13 تکنیک کلاه سیاه که می تواند به کمپین سئو آسیب برساند


برای باقی ماندن محبوب ترین موتور جستجو در جهان، گوگل باید به طور مداوم الگوریتم خود را برای ارائه نتایج مفید به کاربران به روز کند.

برای این منظور، گوگل نیز در دسترس قرار می دهد ضروریات جستجوی گوگل، بنابراین همه از توسعه دهندگان وب تا متخصصان سئو قو،ن بازی را می دانند.

البته افراد زیادی هستند که می خواهند بدون رعایت قو،ن بازی برنده شوند.

تاکتیک هایی که استفاده می کنند به سئو کلاه سیاه معروف است.

سئوی کلاه سیاه نام خود را از فیلم های قدیمی ،چران گرفته است که در آن افراد بد کلاه سیاه بر سر می گذارند.

متخصصان سئو کلاه سیاه قو،ن بهینه سازی موتورهای جستجو را می دانند و از این درک برای انتخاب میانبرهایی استفاده می کنند که دقیقاً در بهترین شیوه های گوگل تعریف نشده اند.

این در کنار متخصصان سئو کلاه سفید است که محتوای با ارزش را تبلیغ می‌کنند و برای برنده شدن در SERP در تحقیقات عمیق کلمات کلیدی شرکت می‌کنند.

گوگل در شناسایی و جریمه ، تکنیک های سئو کلاه سیاه خوب عمل می کند، اما به هر حال این مانع از آن نمی شود که افراد آن ها را امتحان کنند. با توسعه فناوری، تکنیک‌های جدیدی ابداع می‌شوند که گوگل را به تشدید مبارزه با آن‌ها سوق می‌دهد.

در اینجا 13 تمرین کلاه سیاه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید زیرا می توانند جریمه های الگوریتمی یا دستی را برای شما به ارمغان بیاورند.

برخی از این موارد را ممکن است بدون قصد انجام دهید، بنابراین خوب است که با سئو کلاه سیاه آشنا شوید تا مطمئن شوید که کاملاً واضح هستید.

تکنیک های پیوند کلاه سیاه

1. ،ید لینک

یک پیوند با کیفیت بالا و مرتبط می تواند ترافیک را به دامنه شما هدایت کند و در عین حال به الگوریتم Google بگوید که شما منبع قابل اعتمادی هستید.

یک بک لینک خوب همچنین می‌تواند به گوگل کمک کند تا وب‌سایت شما را ترسیم کند تا ایده بهتری از هدف شما داشته باشد و به شما کمک کند تا به ،وان یک نتیجه جستجو به شما ارائه دهد.

،ید لینکبا این حال، با جستجوی ضروری گوگل مخالف است و – به گفته گوگل – کار نمی کند.

اگر گرفتار شدید، می تو،د یک جریمه خودکار و دستی دریافت کنید که بر صفحات خاص یا بدتر از آن، کل سایت را تحت تأثیر قرار می دهد.

گوگل لینک هایی را که احتمالا ،یداری شده اند و لینک هایی که به دست آورده اند را ردیابی می کند.

بعلاوه، نوع وب‌سایتی که به شما پیوند می‌فروشد، همان وب‌سایتی است که نمی‌خواهید پیوندی از آن ب،ید، زیرا شناسایی ال،ای غیرطبیعی برای Google آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید – حتی برای ویژگی‌های خود Google.

به همین دلیل گوگل یک a فرم برای کمک به رد ، پیوندها.

به این ترتیب، وقتی بک لینک های خود را مرور می کنید، می تو،د خود را از هر دامنه نامطلوب جدا کنید.

2. PBN ها

پیوندهای PBNتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

PBN ها وب سایت هایی هستند که به یکدیگر لینک می دهند.

آنها در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بسیار رایج تر بودند، به ویژه در میان صفحات طرفداران برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، موسیقیدانان و غیره.

هنگامی که برای دستکاری الگوریتم ها طراحی شده باشد، یک طرح پیوند در نظر گرفته می شود و با پیشرفت های فعلی هوش مصنوعی، موتورهای جستجو برای گرفتن چنین ال،ایی عالی هستند.

3. نظر هر،مه

هر،مه نظرات وبلاگتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

ممکن است بتو،د پیوندی به وب سایت خود را در بخش نظرات یک وب سایت به اشتراک بگذارید، اما باید از انجام این کار خودداری کنید مگر اینکه مرتبط باشد.

در غیر این صورت، شما خطر می کنید جریمه شدن برای هر،مه بودن، زیرا استفاده از نظرات برای ایجاد لینک اساسا موثر نیست.

4. پیوندهای پاورقی

لینک های پاورقیتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

پاورقی یک املاک و مستغلات اصلی برای پیوند است زیرا پاورقی در هر صفحه وب سایت ظاهر می شود.

اگر برای دستکاری نتایج، پیوندهای پاورقی را با متن لنگر تجاری در مقیاس اضافه می‌کنید، گوگل احتمالاً می‌تواند آن‌ها و شما را به خاطر آن جریمه کند.

5. پیوندهای پنهان

لینک های پنهانتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

ممکن است فکر کنید که می‌تو،د پیوندی را در متن وب‌سایت خود پنهان کنید یا با نشان دادن پیوند به همان رنگ پس‌زمینه، اما گوگل متوجه می‌شود و شما را به خاطر تلاش برای بازی ، سیستم جریمه می‌کند.

علاوه بر این، اگر به اندازه کافی پیوندهای نامربوط را وارد کنید، دلیل کمتری به گوگل برای هدایت ترافیک به سمت مخاطبان هدف خود خواهید داد زیرا ارتباط خود را کم می‌کنید.

پیوندهای مخفی فریبنده نقض هستند دستورالعمل های گوگل. ی،ی:

  • بدون متن پنهان در پشت تصویر.
  • بدون نگه داشتن متن خارج از صفحه با استفاده از CSS یا جاوا اسکریپت.
  • نه با استفاده از اندازه فونت 0.
  • بدون ساختن یک شخصیت کوچک، مانند یک دوره، یک پیوند.

برای لیست کامل انواع پیوندهای غیر طبیعی، این مقاله را ببینید.

تکنیک های کلاه سیاه محتوا

6. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقیاس

با ظهور هوش مصنوعی، چت بات ها که حجم زیادی از محتوا تولید می کنند، آسان تر از همیشه شده است.

گوگل دارد دستورالعمل های خود را به روز کرد استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در مقیاس مورد بررسی قرار دهد و توصیه می کند که باید به طور کامل انجام شود بررسی و بررسی شده است برای اطمینان از دقت و قابلیت اطمینان

این بدان م،است که استفاده از هوش مصنوعی برای تولید انبوه محتوا بدون نظارت انسان، دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کند.

با این حال، متخصصان سئو کلاه سیاه در روزهای اولیه هوش مصنوعی از این فناوری ها بهره برداری ،د با ایجاد حجم زیاد محتوا بدون نظارت صحیح انس،.

در نتیجه، زم، که گوگل الگوریتم خود را به روز کرد و ال،ای هر،مه تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کرد، بسیاری از این سایت ها از نتایج جستجو حذف شدند.

در زیر به نظر می رسد جریمه شدن توسط گوگل برای هر،مه های تولید شده توسط هوش مصنوعی.

وب سایتی که 830 هزار بازدید ماهانه از جستجوی گوگل داشت، پس از به روز رس، الگوریتم ناپدید شد.وب سایتی که 830000 بازدید ماهانه از جستجوی گوگل داشت پس از به روز رس، الگوریتم ناپدید شد.

7. مقاله Spinning & S،ed Content

محتوای چرخانده شدهتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

چرخش مقاله تکنیکی است که شامل بازنویسی محتوا با جایگزینی مترادف‌ها، تغییر ساختار جمله یا بازنویسی متن به طور کامل در حین برقراری ارتباط با همان اطلاعات منبع است.

چرخاندن یا ،اش دادن مقاله را می توان به صورت دستی انجام داد، اما تکنیک های مدرن اغلب از هوش مصنوعی و نرم افزارهای پیچیده استفاده می کنند که تشخیص آن را سخت تر می کند.

به یک دلیل خوب، چنین مقالاتی کیفیت اینترنت را پایین می آورد که به همین دلیل است که گوگل جریمه می کند شما

8. پنهان کاری

Cloaking یک کلاه سیاه قدیمی است که هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد – از یک صفحه فلش یا متحرک برای پنهان ، اطلاعات بازدیدکنندگان خود استفاده کنید که فقط Google می تواند در HTML آنها را ببیند.

خیلی سخت است که گوگل را بدون شناسایی شدن گمراه کنید. گوگل استفاده می کند داده های گوگل کروم، به این م،ی که می تواند آنچه را که در صفحه وب در سمت کاربر ارائه می شود ببیند و آن را مقایسه کند به آنچه ،یده می شود.

اگر گوگل شما را در پوشش می گیرد، شما یک پنالتی خواهید گرفت.

9. صفحات درگاه

صفحات درگاه نوعی پوشش هستند.

آنها برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص طراحی شده اند اما سپس بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر هدایت می کنند.

آنها همچنین به ،وان:

  • صفحات پل.
  • صفحات پورتال
  • پرش صفحات
  • صفحات دروازه.
  • صفحات ورودی

10. S،ing Search Results and Click Simulation

حذف نتایج جستجو برای اه، بررسی رتبه یا استفاده از ربات ها برای دسترسی به جستجوی Google است در برابر سیاست های هر،مه آنها.

این اغلب همراه با ،اش دادن مقاله اتفاق می‌افتد، زم، که یک اسکریپت خودکار، جستجوی Google را برای یافتن رتبه‌بندی مقالات در 10 موقعیت برتر برای چرخش خودکار، می‌کشد.

نوع دیگری از هر،مه برنامه ریزی رباتی است که به گوگل دسترسی پیدا می کند و روی نتایج جستجو کلیک می کند تا نرخ کلیک را دستکاری کند.

هدف آنها این است که موتورهای جستجو را گمراه کنند تا تصور کنند صفحات خاصی محبوب تر یا مرتبط تر از آنها هستند. این دستکاری می تواند به طور موقت معیارهای تعامل درک شده سایت را افزایش دهد اما به شدت دستورالعمل های Google را نقض می کند.

11. محتوای پنهان

مثل یک پیوند پنهان، محتوای پنهان محتوایی است که به همان رنگ پس‌زمینه ساخته شده یا با استفاده از تکنیک‌های CSS از نمای صفحه نمایش کاربران دور شده است.

این تاکتیکی است که قصد دارد تا حد امکان عبارات کلیدی، کلمات کلیدی طول، و کلمات مرتبط م،ایی را در یک صفحه قرار دهد.

البته الگوریتم گوگل می تواند تفاوت بین کلمات کلیدی داخل پاراگراف و کلمات کلیدی پنهان در پس زمینه را تشخیص دهد.

محتوای پنهان می تواند مسیرهای مختلفی را به سمت سایت شما طی کند، فراتر از اینکه صاحب سایت عمداً در آنجا قرار داده شود.

  • می تو،د یک پست مهمان از شخصی که حاوی محتوای پنهان است منتشر کنید.
  • سیستم نظر شما ممکن است به اندازه کافی دقیق نباشد و در نتیجه محتوای پنهان را تشخیص ندهد.
  • وب سایت شما ممکن است هک شود و هکرها می توانند محتوای مخفی ایجاد کنند. این نیز به ،وان میزب، ، شناخته می شود.
  • یک کاربر مجاز می تواند به طور تصادفی محتوای مخفی را قرار دهد زیرا متنی را با استایل CSS از منبع دیگری کپی و جایگذاری کرده است.

نه همه محتوای پنهانمانند آکاردئون یا زبانه، ممنوع است.

قاعده کلی این است که محتوا تا زم، که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو قابل مشاهده باشد مشکلی ندارد.

یک مثال ممکن است محتوایی باشد که فقط برای بازدیدکنندگان تلفن همراه قابل مشاهده است اما برای بازدیدکنندگان دسکتاپ پنهان است.

12. کلید واژه پر ،

کلید واژه پر ،تصویر از نویسنده، نوامبر 2024

اگر سئو فقط در مورد استفاده از کلمات کلیدی باشد، پس یک بلوک از کلمات کلیدی برای رتبه اول کافی است.

با این حال، از آنجایی که گوگل می خواهد برای ارائه نتایج با کیفیت بالا، به دنبال محتوای غنی در کلمات کلیدی مرتبط با م،ایی است.

به این ترتیب، الگوریتم به احتمال زیاد به جای محتوایی که به سادگی نشانه‌های سطحی محتوای با کیفیت را دارد، محتوای با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

13. Rich Snippets Spam

Schema Markup Spamتصویر از نویسنده، نوامبر 2024

ریچ اسنیپت ها قطعه هایی با اطلاعات بیشتر در صفحات SERP هستند. دید بهبودیافته می تواند CTR سایت شما را از SERP ها افزایش دهد و ترافیک بیشتری را افزایش دهد.

اما راه های زیادی وجود دارد که می توان طرحواره مورد استفاده برای تولید این قطعه ها را دستکاری کرد. در واقع یک گوگل کامل وجود دارد صفحه پشتیب، اختصاص داده شده به آن.

با این حال، اگر به دلیل سوء استفاده از داده های ساختاریافته، اقدامی دستی دریافت کردید، روی رتبه بندی تاثیری نخواهد داشت از وب سایت شما در عوض، تمام ظاهر rich snippet را از SERP برای وب سایت شما حذف می کند.

خط پایین

پاداش های مسیر کلاه سیاه کوتاه مدت است. آنها همچنین غیراخلاقی هستند زیرا اینترنت را بدتر می کنند.

اما شما نمی تو،د کاری را درست انجام دهید بدون اینکه بد،د چگونه آن را اشتباه انجام دهید، به همین دلیل است که هر سئوی کلاه سفید باید مسیر کلاه سیاه را نیز بداند.

به این ترتیب، شما می د،د که چگونه از آن دور شوید.

و اگر به طور تصادفی جریمه شدید یا تصمیم به تغییر رویه‌های خود گرفتید، راه‌هایی برای بازیابی از جریمه‌های Google وجود دارد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock


منبع: https://www.searchenginejournal.com/،ack-hat-techniques/180601/