گوگل تلاش می کند تا با رقبای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه شود


گزارش شده است که گوگل در پاسخ به تهدیدات رقبایی مانند بینگ مایکروسافت، برای توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) عجله دارد.

نیویورک تایمز گزارش می دهد که این پیشرفت زم، رخ می دهد که سامسونگ در نظر دارد گوگل را با Bing به ،وان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های خود جایگزین کند.

از دست دادن موقعیت خود به ،وان ارائه دهنده جستجوی پیش فرض در دستگاه های سامسونگ می تواند به طور بالقوه بر درآمد سالانه 3 میلیارد دلاری گوگل از قرارداد سامسونگ تأثیر بگذارد.

بینگ از زمان استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی توجه صنعت را به خود جلب کرده است و آن را به رقیب سرسخت‌تری برای تجارت جستجوی گوگل تبدیل کرده است.

با 20 میلیارد دلار اضافی مرتبط با قرارداد مشابه اپل که برای تمدید در سال جاری تعیین شده است، گوگل برای نوآوری و حفظ سلطه خود در بازار موتورهای جستجو تحت فشار است.

پروژه Magi گوگل

نیویورک تایمز می گوید که گوگل در حال کار بر روی یک موتور جستجوی جدید است که از هوش مصنوعی استفاده می کند.

هدف این موتور جستجوی آینده، “Magi” ارائه تجربه ای سفارشی تر و کاربرپسندتر است.

گوگل تاریخ دقیق عرضه Magi را اعلام نکرده است.

تهدیدات هوش مصنوعی و پاسخ گوگل

زم، که OpenAI با همکاری مایکروسافت، یک چت بات به نام ChatGPT را در ماه نوامبر معرفی کرد، گوگل نگران رقبای مجهز به هوش مصنوعی شد.

در پاسخ، گوگل تیمی را برای توسعه محصولات هوش مصنوعی برای جستجو تشکیل داد.

به روز رس، موتور جستجو برای Google برای محافظت از تجارت جستجوی 162 میلیارد دلاری خود بسیار مهم است.

اگرچه پروژه Magi موتور جستجوی فعلی را با ویژگی‌های جدید بهبود می‌بخشد، Google همچنان تبلیغات را در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

تبلیغات برای درآمد گوگل ضروری است و برخی فکر می کنند موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است تبلیغات را برای کاربران کمتر مفید کنند.

عرضه برنامه ریزی شده Magi

گوگل قصد دارد در ابتدا ویژگی های Magi را به یک میلیون کاربر معرفی کند. این تعداد به تدریج تا پایان سال به 30 میلیون کاربر افزایش خواهد یافت.

Magi فقط در ایالات متحده قابل دسترسی خواهد بود.

گوگل همچنین روی پروژه های هوش مصنوعی دیگری کار می کند، مانند یک سازنده تصویر به نام “GIFI” و “Tivoli Tutor” که به افراد کمک می کند زبان ها را از طریق پیامک یاد بگیرند.

نتیجه

گوگل گرما را احساس می کند.

با بحث های قرارداد سامسونگ و نمایش موتورهای جستجوی هوش مصنوعی بیشتر، جایگاه برتر گوگل در حال آزمایش است.

غول فناوری تمام تلاش خود را می کند تا نوآوری کند و شماره یک بماند.

این می تواند باعث تغییراتی در صنعت شود و نشان دهد که چقدر مهم است که به روز بم،د و با تغییرات جدید فناوری جستجو سازگار شوید.


منبع: مجله نیویورک تایمز

تصویر ویژه تولید شده توسط Midjourney




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-scrambles-to-keep-up-with-ai-powered-search-rivals/484747/