinking/484107/