نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

نقشه سایت به پیدا کردن صفحات مختلف سایت شما توسط ربات گوگل کمک می‌کند. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند. یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند.

شما در هر سایت‌مپ تا سقف صفحه می‌توانید قرار دهید و اگر وبسایت شما بیش از این تعداد صفحه دارد شما مجبورید بیش از یک نقشه سایت ایجاد کنید. سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است. اما برای سایت های دیگر باید آنها را خودتان با استفاده از کدهای موجود در اینترنت توسعه دهید.

نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.

و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند. سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی. پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه.

  • در واقع، Slickplan ابزاری است که قابلیت‌های خیلی بیشتری از صرفاً ایجاد و ساخت sitemap دارد؛ از جمله برنامه‌ریزی برای سایت، ایجاد فلوچارت‌های فرایند یا توسعه معماری اطلاعات برای انواع پروژه‌ها.
  • ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند.
  • سپس به سادگی باید آن را در سایت خود بارگذاری کرده و آن را در کنسول جستجوی Google اضافه کنید تا روند خزیدن سریع شود.
  • این افزونه همچنین می‌تواند برای محتواهای مختلف سایت (عکس، ویدئو، پست و غیره) سایت مپ جداگانه بسازد و همچنین امکان اتصال مستقیم به گوگل کنسول را داراست.
  • سلام، بله مشکلی نداره فقط برخی اطلاعات ناقصه و بهتره که تکمیل بشه.

پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند. یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه سایت مپ XML است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید.

اگر کمکی کنید ممنون میشم چون عکسهامو در نقشه سایت نمیاد. خواستم از تیم تولید محتوای وبسیما تشکر لازم رو به عمل بیارم در صورت مقدور بودن اموزش ایجاد نقشه سایت (منظور ادرس دهی شهر ها رو نقشه) میباشد. نه مشکلی پیش نمیاد فقط بخش نقشه سایت yoast را غیرفعال کنید و نقشه جدید را به گوگل وبمستر خود معرفی کنید. توی همون صفحه روی نقشه سایت قدیمی کلیک کنید وارد صفحه دیگری میشوید. در صفحه جدید نوار بالا سمت راست یک آیکون به صورت سه نقطه هست که با کلیک روی آن گزینه حذف نقشه را مشاهده میکنید.

آدرس هایی که در نقشه سایت نیاز نیستند؟

موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند. برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است. این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد.

در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید. در اینجا بایست اطمینان حاصل کنید گه گزینه نقشه سایت XML بر روی فعال قرار دارد. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است.

کاربردهای مهم نقشه سایت

به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید.