نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو

گوگل سرچ کنسول بیشتر مشکلات مربوط به نقشه سایت را به شما اعلام می‌کند. بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند.

  • نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است.
  • شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند.
  • اگر سایت شما دارای تعداد صفحات و محصولات زیادی است توصیه ما به شما ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید.
  • اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد.

از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل

شما می‌توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست (فایلی که به لیستی از نقشه‌های سایت اشاره می‌کند) را ایجاد کنید. این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. به عنوان مثال، گوگل تا حد زیادی صفحات وب را از طریق پیوندها پیدا می کند.

اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت، شما درحال ارسال پیام‌های متناقض و گمراه‌کننده به گوگل هستید. توصیه می‌کنم وقتی نقشه سایت به هر روشی ساخته شد، آن را کاملا و به دقت چک کنید که لینک‌های صفحات مورد نظر شما در آن وجود داشته باشند. فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. هر فایل ایندکس میتواند تا ۵۰۰۰۰ فایل نقشه سایت را در شامل شود. در صورتی که همه مراحل را به درستی انجام داده باشید در قسمت “Submitted sitemaps” مشخصات سایت مپ را مشاهده خواهید کرد.

چرا نقشه سایت مهم است؟

اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. در تب های بعدی به ترتیب آخرین تاریخ به روز رسانی صفحات، اهمیت صفحات و همچنین این که صفحات هر چند وقت یک بار به روز رسانی می‌شوند را مشخص می‌کنید. از این فرم می‌توانید برای ورود و یا ثبت نام در مجله کاپریلا استفاده کنید. هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله کاپریلا به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد.

توضیح ساده این است که در درجه اول XML برای موتورهای جستجوست؛ در حالی که HTML برای کاربران نوشته می شود. ضمن سلام و تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی، وب شهـر ارائه دهنده تمامی سرویس ها و خدمات مربوط به طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به مجموعه وب سایت های شهـر بوده و صاحب امتیاز دامنه و نمـاد اعتمـاد آقای حسن احدی می باشد. هر دو گزینه های مناسبی هستند ولی توصیه ما استفاده از افزونه yoast seo هست. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما باشد.

در این مرحله تب “طبقه بندی ها” یا تکسانومی را انتخاب کنید و مشابه مرحله قبل مواردی که باید در سایت مپ وجود داشته باشند را مشخص نمائید. در یک سناریوی نرمال بایستی “دسته ها” و “دسته های محصولات” در وضعیت “بله ” باشند و سایر موارد مثل برچسب نوشته ها که محتوای تکراری تولید می کنند به صورت “خیر” تنظیم شوند. در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید.

تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند.

اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند.