گوگل پادکست های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف می کند


گوگل بی سر و صدا پاد،ت های جاسازی شده را از نتایج جستجو حذف کرده است، به این م،ی که کاربران دیگر نمی توانند به طور مستقیم از SERP به ،مت های پاد،ت گوش دهند.

این تغییر برای اولین بار توسط اخبار فرعی، که از یک سخنگوی Google تأیید کرد که حذف عمدی بوده است.

این تغییر بر توانایی گوش دادن به ،مت‌های پاد،ت منفرد بدون ،وج از Google تأثیر می‌گذارد، قابلیتی که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.

گوگل همچنان پیوندهایی به ،مت های پاد،ت را در نتایج جستجو قرار می دهد، اما کاربران نمی توانند مستقیماً از صفحه جستجو به آنها گوش دهند.

در عوض، کاربران به وب سایتی که پاد،ت در آن میزب، می شود هدایت می شوند.

به گفته سخنگوی گوگل، تصمیم برای حذف پاد،ت های تعبیه شده از نتایج جستجو برای ارائه تجربه کاربری بهتری اتخاذ شده است.

این سخنگوی در بی،ه ای به پادنیوز می گوید: «ما دائماً در حال آزمایش راه هایی برای بهبود تجربه برای کاربران خود هستیم.

مشخص نیست که چگونه این کار تجربه کاربر را به جز ایجاد یک SERP ناب تر بهبود می بخشد.

اگرچه Google هیچ اطلاعیه قبلی نداده است، حذف پاد،ت های جاسازی شده از نتایج جستجو غیرمنتظره نیست زیرا برنامه Google Podcasts به مدت 18 ماه به روز نشده است.

این حرکت احتمالاً با ناامیدی از سوی جستجوگر، که به طور معمول از این ویژگی استفاده می کنند، مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، این تغییر می‌تواند منجر به اشتراک بیشتر افراد در پاد،ت‌ها شود، زیرا دیگر نمی‌توانند از طریق جستجوی سریع به آن‌ها گوش دهند.

تصمیم Google برای حذف پاد،ت های جاسازی شده از نتایج جستجو ممکن است بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای حذف تدریجی محصول Google Podcasts باشد.

این واقعیت که این برنامه بیش از یک سال است که به روز نشده است نشان می دهد که ممکن است به سمت قبرستان گوگل حرکت کند.

با این حال، این بدان م،ا نیست که گوگل به طور کلی صنعت پاد،ت را کنار گذاشته است.

در سال 2021، گزارشی از بلومبرگ فاش کرد که یوتیوب به دنبال استخدام شخصی برای نظارت بر تجارت پاد،ت خود بود.

این نشان می دهد که گوگل متعهد به بهبود تجربه پاد،ت در یوتیوب است و ممکن است این شرکت نخواهد در این زمینه با خود رقابت کند.

طبق یک مطالعه در سال 2022 که توسط تحقیقات ادیسون انجام شد، یوتیوب پلتفرم پیشرو برای گوش دادن به پاد،ت است و S،ify به دنبال آن است.

با این اوصاف، منطقی است که چرا YouTube برای پاد،ت ها در اولویت گوگل است.

شایان ذکر است که یوتیوب بدون داشتن دسته بندی خاص پاد،ت به این سطح از محبوبیت دست یافت.

قبل از آگوست، یوتیوب دسته بندی پاد،ت خاصی نداشت. کاربران باید آنها را به صورت دستی جستجو می ،د.

اگر گوگل برنامه پاد،ت خود را متوقف کند، این شرکت احتمالاً تمرکز خود را به YouTube تغییر خواهد داد. این می تواند به این م،ی باشد که یک برنامه پاد،ت YouTube در افق است.


تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-removes-embedded-podcasts-from-search-results/476830/