نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

مشکل از اینجا شروع می شود که همزمان با حذف صفحات یا ویرایش آنها، نقشه سایت بروزرسانی نمی شود. بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید.

  • شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید.
  • از اضافه کردن صفحات با محتوای تکراری در نقشه سایت نظیر برچسب‌های نوشته و محصولات خودداری کنید.
  • نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است.
  • در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود. پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد. آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود.

آموزش ساخت نقشه سایت با استفاده از افزونه یوست

در هر صورت باید بدانید که نقشه سایت یک فایل ایستا و ثابت نیست و دائما در حال تغییر است، به همین دلیل بایستی از ابزارهایی که اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند استفاده کنید. وقتی صحبت از بودجه کرول می‌باشد اگر لینک‌هایی داشته باشید که قرار نیست ایندکس شوند و دارای تگ noindex هستند هیچ نیازی ندارید که آن‌ها را در داخل نقشه سایت قرار دهید. در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است. با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید. اگر یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در سایت خود بارگذاری کنید ، در نهایت Googlebot آن را پیدا می کند.

نقشه سایت (sitemap) چیست | اهمیت سایت مپ برای گوگل

اینکه دقیقا چه خطایی موجب عدم نمایش نقشه سایت میشود را باید از طریق log سیستم یا فعال کردن حالت debug بدست بیاورید. ولی در حال حاضر همانطور که گوگل نیز اعلام کرده است بخش هایی از نقشه سایت شما به درستی عمل نمیکند. مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود. گاهی با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم میشود.

نسخه‌های کانونی URL ها را در نقشه سایت مشخص کنید.

کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید. عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست. از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد. برای تست این مورد می تواند صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید.