راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

گوگل پیشنهاد می‌کند که نقشه سایتتان را که محتوای خبری دارد را به عنوان فایلی جداگانه در نظر بگیرید زیرا ربات‌ها گوگل در این نوع سایت مپ، نسبت به سایر فایل‌ها بیشتر می‌خزند. اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد.

ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند. یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست. شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد.

  • به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند.
  • گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود).
  • امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.
  • از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید.
  • بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید.

فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید. شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. سئو سایت های چندزبانه پیچیدگی بیشتری نسبت به سایت های دیگر دارد.

همچنین فرمت فایل حتماً باید XML باشد تا ربات های گوگل بتوانند آن را بخوانند. طبعاً ربات های گوگل باید بدانند که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده تا بتوانند آن را بخوانند. این کار را می‌توانید از طریق پیشخوان خود در گوگل کنسول انجام دهید. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شوند و اهمیت هر کدام چقدر است.

مشکلات صفحات ایزوله و ایندکس نشده

برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود.

Sitemap چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

این موضوع با عنوان نقشه سایت شناخته نمیشه و بهتره با عنوان نقشه اختصاصی گوگل جستجو کنید. مقالات وبسیما در جهت آموزش کدنویسی نیستند و فضایی برای این نوع آموزش ها در نظر نگرفتیم. البته موضوع مورد بحث شما هم خیلی کلی و جامع است و برای یادگیری قابلیت های اون نیاز به آموزش های جامع خواهیم داشت. معمولا این نوع سیستم ها بسته به پروژه و براساس آخرین دستورالعمل های گوگل انجام میشه. میتونید نمونه کار وبسیما رو در سایت فروشگاه رفاه و بخش عاملین فروش مشاهده کنید.

آدرس نقشه سایت را در مرورگر خود تست کنید اگر به خوبی نمایش داده میشد پیشنهاد میکنم فایل robots.txt را بررسی کنید. اگر نقشه سایت شما برای گوگل در دسترس نیست احتمالا دسترسی ربات های گوگل به سایت را مسدود کرده اید یا در کدنویسی قالب (یا یکی از افزونه ها) خطایی وجود دارد. نیاز نیست که نقشه سایت شما از طریق سایت، منو یا حتی فوتر لینک شده باشد. آدرس آن را مستقیما از طریق سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید.

البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده. هربار که تغییری در نقشه سایت خود ایجاد کردید با استفاده از همان دکمه Add/Test Sitemap گوگل را از تغییرات آن مطلع کنید. بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست.