فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

همچنین خودتان از طریق هاست نیز می توانید آن را ایجاد کنید. ماکسیمم سایز قابل پشتیبانی برای فایل robots.txt، 500 کیلو بایت است. این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

  • این دستورات در فایل robots.txt به تمام پایشگرهای وب اعلام می کند که هیچ صفحه ای در دامنه را پایش نکنند.
  • برای این کار کافیست پس از ویرایش متن، روی دکمه Submit کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید.
  • اول با روزی سه الی چهارتا سرچ شروع بکنید و بعد از دو روز بکنیدش هفت تا یا هشت تا حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه.
  • با این فایل به راحتی می‌توانید با ایجاد محدودیت بخش های خاصی از سایت خود را از لحاظ دسترسی مسدود کنید.
  • جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود.

همه سایت های صفحه اول گوگل در هر زمینه ای، دارای فایل ربات هستند. در حال حاضر لایسنس برنامه، تک کاربره بوده و تنها میتوان بر روی 1 کامپیوتر (یا سرور) از آن استفاده کرد. اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید. دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. در زمینه کلمات کلیدی حتما این نکته رو هم در نظر داشته باشین که هیچ وقت نمیشه تو کلمات کلیدی که رقابت شدیدی توشون وجود داره به سادگی اومد توی صفحات اولیه گوگل.

ما در مه ویژن با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای در حوزه سئوی سایت در خدمت شما عزیزان هستیم

فایل robots.txt (فایل روبوت) مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای ربات‌ها است. در مورد فایل robots.txt چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ آیا از موارد و کاربردهای فایل robotx.txt آگاهی دارید؟ در ادامه قصد معرفی فایل robots.txt، دستورات، عملکرد آن را داریم، پس همراهمان باشید. گوگل این فرمان را نمی‌شناسد، اگرچه موتورهای جستجوی دیگر آن را تشخیص می‌دهند. برای Google، مدیران می‌توانند فرکانس خزیدن را برای وب‌سایت خود در کنسول جستجوی Google تغییر دهند.

اطلاعات و نکاتی که باید در خصوص فایل Robots.txt بدانید:

قدم به قدم جلو می‌رویم تا ببینیم چطور می‌توان از فایل Robots.txt استفاده کرد؛ چطور می‌توانیم ربات‌ها را محدود کنیم، چطور از ایندکس شدن صفحه‌ها جلوگیری کنیم و در نهایت یک فایل Robots.txt عالی بسازیم. از آنجایی که منبع محدودی از خزیدن دارید، می‌توانید robots.txt را نصب کنید تا از صفحات اضافی از طریق Googlebot جلوگیری کرده و آنها را به موارد مهم معرفی کنید. این کار باعث حذف ضایعات بودجه خزیدن شما می شود و هم شما و هم گوگل را از نگرانی در مورد صفحات نامربوط نجات می دهد. ما همچنین از robots.txt برای جلوگیری از خزیدن صفحات برچسب ایجاد شده توسط وردپرس (برای محدود کردن محتوای تکراری) استفاده می کنیم. اگر فایل robots.txt یک وب سایت ظاهر نشود، ممکن است خالی یا از دایرکتوری ریشه خالی باشد (که در عوض یک خطای 404 را برمی گرداند).

خزیدن، اولویت اصلی این ربات است پس طوری طراحی شده که تا بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیری نگذارد. این بهینه‌سازی Crawl Rate Limit نام دارد که برای ارائه تجربه کاربری بهتر، تعداد صفحات قابل Crawl در یک روز را محدود می‌کند. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد. یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد.

طراحی سایت استانها

فایل Robots.txt یک فایل متنی کاملا ساده است؛ همانطور که از نام این فایل پیداست، فرمت .txt دارد و در دایرکتوری سایتتان قرار خواهد داشت. شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید. اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند.