آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

Call to Action یا فراخوان عمل که روشی مهم در تبدیل کاربر به مشتری است. که در واقع دستوری است که مخاطب را وادار به انجام یک واکنش از پیش طراحی شده می‌کند. بنابراین افزایش مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA هستند. سعی کنید از استایل های نوشتاری مختلف تا جایی که باعث افراط نشود بهره ببرید و باعث نظم بهتر محتوای سئوشده خود شوید و توجه مخاطب را روی بخش­ها و کلیدواژه­ های مهم خود جلب­ کنید.

  • زیاده‌روی نکنید چون ممکن است در این صورت انباشتگی کلیدواژه برای مطلب رخ دهد.
  • این موضوع نه تنها برای سئو محتوا خوب است بلکه برای کاربر نیز مفید است شما با سازمان دهی محتوا در سایت به کاربر کمک می کنید به راحتی به مطالب مرتبط دسترسی پیدا کند.
  • به همین خاطر، ما محتوایی را تولید می‌کنیم که مشکل آن‌ها را حل کند و در این‌ بین، به معرفی خدمت و محصول خودمان می‌پردازیم.
  • به احتمال زیاد، تعدادی سایت وجود دارد که زمینه های موضوعی مشابه شما را پوشش می دهند.

در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی افراد زیاده روی می کنند و محتوای خود را چنان آشکارا بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود. پیشنهاد می‌کنیم متن خود را برای جستجوگر بهینه کنید، بدون اینکه تأثیر منفی بر اصالت ایده یا خوانایی متن شما بگذارد. لینک سازی داخلی روشی موثر برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ارتباط محتوای شما، وادار کردن خوانندگان شما به صرف زمان بیشتری در سایت شما و کاهش نرخ پرش است. پیوند دادن به منابع خارجی مفید مانند ویکی پدیا باعث ایجاد اعتماد و بهبود تجربه کاربر می شود.

۲- شناسایی و دسته بندی محتوا بر اساس نیت کاربر

هم چنین باید از عنوان ها و زیرمجموعه ها برای استفاده از این کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید زمینه موضوع مقاله را پوشش دهید. به نظرم اولین کاری که می کنید این باشد که محتوای رقبا را بررسی کنید. مثلا در موضوعی که قصد دارید تولید محتوا کنید 10 سایت اول در نتایج جست و جو را ببینید. میانگین طول محتوای آن ها چقدر است؟ هرچقدر بود شما حداقل 300 کلمه بیشتر از آن ها بنویسید. به طور کلی از کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی مشابه و مرتبط باید در قسمت های مختلف محتوا استفاده کنیم.

این یک چیز است که کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان و URL خود ببینید. در ابتدا، کلمات LSI به گوگل کمک می کنند تا مفاهیم و موضوع صفحه شما را به طور کامل بفهمد. پس ما قبل از اینکه یک محتوایی را بخواهیم تولید کنیم مواردی را بررسی میکنم.

بنابراین فقط به فکر تولید محتواهای کوتاه با هدف گرفتن رتبه و کلیک نباشید ، چرا که این محتواهای کوتاه، عاری از هرگونه اطلاعات مفید و کارامد برای کاربران هستند. سایت هایی که محتوای کوتاه و بی ارزش تولید می کنند، احتمال دارد که شامل پنالتی گوگلشوند؛ هم چنین ممکن است این سایت هابانس ریتبالا و نرخ تبدیل پایین تری داشته باشند. به یاد داشته باشید که منظور از تولید محتواى مناسب برای سئو، فقط نوشتن متون بالای ٢٠٠٠ كلمه نيست. محتوای طولانی خیلی خوب است اما نه اینکه یک محتوا صرفاً طولانی باشد، ولی هیچ اطلاعات خاصی را به کاربر منتقل نکند. در اینجا قصد داریم همین استراتژی را در تولید محتوای سئو شده استفاده کنیم.

دوره سئو محتوا سایت

در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد. بهترین کار این است که نام‌های تصویر را در حدود 2 تا 4 کلمه نگه دارید. دقت کنید که هدف شما این است که به درستی توصیف کنید که موضوع عکس چیست.

معمولا آن چیزی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ما نشان می دهند درست نیست! این ابزارها فقط کلمه کلیدی اصلی یا نهایت 5 تا عبارات مشابه به کلمه اصلی را نشان می دهند. هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست. آموزش سئو محتوا فقط به کلمات کلیدی محدود نمی شود، بلکه شما باید نهايت تلاشتان را براي توليد يك محتواي سئو شده و بدون غلط املايي و گرامري بکنید.

8- از دسته بندی ها و برچسب ها برای سازماندهی و سئو محتوا استفاده کنید. 2- مترادفات معنایی را برای کلمات کلیدی اصلی خود پیدا کنید. حتی اگر مقاله هم نباشد و فقط یک صفحه توضیح خدمات داشته باشیم باز هم ما در آن صفحه به سوالات متداول موجود در ذهن مشتری پاسخ می دهیم. مثلا اگر خدماتی ارائه می کنیم مسلما باید درباره جنس آن، کیفیت، قیمت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، نحوه استفاده از آن و … به مشتری توضیح بدهیم. برای خواننده محتوای خود، باید ارزش قائل شوید و باید کاری کنید که مخاطب از خواندن محتوای شما خسته نشود.