نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید.

  • نقشه سایتم را ساخته ام و نقشه سایت دارای فایل ایندکس است.
  • 5- در بخش «Add a new sitemap» آدرس سایت مپ خود را تایپ کنید و دکمه Submit را بزنید.
  • یا باید براش بنویسید یا اینکه از سیستم های ساخت آنلاین سایت مپ استفاده کنید.
  • در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.

در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. سایتتان برای ارسال محتوای کل سایت به موتورهای جستجو باید دارای نقشه سایت با فرمت XML باشد؛ تا خواندن آن برای موتورهای جستجو قابل درک گردد. اون هم دقیقا همون ایرادی رو از سایت شما گرفته که من بهتون گفتم، نوع کاراکتری که استفاده شده مناسب نیست و بهتر بود که از unicode یا UTF8 استفاده میکردید. نمیدونم اشتباه اون طرف بوده یا از محدودیت های سیستم سایت شماست.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزنده‌ها در رفته و index نشوند.

استفاده از گزارش سایت مپ برای شناسایی خطاها

حال اگر تا این جا قانع شده باشید که سایت مپ برای سئوی سایت شما اهمیت زیادی دارد و به بهبود آن کمک می‌کند؛ این سوال برایتان پیش می‌آید که چگونه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ تهیه کنید. معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد. یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.

بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید.

دو سوال از خدمت شما داشتم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. باید اولا نقشه سایت شما با آدرس های جدید آپدیت شود و تمام آدرس های قبلی به آدرس جدید خود ریدایرکت 301 باشند. البته این یک خطای جدی و مشکل عجیب نیست و در بسیاری از سایت ها صفحاتی وجود دارند که مدیر سایت از دسترس گوگل خارج کرده است. که کاراکترهای قرار گرفته در آدرس نباید بیشتر از 2048 باشد. این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای میدهد.

اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید. برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید. اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند.

ساخت نقشه سایت با افزونه Google XML Sitemaps

شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود.

طراحی سایت سالن زیبایی

شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود. اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط گوگل حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده که صفحاتی که پشتیبانی نشوند، نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین و بمسترها هم به راحتی در سایت مپ خود از این موارد استفاده می‌کنند.