نقشه سایت یا sitemap چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ رایانمهر

پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. روش‌هایی که در این مقاله برای ساخت sitemap مطرح شد، می‌تواند نیاز شما را به این موضوع برطرف کند. اگر وبسایت وردپرسی دارید و بحث سئوی آن برای شما مهم است، از دوره آموزشی زیر استفاده کنید. خبر خوش اینکه در نسخه 5/5 وردپرس می‌توانید به سادگی بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای فایل XML سایت مپ بسازید.

  • از آنجا که صفحه درباره ما یکی از مهم‌ترین صفحات هر سایتی است، بنابراین در بالاترین ردیف نمودار قرار دارد.
  • سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند.
  • این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند.
  • پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.

آن ها این روند را تا جایی ادامه می دهند که دیگر لینکی در ارتباط با سایت شما باقی نمانده باشد. در این مقاله آموزش سئو به بررسی کامل نقشه سایت و مسائل مربوط به آن می پردازیم. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است.

چرا نقشه سایت مهم است؟

ممکن صفحات شما از نظر کدنویسی و یا سرعت بارگذاری مشکل داشته باشن. بطور کلی ظاهر سایت باید با سایت های وبلاگی و متن محور متفاوت باشه. اوایل این نسخه ایراداتی داشت ولی در حال حاضر به خوبی کار میکنه.

چگونه سایت مپ بسازیم؟ آموزش ساخت نقشه سایت

اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود. همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند.

اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. نقشه سایت با فرمت HTML معادل نقشه سایت XML است؛ اما این نوع نقشه سایت برای کاربران ساخته می‌شود. گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند.