نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید.

  • همچنین در شرایطی که صفحاتی از وب سایت خود را آپدیت می‌کنید باید آن‌ها را در سایت مپ قرار دهید تا گوگل متوجه شود که تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال شده و به همین واسطه دوباره صفحات را آنالیز کند.
  • تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم.
  • اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند.
  • به عبارت دیگر، اگر لینک سازی داخلی شما اصولی باشد، احتمالا شما به نقشه سایت نیاز ندارید و به سئو سایت شما آسیب نخواهد رسید، اما استفاده از نقشه سایت در هر شرایطی توصیه شده است.
  • البته به CMS شما و برنامه‌ای که شما برای ایجاد سایت مپ استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد.

نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. یادتان باشد که همه ی وبسایت ها نیاز به نقشه سایت ندارند. گوگل می تواند صفحات شما را به راحتی پیدا کرده و آن ها را ایندکس کند.

بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. نقشه HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند.

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که سایت مپ خود را به گوگل ارسال کنید. در اینجا نحوه راه اندازی نقشه سایت… و بهینه سازی آن برای سئو آمده است. “اگر صفحات سایت شما به درستی لینک داده شود، خزنده های وب (کراولر) ما می توانند بیشتر سایت شما را کشف کنند.” برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید … گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید.

چطور باید نقشه سایت ساب دامین رو توی نقشه سایت اصلی قرار بدم؟ من خیلی وارد نیستم اگر ممکنه راهنمایی کنید… ساب دامین رو هم verify کردم. و سایت وردپرسی هست و از افزونه google xlm استفاده میکنم. در دسترس بودن صفحه با هر دو آدرس مشکلی ایجاد نمیکند ولی فرمت مورد قبول برای گوگل XML است. توضیح اینکه سایت مپ از طریق افزونه all in one seo ساخته شده.الان 324 پست سابمیت شده داره ولی ایندکس شده از 235 چند وقتیه بیشتر نمیشه. گزینه ای برای فعال سازی آدرس نقشه سایت در خود نقشه سایت وجود ندارد.

تگ Lastmod (مخفف Last Modified)

ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

ساخت sitemap با افزونه Yoast

به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، در این فهرست علاوه بر لینک محتواها و پست های مختلف سایت، تاریخ آخرین به روز رسانی آن ها نیز مشخص شده. همچنین یک عدد برای نشان دادن درجه اهمیت هر کدام در نظر گرفته شده است. این ابزار نیز همانند 2 ابزار بالا، رابط کاربری ساده‌ای داشته و امکان سفارشی‌سازی با رنگ‌بندی‌های مختلف و گردآوری محتواهای صفحات را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین به کمک Writemaps می‌توانید سایت مپ‌های قدیمی سایت خود را آرشیو کنید.

اول معنی گوگل نیوز را چک کنیم که دقیقا چیست؟ این بخش در سپتامبر 2002 و به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر 2001 ایجاد شد. این سرویس برای گوگل و نمایش دهنده تازه ترین و داغ ترین اخبار دنیا است (مثل روزنامه ها). پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد. گوگل URL‌ها را به ترتیبی که در نقشه سایت شما ظاهر می‌شوند بررسی نمی‌کند و این فرایند به صورت رندوم انجام می‌شود. بر اساس شرایط وبسایت خود از پسوند‌های نقشه سایت برای اشاره به انواع رسانه‌های دیگر مانند ویدیو، تصاویر و اخبار موجود در صفحات استفاده کنید.

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم. 3- بر روی «Sitemaps» در قسمت «Index» نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید. و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این ها صفحاتی هستند که ما از اول نمی خواستیم ایندکس شوند. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .