گوگل از فناوری جستجوی جدید، از جمله جستجوی درون ویدئویی، استفاده می کند


Google در حال ارائه فناوری جستجوی کاملاً جدید در هند، یکی از بزرگترین بازارهای شرکت جستجو، از جمله نتایج جستجوی دو زبانه و جستجوی درون ویدیویی است.

این هفته، گوگل هشتمین رویداد Google For India خود را برگزار کرد که در آن از ویژگی های جستجوی زیر پرده برداری کرد:

  • جستجو در ویدئو
  • نتایج جستجوی دو زبانه
  • جستجوی صوتی دو زبانه
  • جستجوی زبان طبیعی در Google Pay
  • ترجمه دست‌نویس به متن از طریق Google Lens

این ویژگی‌ها ممکن است در نهایت به آمریکای شمالی راه پیدا کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که آنها را در رادار خود نگه دارید.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های ذکر شده در بالا وجود دارد که برای اولین بار در هند راه اندازی می شوند.

جستجو در ویدئو

گوگل امکان جستجو در ویدیوهای یوتیوب را فراهم می کند.

همانطور که در حال تماشای یک ویدیو در YouTube هستید، روی «جستجو در ویدیو» ضربه بزنید و موضوعی را در ویدیویی که می‌خواهید به آن پرش کنید وارد کنید.

آیا با پرش به بخش خوب ویدیو مشکل دارید؟ 👀
▶ ──🔘── 19:19
ما در حال استفاده آزمایشی از قابلیت جستجو در ویدیوها در برنامه جستجوی تلفن شما هستیم. فقط با استفاده از ویژگی «جستجو در ویدیو» درخواست خود را تایپ کنید و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.#GoogleForIndia pic.twitter.com/G3KIhpO7ow

— Google India (@GoogleIndia) 19 دسامبر 2022

گوگل در یک پست وبلاگ می گوید:

علاوه بر تصاویر، ویدئوها نیز منبع غنی از اطلاعات بصری هستند، اما پیدا ، چیزی که در یک کلیپ طول، مدفون شده است، اغلب سخت است. به ،وان مثال، شاید در حال تماشای یک ویدیوی طول، در مورد آگرا هستید و کنجکاو هستید که آیا این ویدیو فاتح پور سیکری را نیز پوشش می دهد. با ویژگی جدیدی که به صورت آزمایشی در حال اجرای آن هستیم، اکنون می‌تو،د هر چیزی را که در یک ویدیو ذکر شده است، مستقیماً از جستجو جستجو کنید. به سادگی یک عبارت جستجو را با استفاده از ویژگی «جستجو در ویدیو» وارد کنید و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

نتایج جستجوی دو زبانه

گوگل نتایج جستجو در هند را دو زبانه می کند و نتایج را به زبان های محلی کاربر در کنار نتایج ،یسی ارائه می کند.

📣 معرفی نوآوری 🇮🇳 برای اولین بار در هند که نتایج جستجو را برای افرادی که آن را ترجیح می دهند دو زبانه می کند.#GoogleForIndia pic.twitter.com/B4iCqeb6Zc

— Google India (@GoogleIndia) 19 دسامبر 2022

گوگل در یک پست وبلاگ می گوید:

«نیازهای زب، در هند پویاتر و چندزبانه‌تر می‌شوند، و ما همچنین شاهد این هستیم که این موضوع در تجربیات جستجوی افراد منع، شده است. قابل توجه است که ا،ر کاربران گوگل در هند بیش از یک زبان مصرف می کنند.

برای اینکه افرادی که از بیش از یک زبان استفاده می‌کنند برای جستجو و کاوش اطلاعات آسان‌تر شود، اکنون صفحات نتایج جستجو را برای افرادی که آن را ترجیح می‌دهند دو زبانه می‌کنیم.»

این قابلیت به زبان هندی در حال اجراست و در سال آینده به سایر زبان‌های هندی از جمله تامیل، تلوگو، مراتی و بنگالی گسترش خواهد یافت.

جستجوی صوتی دو زبانه

Google در حال بهبود فناوری تشخیص گفتار برای سخنرانان Hinglish است که ،یبی از هندی و ،یسی است.

جستجوگران در هند می‌توانند با استفاده از هندی و ،یسی در یک جستار جستجوی صوتی انجام دهند و Google می‌تواند بفهمد که به دنبال چه چیزی هستند.

هنگامی که «cheese kis cheez se banta hai» را جستجو می‌کنید، جستجوی صوتی سؤال Hinglish شما را بهتر درک می‌کند – بنابراین همیشه نتایج گودا را دریافت خواهید کرد.#GoogleForIndia pic.twitter.com/f1vihmB9df

— Google India (@GoogleIndia) 19 دسامبر 2022

گوگل در یک پست وبلاگ می گوید:

ما می‌خواهیم به افراد بیشتری و به‌ویژه هندی‌ها کمک کنیم تا به طور طبیعی و شهودی با صدایشان سؤال بپرسند. امروز یک مدل تشخیص گفتار جدید را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به طور مؤثرتری افرادی را که به زبان هندی صحبت می‌کنند درک کند. ما این کار را از طریق استفاده از یک مدل جدید تشخیص گفتار الهام گرفته از شبکه عصبی انجام می‌دهیم که لهجه‌های فرد، صداهای اطراف، زمینه و سبک‌های گفتار را در نظر می‌گیرد.

جستجوی زبان طبیعی در Google Pay

گوگل در حال ارائه قابلیتی در هند است که به کاربران امکان می دهد جستجوهای زبان طبیعی را در Google Pay انجام دهند.

کاربران اکنون می‌توانند با استفاده از سؤالات زبان طبیعی مانند «به من نشان بده هفته گذشته چقدر برای قهوه ،ج کرده‌ام» از Google Pay سؤال کنند.

🎙️🎙️🎙️
“هزینه های سوخت در ماه گذشته”
“بقالی در هفته گذشته ،ج می کند”

ویژگی جدید «جستجوی تراکنش» در Google Pay، ردیابی هزینه‌های ما را امکان‌پذیر می‌کند و پایان ماه‌ها را راحت‌تر می‌کند ✨ #GoogleForIndia pic.twitter.com/7kOHWA1hXB

— Google India (@GoogleIndia) 19 دسامبر 2022

ترجمه دست خط به متن

گوگل در حال کار بر روی قابلیتی برای گوگل لنز است که دستخط پزشکان را به متن خوانا ترجمه می کند.

ما کار روی فرآیند پیچیده شناسایی آنچه روی نسخه‌های پزشکی نوشته شده است، با ساختن یک مدل کمکی برای دیجیتالی ، آن، با استفاده از هوش مصنوعی، برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آغاز کرده‌ایم.#GoogleForIndia pic.twitter.com/XD8YwJ6HBr

— Google India (@GoogleIndia) 19 دسامبر 2022

گوگل به تاریخ راه اندازی این ویژگی متعهد نشده است و خاطرنشان می کند که برای متخصصان پزشکی در نظر گرفته شده است.

با این حال، توسعه این فناوری می تواند به طور بالقوه به موارد استفاده دیگری در آینده منجر شود.


منبع: گوگل




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-debuts-new-search-technology-including-in-video-search/474819/