نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

در واقع، Slickplan ابزاری است که قابلیت‌های خیلی بیشتری از صرفاً ایجاد و ساخت sitemap دارد؛ از جمله برنامه‌ریزی برای سایت، ایجاد فلوچارت‌های فرایند یا توسعه معماری اطلاعات برای انواع پروژه‌ها. در همین صفحه می‌توانید سایت مپ‌های قدیمی خود که بر روی کنسول گوگل ثبت شده‌اند را ملاحظه کنید. همچنین آخرین تاریخی که توسط بات‌های گوگل خوانده شده و آمار URLهایی که در سایت شما پیدا شده‌اند. توجه داشته باشید که discover شدن به معنی ایندکس شدن نیست.

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید. بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند.

یک نقشه برای سایت به گوگل کمک می‌کند تا زودتر بتواند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کرده و آنها را کراول و ایندکس کند. اگر گوگل نتواند تمام سایت شما و محتوای آنرا کراول کند محتواهایتان ایندکس نخواهد شد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید.

  • همچنین در صورت نیاز، می‌توانید سایت مپ خود را فعال یا غیر فعال کنید.
  • در حال حاضر من هم نمیتونم به آدرس نقشه سایت شما دسترسی داشته باشم.
  • جای نگرانی نیست می توانید از یک ابزار تولید نقشه سایت مانند XML-Sitemaps.com استفاده کنید.
  • اوایل این نسخه ایراداتی داشت ولی در حال حاضر به خوبی کار میکنه.
  • در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید.

سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. سایت moz بخش های مختلفی دارد که هر بخش خدمات کاربردی به شما ارائه می دهد. با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. از جایی که بینگ هم از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهی هوشمندانه برای ذخیره وقت‌تان است. سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند.

ساخت سایت مپ XML در وردپرس بدون نیاز به افزونه

Screaming Frog‌ در نسخه رایگان برای سایت‌هایی که کمتر از 500 صفحه دارند سایت مپ ایجاد می‌کند. چنانچه سایت شما صفحات بیشتری دارد، لازم است این نرم‌افزار را به نسخه پولی ارتقا دهید. به عبارتی می‌توان گفت که Screaming Frog کلیه مراحل بالا را بدون آنکه شما را درگیر کدنویسی کند انجام می‌دهد. کافی است به تب‌های مختلف نرم‌افزار رفته و تغییرات مد نظر خود را انجام دهید، آنگاه تمامی کدهای فایل سایت مپ شما به طور خودکار تغییر می‌کنند. غالباً برای ساخت سایت مپ در وبسایت‌های وردپرسی، به افزونه‌های مخصوص این کار نیاز داریم.

حال که به اهمیت تک‌تک صفحات سایت پی برده و آن را در ساختار سایت جایگذاری کرده‌اید، نوبت کدنویسی URLهای سایت است. اطمینان یافتن از صحت انجام این مرحله، نیازمند صرف وقت و دقت کافی است. برای این منظور بایستی هر URL سایت را در قالب تگ‌های XML قرار دهید. اگر با کدنویسی HTML آشنا باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و یا می‌توانید با یک برنامه ویرایشگر متن ‌ مانند Sublime Text یک فایل XML بسازید.

برنامه نویسی برای ایجاد سایت مپ

اگه نیاز می بینین، فایل زیپ سایت مپ ساخته شده رو بفرستم تا دقیق بگین چیکار کنم. نقشه سایت سازه رایگانی هست که همه آدرسها رو پیدا کنه حتی آدرس عکسهارو ؟ من هرکاری میکنم یا تعداد 500 نهایت 6000 هزار آدرس رو پیدا میکنه اما بدون آدرس عکس ها. آدرس yoursite.com/sitemap.xml در مرورگز برای من قابل نمایش نیست و حتما باید پسوندش عوض بشه تا بتونم نقشه رو تو مرورگر ببینم و به این شکل تغییر میدم تا قابل نمایش بشه youesite.com/sitmap.html. بنظرتون افزونه yoast حرفه ای تر هستش یا Google XML ؟ ممنون میشم دلیل تون رو هم بدونم.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه

نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند. ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست. فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند.