نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت نقشه سایت یا سایت مپ

برای این مورد نیازمند دسترسی به سرچ کنسول و بررسی دقیق این شرایط هستیم. اگر در نقشه سایت شما همه صفحات درج شده باشند قاعدتا باید در سرچ کنسول نیز نمایش داده شود. این مشکل یا از تنظیمات افزونه بوده و یا شما جای درستی را در سرچ کنسول مشاهده نکرده اید. اهمیت نقشه سایت زمانی مشخص میشود که تعداد صفحات سایت شما بسیار زیاد بوده و ارزش محتوایی آنها با یکدیگر متفاوت باشد.

  • در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.
  • این داده ها به چگونگی ساماندهی صفحات و ارتباط آنها با یکدیگر ، آخرین بار به روزرسانی آنها و غیره می پردازد.
  • و اگر سایت شما بانام تجاری جدیدی است که هنوز به‌خوبی به آن‌ها لینک داده نشده و دارای تعداد انگشت‌شماری لینک خارجی است، سایت مپ کمک زیادی در پیدا کردن صفحات سایت شما توسط گوگل ایفا خواهد کرد.
  • همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید.

سایت مپ‌، در واقع ابزاری برای خوراک دادن و شناساندن سایت به موتورهای جستجوگر است. در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است. یک روش دیگر افزودن نام سایت مپ “sitemap_index.xml” به انتهای دامنه وب سایت تان است. صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

نقشه سایت را با Robots.txt تطبیق دهید

همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید. همچنین می‌توانید یک سایت مپ برای عکس های سایت خود بسازید که پیشتر هم اشاره کردیم که این سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویری سایت شما را بهتر بشناسد و ایندکس کند. پس از ثبت سایت مپ خود دیگر نیاز به تکرار آن نیست، مگر آنکه آدرس سایت مپ شما عوض شده باشد.

از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد. این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود. با توجه به محبوبیت گسترده Google و اهمیت ترافیک ارگانیک ، شما می خواهید همه تلاش خود را برای کمک به این ربات در درک سایت خود انجام دهید. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید.

نقشه سایتتون رو چک کردم و همونطور که گفتید آپدیت نشده بود. یک فایل به همین نام در ریشه اصلی هاست شما هست که باید بررسی بشه، اگر پیداش کردید محتویات رو برام ارسال کنید تا بررسی کنم. فقط یک نکته اینکه شما دارید راه تقریبا اشتباهی رو میرید! سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست.

دسترسی سریع

ولی در کل استفاده از این همه برچسب ممکنه در مواردی برای شما بازدیدکننده جذب کنه ولی در مجموع و در درازمدت به ضرر شما خواهد بود. توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. سلام دوست عزیز، این هشدارها به دلیل خرابی فایل مربوط به نقشه سایت نیست. داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره.

برای اطمینان بیشتر اگر سورس HTML صفحه را بررسی کنید متای “robots” با مقدار “noindex” را مشاهده خواهید کرد که به موتور جستجو می گوید این صفحه را ایندکس نکند. وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند. حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید. این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند. یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد.

نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

اگر از Yoast seo استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای ساخت Sitemap از آنها استفاده کنید. به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند. در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید.

مشخصا خطایی در کدنویسی شما وجود دارد که نقشه سایت بدرستی عمل نمیکند. همه افزونه ها رو غیرفعال کنید و فقط نقشه سایت فعال باشه. اگر هنوز همون خطا رو دارید، قالب رو هم با یکی از قالب های استاندارد وردپرس جایگزین کنید و دوباره آدرس نقشه سایت رو چک کنید.

این سایت مپ ها از لحاظ سئو، ارزش چندانی ندارند، ولی با این حال می‌توانند کمی به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک کنند. سایت مپ های XML بیشتر شبیه یک فایل متنی هستند که لینک های مختلف سایت در آن ها قرار گرفته. با استفاده از این تگ ها می‌تواند انواع مختلف لینک و صفحات را برای ربات ها تعریف کرد. All in One SEO تنها افزونه‌ایست که به شما اجازه افزودن صفحات خارجی مانند موارد بالا را به سایت مپ سایت وردپرس می‌دهد.