فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022

طراحی سایت گردشگری یعنی طراحی یک سایت کاملاً اختصاصی و منحصربفرد برای آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های گردشگری مطابق با نیازمندی‌ها و قابلیت‌های لازم و ضروری برای جذب مشتری. مسافرت رفتن نیز نیاز به وسیله‌ای برای رفتن و جایی برای ماندن دارد! برای برآورده کردن این نیازها، مسافران به شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌های گردشگری نیاز دارند تا بتوانند شرایط سفر را برای آنها راحت‌تر و بی‌دردسرتر کنند.

  • فرقی نمی‌کند میزبان وبسایت شما یک سرور اختصاصی، اشتراکی یا مجازی است، فقط کافی است این فایل را در پوشه یا همان دایرکتوری اصلی سایت بارگذاری کنید.
  • به عبارت دیگر، ربات‌ها فقط زمانی تغییر رفتار می‌دهند که دستور دقیق و منطبق با آن رفتار را از طریق متون داخل این فایل دریافت کرده باشند.
  • در این مقاله دلیل صفر شدن پیج رنک گوگل و جایگزین آن معرفی می شود.

قالب وردپرس Enfold نیز از قالب‌های معروف و حرفه‌ای وردپرس است که امکانات فوق‌العاده‌ای نیز دارد. این موارد رو وقتی می شه پیدا کرد که توی سرچ کنسول خودشون رو نشون بدن. پس اول باید سایت ایندکس بشه بعد شما این پارامترها رو پیدا کنید و disallow کنید. من تا الان برای هیچ کدوم از سایت هام فایل ربات و اچ تی اکسس نساختم ولی همشون به صورت پیش فرض داشتند. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید.

بهترین روش برای پیشگیری از مسدود شدن محتوا

ربات‌های خوب و ربات‌های بد وجود دارند و یک نوع ربات خوب، ربات خزنده وب نامیده می‌شود. پروتکل حذف ربات که بیشتر با نام robots.txt شناخته می‌شود، درواقع قراردادی برای جلوگیری از دسترسی خزنده‌های وب به تمام یا بخشی از یک وب‌سایت است. طراحی سایت برای خرید و فروش خودرو، طراحی سایت برای کمپانی‌های خودروسازی و یا طراحی سایت برای کسب‌وکارهایی که به نوعی با خودرو سر و کار دارند. در هر صورت، طراحی سایت خود موضوعی‌ست که شرکت طراحی سایت مه‌ویژن آماده‌ی آن است. مختصر بخواهیم بگوییم، این فایل به خزنده ها می گوید که چه قسمت هایی را اجازه دارند دنبال کنند و چه قسمت هایی را مجاز نیستند و اجازه ندارند که دنبال کنند.

می‌تونید از سرچ کنسول دوباره درخواست ایندکس بدید، نقشه سایت رو دوباره بررسی و آپلود کنید. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است. Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر.

چطور یک فایل robots.txt بسازیم؟

البته فراموش نکنید که بعد از اتمام تغییرات حتما دکمه ذخیره را بزنید.به این ترتیب می توانید با افزونه یواست سئو فایل robot.txt را ویرایش کنید. اکنون فایلی که با برنامه notepad یا هر نرم‌افزار ویرایشگر متن دیگری که ساخته اید را با نام robots.txt ذخیره و روی هاست آپلود کنید. برای این کار کافیست گزینه Upload را انتخاب و فایل را به هاست خود اضافه کنید. سلام درست می‌فرمایید منظور در کد آخر جای گیری کد سایت مپ بود نه اینکه کد رو توی سایت قرار بدید.

مسدودکردن یک خزنده وب خاص از یک صفحه وب خاص:

دستور Disallow را می توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد که چندین مورد از آنها در مثال بالا نمایش داده شده است. چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنیم؟قوانین قالب و مکان1- نام فایل باید robots.txt باشد. طراحی سایت صنایع غذایی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت صنایع غذایی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. طراحی سایت دکوراسیون داخلی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی دکوراسیون بسیار اهمیت دارد. طراحی سایت دکوراسیون داخلی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم.