فایل Robots txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ رادزاد

با برخی از خدمات میزبانی وب سایت مانند وردپرس یا Wix، تنظیمات خزنده اغلب برای شما انجام می شود. شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید صفحه ای از موتورهای جستجو پنهان شود یا خیر. همچنین در فرآیندهای خزیدن و نمایه‌سازی، دستورالعمل‌ها به عنوان دستوراتی عمل می‌کنند تا ربات‌های موتور جستجو ، مانند Googlebot، به صفحات مناسب هدایت شوند. تمام دستورات و محدودیت‌هایی که در فایل robots سایتمان ایجاد می‌کنیم تنها زمانی اعتبار دارند که ربات‌هایی وجود داشته باشند که به این دستورات احترام بگذارند و از آن‌ها پیروی کنند.

  • بدین ترتیب کمک می کنیم تا برای رتبه گرفتن در نتایج، صفحات اصلی ما بیشتر و بهتر دیده شوند.
  • شما با اضافه کردن کلمه robots.txt به انتهای ادرس سایت خود می‌توانید فایل robots.txt کنونی را ملاحظه بفرمایید.
  • فقط کافی است در انتهای آدرس یک سایت کلمه Robots.txt را قرار دهید تا این فایل را برای شما نشان دهد.
  • حال فرض کنید روزانه بیش از صدها ربات یک سایت را بررسی کنند؛ این اتفاق سبب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد.
  • روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم.

بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید. این دستورات به پایشگر Bingbot (ربات پایشگر بینگ) اعلام می کند که صرفا یو آر ال /example-subfolder/blocked-page.html را پایش نکند. آیا می‌خواهید روش انتقال از Ghost به وردپرس را یاد بگیرید؟ Ghost یک پلتفرم برای ساخت سایت است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی سایت خود را… استفاده از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت به‌صرفه است زیرا با خرید یک قالب می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای یک… تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند.

دلایل اصلی استفاده از فایل robots.txt

یکی از دلایل استفاده از فایل robots.txt، مدیریت همین صفحات است. با این تکنیک شما می توانید آدرس صفحات را از دید کاربر و موتور جستجو مخفی نگه دارید. در صورتی که مشکلی در فایل robots.txt وجود نداشته باشد، دکمه قرمز رنگ تست، به رنگ سبز و Allowed تغییر می کند. علاوه بر این، این ابزار امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد؛ مثلا می توانید از طریق بخش URL Tester، آدرس صفحات مختلف سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید که برای ربات ها مسدود شده اند یا خیر.

فایل Robots.txt چکار می‌کند؟

روش‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی به Google در مورد محتوای تکراری است اما می‌توانید با استفاده از فایل‌های robots.txt محتوای تکراری را حذف کنید تا بودجه خزیدن خود را نیز حفظ کنید. همچنین، اگر هزاران صفحه دارید که می خواهید آنها را مسدود کنید، گاهی اوقات راحت تر می توانید کل قسمت آن سایت را با robots.txt مسدود کنید، به جای اینکه به طور جداگانه یک تگ noindex به هر صفحه اضافه کنید. این راهنمای مفید از Google اطلاعات بیشتری در مورد قوانینی که می توانید برای مسدود کردن یا اجازه ربات ها به خزیدن صفحات مختلف سایت شما استفاده کنید.

چگونه فایل robots.txt به سئوی وب سایت من کمک می کند؟

سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم.. آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید.. به همکارتون هم گفتم،واقعاربات عالی دارین.چون من باهمه رباتهاکارکردم، کارشماعالیه،بعید میدونم حالا حالاها بتونه اینستاگرام جلوشوبگیره. نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست.. سلام وقتتون بخیر بنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم..

از رایج ترین دلایل استفاده از فایل robots.txt، محدود کردن دسترسی ربات های خزنده به بخش های مختلف یک سایت است. قطعا این سوال برایتان پیش خواهد آمد که چرا برخی از صفحات نباید ایندکس شوند؟ ایندکس شدن برخی از صفحات سایت می تواند نتایج نامطلوبی را برای شما داشته باشد. همانطور که عنوان شد تمام صفحات یک سایت از درجه اولویت یکسانی برخوردار نیستند و عموم وبمستران نیز تمایل دارند که بیشتر تمرکز بر صفحات اصلی سایت باشد. همچنین به کمک فایل ربات تی ایکس تی امکان مدیریت منابعی مانند پنهای باند، قدرت پردازش در سرور نیز در اختیار شما قرار می گیرد. به همین دلیل استفاده از فایل ربات تی ایکس تی اهمیت پیدا می کند. برای جلوگیری از دسترسی ربات‌ها چند راه مختلف وجود داره که در انتهای مقاله توضیح دادیم.

حالا باید این فایل را در سرور میزبان به جای فایل قبلی قرار دهید. بعد از این که فایل را ساختید آن را باید در سرور میزبان سایت آپلود کنید. حالا این فایل را باز کنید و طبق راهنمایی که گفته شد، دستورات لازم را در آن بنویسید. با نگاه کردن به فایل‌های robots.txt دیگر سایت‌ها می‌توانید از آنها برای سایت خودتان الگو بگیرید. راه‌های دیگر جایگزین برای حذف صفحه از نتایج جستجئی گوگل را در ادامه معرفی می‌کنیم. گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود.

بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت… من حدود 15 روز پیش از یک شرکتی قالب جنه را تهیه کردم و ازش روی وبلاگ سایتمون استفاده کردیم. البته الان توی گوگل انتهای لینک هایی که noindex شدند کلمه feed درج شده. بعد توی این فایل باید کد خاصی بنویسیم آقای حسینی؟ چون نمی دونم باید چی باشه تو این فایل.

مدیریت منابع مصرفی سرور توسط ربات‌ها امری مهم است زیرا به جز ربات‌های موتورهای جستجو، ربات‌های بد دیگری وجود دارند که به دستورات موجود در فایل robots.txt توجه نمی‌کنند. استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN یک راه مقابله با ربات‌های بد و مدیریت مصرف منابع سرور است. فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند. این فایل کاملا قایل دسترسی است و می‌توانید اطلاعات داخل آن را بخوانید و یا ویرایش کنید و افراد مختلف نیز صرفا با اضافه کردن این پسوند به لینک وبسایت شما می‌توانند آن را ببینند.