بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML سئو پونه مدیا

بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.

  • در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید.
  • چون من توسایتم کلا 239 پست دارم ولی با پرچسب ها و..تونقشه سایتم 2000 تا لینک هستش .
  • در فایل ایندکس زمان احتمالی تغییرات برای هر فایل نقشه سایت شما بوسیله برچسب مشخص میشود.
  • باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند.
  • با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید.

همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید. آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید.

هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید. برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. نقشه‌های سایت بزرگ را به نقشه‌های سایت کوچکتر تقسیم کنید.

سایت ساز یوتاب

در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد و بسیاری از کاربران با نصب این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند.

قدم 3: وضعیت کدهای سایت مپ را بررسی کنید (Validate the code).

تنظیمات htaccess رو چه طوری باید بررسی کنم؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشه. سلام دوست عزیز، بله کاملا جواب میده و مناسب است که انجام بدید. یک در خواست (سوال) داشتم اینکه میشه اینکار رو برای چت روم ها انجام داد اگه میشه اموزشش رو بزارید .

خدمات طراحی سایت

در نهایت نیز کار تهیه سایت مپ XML به پایان می‌رسد و یک مسیر در کامپیوتر خود برای ذخیره فایل سایت مپ انتخاب می‌کنید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم.