آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب

حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است. برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند.

دو راه دارید یا از طریق robots.txt دسترسی گوگل به این آدرس رو محدود کنید و یا کلا xmlrpc رو غیرفعال کنید. البته من پیشنهاد میکنم راه دوم رو انتخاب کنید چون این فایل جدیدا خیلی مورد حمله هکرها بوده. اگر از وردپرس استفاده میکنید چنین امکانی رو خواهید داشت، فکر میکنم که بشه اضافه کرد با یه افزونه. تصاویر زمینه رو لازم نیست کاری بکنید همین که سایز اونها مناسب وب باشه کافیه.

  • هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد.
  • در غیر اینصورت، گوگل هشدار می‌دهد که بروزرسانی تاریخ‌ها در صفحاتی که تغییر نیافته‌اند می‌تواند به عنوان یک شیوه نامطلوب به نظر برسد.
  • در همین صفحه می‌توانید سایت مپ‌های قدیمی خود که بر روی کنسول گوگل ثبت شده‌اند را ملاحظه کنید.
  • تلاش برای فریب گوگل در زمان بروزرسانی وب سایت تاثیر مثبتی نداشته و حتی ممکن است که منجر به پنالتی گوگل شود.

اگر مشکل برطرف نشد سوالتون رو در سایت های تخصصی وردپرس مانند مدرسه وردپرس مطرح کنید تا جواب کامل تری دریافت کنید. شما سه تا افزونه برای نقشه سایت دارید که دوتا از اونها دقیقا با یک نام هستند؟ خب مشخصا به مشکل میخورید. اگر مشکل از این نبود یکبار کل فایل رو خال کنید ببینید مشکل برطرف میشه یا نه. اگر برطرف شد شروع کنید قسمت های مختلف کد رو بردارید تا اینکه دقیقا بفهمید کجای این فایل داره مشکل ایجاد میکنه. همه این کار ها رو میشه کرد ولی خب اینجا فضاش نیست که بخوایم کدنویسی PHP آموزش بدیم.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید.

چه صفحاتی را باید در سایت مپ قرار داد؟

هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند. این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید. این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است.

معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود. البته به CMS شما و برنامه‌ای که شما برای ایجاد سایت مپ استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد. پیشنهاد میکنم از افزونه google xml sitemaps برای نقشه سایت خود استفاده کنید.