Enterprise SaaS چیست (با مثال)


SaaS است دورو بر ما.

دو دهه پیش، چه ،ی تصور می کرد به جای داشتن مایکروسافت ورد، ماهانه هزینه آن را بپردازید؟

خدمات استریم و حتی ابزارهای بازاریابی به مدل ،ب و کار SaaS متکی هستند.

با این حال، در حالی که یک SaaS در سطح مصرف کننده وجود دارد که همه ما درباره آن می د،م، همچنین وجود دارد SaaS در سطح سازم،.

راه حل های سازم، عملکرد و انعطاف پذیری بیشتری را حتی از B2B SaaS ارائه می دهند.

اگر کمپین‌های سئو در مقیاس بزرگ را اجرا می‌کنید یا کمپین‌های PPC یا اجتماعی را برای شرکت‌های بزرگ مدیریت می‌کنید، باید تفاوت بین SaaS و B2B را درک کنید.

SaaS Enterprise چیست؟

SaaS در سطح سازم، است متفاوت استاز پلتفرمی که یک ،ب و کار معمولی استفاده می کند، زیرا راه حلی قوی تر با گزینه های سفارشی سازی زیاد است.

مثلا، هوت سوئیت یکی از پیشروترین پلتفرم های مدیریت رسانه های اجتماعی در جهان است.

این پلتفرم دارای یک طرح سازم، است که یک نسخه تقویت‌شده از Hootsuite است و همراه با:

  • حساب های اجتماعی بیشتر
  • پروفایل های تبلیغاتی
  • گزارش بازگشت سرمایه (ROI).
  • مشاوره و آموزش سفارشی.
  • وکالت کارمند.

هر پلت فرم متفاوت است، اما راه حل های سازم، اغلب شامل موارد زیر است:

  • گزینه هایی برای نظارت بهتر بر تجزیه و تحلیل و نتایج.
  • گزینه های تمرینی برای تیم ها
  • مشاوره برای کمک به شرکت در به حدا،ر رساندن پلت فرم.

چگونه شرکت ها از SaaS سود می برند

شرکت‌ها برای راه‌حل‌های اضافی هزینه بیشتری می‌پردازند که به مدیران امکان می‌دهد راحت‌تر به مافوق خود گزارش دهند و همچنین سطح خدمات مشتری پیشرفته‌تری را ارائه دهند.

و شرکت‌ها می‌توانند به طرق مختلف از SaaS بهره ببرند، از جمله:

  • استقرار نرم افزار سریع تر، قابل اطمینان تر و به روز رس، ویژگی ها.
  • پشتیب، اختصاصی مشتری
  • دسترسی به ابزارهای گزارش دهی عمیق تر
  • کاهش هزینه ها برای کارکنان سخت افزار و IT.
  • بهره وری بیشتر.

Enterprise vs. B2B SaaS

B2B با SaaS سازم، بسیار متفاوت است زیرا B2B می تواند ،ب و کاری با پنج کارمند یا بیش از 500 نفر باشد.

شرکت ها اغلب واحدهای تجاری بزرگتر با تیم ها، دفاتر و کارمندان متعدد هستند.

این نهادها به سرعت در حال رشد هستند و نیازی دارند که B2B SaaS سنتی نمی تواند آن را برآورده کند.

،ب و کاری را با 1000 تامین کننده و یکی با 20 تامین کننده تصور کنید.

هر دوی این ،ب‌وکارها راه‌حل‌های SaaS را طلب می‌کنند، اما ،ب‌وکار با 1000 تامین‌کننده ممکن است نیاز داشته باشد:

  • راه های ساده تر برای مدیریت فاکتورها و تجسم پرداخت ها.
  • محدودیت های بیشتر در صورتحساب هایی که در ماه ارسال می شوند.

اگر به مثال Hootsuite مراجعه کنید، خواهید دید که محصول سازم، دارای گزارش بهره وری تیمی است. توانایی مشاهده اینکه چه ،ی در تیم بهترین عملکرد را دارد چیزی است که مدیران منابع انس، یا تیم می خواهند در یک شرکت ببینند.

همانطور که یک ،ب و کار کارمندان بیشتری را اضافه می کند، راه حل در سطح سازم، تجزیه و تحلیل و گزارش بیشتری را ارائه می دهد که می تواند برای نظارت بر عملکرد استفاده شود.

برای یک رهبر تیم مدیریت یک تیم پنج نفره و عملکرد هر یک از اعضا بسیار آسان تر از تیمی متشکل از صدها کارمند است.

چند تفاوت اصلی بین این دو مدل ،ب و کار SaaS عبارتند از:

  • قیمت گذاری: راه‌حل‌های سازم، هزینه بیشتری خواهند داشت و از شما می‌خواهند که برای یک نسخه آزمایشی و قیمت با شرکت تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد با شرکت SaaS قراردادی ببندید و این در مقایسه با گزینه های ماه به ماه یک نقطه ضعف است.
  • خدمات مشتری: شرکت ها ممکن است دارای مدیران حساب و سطح پشتیب، بیشتری باشند. حساب‌های با ارزش‌تر اغلب به آموزش و مشاوره دسترسی خواهند داشت، که با سطوح قیمت پایین‌تر در دسترس نیست.
  • سفارشی سازی: ممکن است به سفارشی‌سازی دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد نام تجاری یا ویژگی‌های دیگری را اضافه کنید که در دسترس کاربران غیر سازم، نیست.
  • تجزیه و تحلیل و گزارش: مطمئناً گزینه های گزارش دهی و تحلیلی در دسترس خواهد بود که در جای دیگری قابل دسترسی نیستند. این گزینه‌های گزارش‌دهی برای تیم‌های منابع انس، و مدیر، که نیاز به درک بهتری از عملکرد کاربر دارند، تنظیم می‌شوند.

اگر پلتفرم های اصلی ارائه دهنده گزینه های سازم، را بررسی کنید، تجسم تفاوت بین B2B و SaaS سازم، بهتر است.

مثال های سازم، SaaS

اهرفس

اهرفس ابزار رایجی است که در سئو برای همه چیز از تجزیه و تحلیل رقبا گرفته تا تحقیقات کلمات کلیدی و ممیزی سایت استفاده می شود.

هنگامی که برای افزونه سازم، ثبت نام می کنید، همه ابزارهای ارائه شده در ابزارهای پایین تر را دریافت می کنید، اما همچنین می تو،د به:

  • تاریخچه نامحدود: تمام داده های بک لینک موجود در پایگاه داده تا سال 2013 و رتبه بندی کلمات کلیدی از سال 2015 را تجزیه و تحلیل کنید.
  • مدیریت دسترسی: کنترل دسترسی اصلاح شده برای اعضای تیم که به اعضا اجازه می دهد داده های خاصی را مشاهده کنند نه سایرین.
  • با فاکتور پرداخت کنید: گزینه ای برای پرداخت دستی از طریق فاکتورها.
  • فهرست دایرکتوری: با قرار گرفتن در فهرست انحصاری شرکت، ،ب و کار خود را تبلیغ کنید.
  • گزارش حسابرسی: تمام فعالیت های کاربر را برای فضای کاری خود ردیابی کنید.
  • API: برای توسعه راه حل های خود و اصلاح روشی که شرکت شما داده ها را می بیند، به API شرکت دسترسی پیدا کنید.
  • SSO: امکان استفاده از یک ورود به سیستم.

Ahrefs به کاربران سازم، خود اجازه می دهد تا حجم بیشتری از داده ها را برای درک تاریخچه سایت داشته باشند و به رهبران تیم بینش بهتری نسبت به فعالیت های کاربر ارائه می دهد.

سمروش

سمروش رقیب اصلی Ahrefs است و طرح تجاری خود را یک طرح سازم، می داند.

با این حال، یک طرح سفارشی ارائه می دهد که به شرکت ها اجازه می دهد تا از پلتفرم بیشتری استفاده کنند.

تفاوت های اصلی بین رده های تجاری و سطوح پایین تر عبارتند از:

  • داده های تاریخی
  • ردیابی کلمات کلیدی 3 تا 10 برابر بیشتر است.
  • دسترسی به API
  • متریک صدای صدا
  • تجزیه و تحلیل آگهی لیست محصولات.
  • تعداد گزارشات بیشتر
  • خیلی بیشتر.

با این حال، طرح سفارشی محدودیت های بیشتری را در مورد چیزهایی مانند کلمات کلیدی برای ردیابی، کاربران و موارد دیگر اجازه می دهد. شرکت ها می توانند با تیم کار کنند تا طرحی را ایجاد کنند که به بهترین شکل نیازهای آنها را برآورده کند.

Google Analytics 360

Google Analytics رایگان است، اما برای شرکتی که داده های بیشتری می خواهد، محصول 360 در دسترس است. مزایای اصلی طرح سازم، عبارتند از:

  • ابزارهای پیشرفته، مانند گزارش های بدون نمونه، اسناد مبتنی بر داده، و صادرات BigQuery.
  • توافق‌نامه‌های سطح خدمات که تازگی داده‌ها، محدودیت‌های پردازش بزرگ‌تر و جمع‌آوری داده‌ها را مشخص می‌کند.
  • دسترسی به تیمی از متخصصان پشتیب، اختصاصی.
  • 20 میلیارد بازدید در ماه حجم داده.
  • داده های زمان واقعی
  • 3 میلیون صادرات ردیفی.
  • API ردیابی.
  • بیشتر.

ادغام داده ها در پلتفرم های دیگر، مانند نیروی فروش، نیز ارائه می شود.

نتیجه

سطوح SaaS برای همه طرف‌ها، از شرکت‌های در حال توسعه گرفته تا کاربران، منطقی است.

کاربر، که از داده‌های بیشتری استفاده می‌کنند و به محدودیت‌های بالاتر، گزارش‌دهی بیشتر و خدمات بهتر به مشتریان نیاز دارند، منابع بیشتری را مصرف می‌کنند.

Enterprise SaaS با ارائه این خدمات اضافی با هزینه بالاتر شکاف را پر می کند.

کلید قیمت بالاتر، ارائه پشتیب، و سفارشی سازی مورد نیاز یک سازمان است بدون خدمات را برای سایر کاربران تحت تاثیر قرار دهد.

هنگامی که ،ب و کارهای بزرگتر به کنترل و دسترسی بیشتری به داده ها نیاز دارند، SaaS سازم، اجازه می دهد تا هزینه های اولیه و پشتیب، کمتری را برای استفاده از راه حل به حدا،ر میزان خود داشته باشد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: chainarong06/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/what-is-enterprise-saas/473538/